65 מכוח הקניה הרוסי מתרכז בסניפי רשתות השיווק הגדולות. כך עולה מסקר שערך איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, בדבר דפוסי קניית מזון במגזר הרוסי בישראל.
מהסקר עולה עוד, כי משק בית במגזר הרוסי מוציא על מזון כ-1,525 ש"ח בחודש. מדובר על %85 משיעור ההוצאה החודשית הממוצעת על מזון בכלל האוכלוסיה היהודית.
הסקר נערך בחודש אוגוסט 2001 באמצעות מכון גאוקרטוגרפיה בהנהלת פרופ' אבי דגני וד"ר רינה דגני, בקרב 514 עולים בגילאי 18+. כמו כן, משק בית במגזר הרוסי מונה 3.3 נפשות, לעומת 3.6 נפשות בכלל המגזר היהודי.
לדברי אברהם קרינגל, יו"ר ועדת השיווק באיגוד המזון בהתאחדות התעשיינים ציין, כי המגזר הרוסי בארץ מפנה למכולות ולשווקים הפתוחים חלק קטן יותר ממה שמקצה לנקודות אלו כלל הציבור במגזר היהודי.
%12 רואים בצרכניות הרוסיות מקום קניה עיקרי. משקל המכולות במגזר הרוסי נמוך בכ-%57 מאשר בכלל האוכלוסיה היהודית. משקל השווקים נמוך בכ-%23 מאשר בכלל האוכלוסייה היהודית.
כמו כן עולה מהסקר, כי %64 ממשקי הבית במגזר הרוסי נוהגים לערוך קניית מזון מרוכזת. העולים מחבר העמים נוהגים לערוך קניות 3.5 פעמים בחודש בממוצע. מבצעי הקניות הם ההורים ובעיקר אם משק הבית. שליש מפזרים את קניית המזון על-פני מספר קניות שוטפות במהלך השבוע.
לדברי קרינגל, מייחס המגסר הרוסי חשיבות רבה יותר למחיר המוצר (%40) מאשר למותג (%26). כמו כן, %20 מהצרכנים הרוסיים בישראל, מרגישים חסר במוצרים שהיו רגילים אליהם מהבית בעיקר מוצרי פירות, בשר נקניק ולחם.
מהסקר מתברר עוד כי %71 מהציבור הרוסי מעדיף מוצרי מזון תוצרת הארץ על-פני תוצרת חול, בעיקר דברי מתיקה, מוצרי גבינות וכן מוצרי בשר ונקניק.
צריכת מוצרים דלי קלוריות נמוכה יותר בהשוואה לכלל המגזר היהודי. יחד עם זאת, צריכת מוצרים אלו שכיחה במגזר העולים בעיקר בקטגוריות של חלב וגבינות, לחם ומשקאות קלים.