X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הממשלה קיבלה סקירה ביטחונית של אירועי הביטחון במהלך השבוע האחרון, וקיבלה שורת החלטות לקידום פרויקטים
▪  ▪  ▪

חופש פעולה ביטחוני
בישיבתה השבועית (יום א', 18.11.01) שמעה הממשלה סקירה בענייני ביטחון שוטפים, מפי שר הביטחון, בנימין בן-אליעזר. בסקירה הביטחונית ציין השר את יציאתו המדורגת של צה"ל מתוך הערים הפלשתיניות בשטח A, וציין כי בסוף השבוע יצא צה"ל מתוך בעיר טולכרם.
גם ביציאה מהעיר טולכרם, אמר בן-אליעזר, מיישם צה"ל את מודל ההיערכות סביב לעיר ולא בתוכה, תוך שמירה על חופש הפעולה לפעול לסיכול ולמניעת טרור והעברת האחריות לצד הפלשתיני.
כמו כן מסר שר הביטחון, כי רמת האלימות בשטח היתה בסימן עליה קלה. השר בן-אליעזר פירט את האירועים הביטחוניים הבולטים של השבוע החולף, וציין כי מערכות הביטחון של ישראל המשיכו גם השבוע בפעילות סיכולית מגוונת ומוצלחת. ביום ו' (16.11.01) החל חודש הרמאדן ולרגל חודש זה אושרו לאוכלוסיה הפלשתינית שאינה מעורבת בטרור - שורה של הקלות.
פורום המדענים
כמו כן הוצג בישיבה דוח של פורום המדענים הראשי במשרדי הממשלה לשנת 2000, המתייחס לפעולות של מחקר ופיתוח המאופיינת בישומו של המחקר ומימונו על-ידי משרד ממשלתי. הדוח קובע, כי בשנת 2000 ההשקעה הלאומית למחקר ופיתוח אזרחי היתה 20.1 מיליארד ש"ח, על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וכ-%80 מההשקעה האמורה מקורה במגזר הפרטי.
ההוצאה הממשלתית בשנת 2000 למחקר מתבצעת דרך הוועדה היתה 4.3 מיליארד ש"ח. %42 מן ההשקעה הממשלתית מתבצעת דרך הוועדה לתכנון ותקצוב שליד המועצה להשכלה גבוהה לתמיכה באוניברסיטאות ובמכללות. %38 מההשקעות מבוצעות דרך משרד התעשיה והמסחר כתמיכה בתעשיה עתירת מחקר ופיתוח.
תחרות בנמלים
במהלך הישיבה אישרה הממשלה את הצעתו של ראש הממשלה לפעול ליצירת תחרות בנמלים, על-ידי תיאגוד הנמלים באמצעות שלוש חברות-בת של רשות הנמלים והרכבות (נמל אשדוד חיפה ונמל אילת). החלטה זאת באה במקום החלטת הממשלה מאוגוסט 1999 בדבר הפעלת הנמלים בשיטת B.O.T. כזכור, חתמו ב-1 בנובמבר השנה שר האוצר ושר התחבורה על מכתב ליושב ראש ההסתדרות החדשה בנושא והחלטת הממשלה היום, מהווה יישום סעיף 1 במכתב זה.
מינוי אורי אולניק
הממשלה קיבלה את המלצתו של שר התקשורת ואישרה את מינויו של אורי אולניק לתפקיד יו"ר הוועדה לתיאום פעילותן של הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו, רשות השידור, הטלוויזיה הלימודית והמועצה לשידורי כבלים. חוק הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו קובע את החובה להקים ועדת לתיאום גורמי השידור ובה חמישה חברים, כאשר יושב-הראש שלה מתמנה על-ידי הממשלה לפיו המלצתו של שר התקשורת.
ערר שר האוצר
הממשלה דנה בערר של האוצר על החלטתה של ועדת השרים לענייני חקיקה לתמוך בכנסת בהצעת חוק סיוע לענף התיירות. הצעת החוק קובעת הוראות שתהינה בתוקף למשך השנה, כדי להקל על המשבר בענף תיירות הפנים בעקבות המצב הביטחוני במהלך השנה האחרונה.
שר האוצר קבע בערר, כי עלות הצעת החוק נאמדת בכ-3 מיליארד ש"ח בשנת 2001 ובכ-2.75 מיליארד ש"ח בשנת 2002, וכי תמיכה ממשלתית בהצעת חוק בעלות תקציבית כה גבוהה - מנוגדת למדיניות הממשלה לפיה יש למנוע העברת חוקים בעלי משמעות תקציבית שיגדילו את הגירעון בתקציב, וריקונם מתוכן מסגרת הצעת התקציב לשנת 2002. לאחר דיון בנושא החליטה הממשלה לאשר את הערר של שר האוצר. אשר על-כן עמדת הממשלה היא להתנגד להצעת החוק. יצויין, כי הצעת החוק עברה בקריאה טרומית לפני עשרה ימים.
תקציב לשימור מבנים
הממשלה החליטה, על-פי הצעתו של ראש הממשלה, להנחות את משרד האוצר להעביר 2 מיליון ש"ח מכספי הרזרבה לשנת 2001 אל תקציבי המועצה לשימור אתרים ומבנים שבתקציב משרד המדע, התרבות והספורט, כשהשתתפות בפרויקט שיקומם של 50 אתרים היסטוריים בתחום ההתיישבות והתקומה הציונית.
כמו כן, יעביר משרד האוצר לתקציב המועצה לשימור אתרים ומבנים 5.5 מיליון ש"ח לשנת 2002, ו-5 מיליון ש"ח לכל אחת מהשנים 2003 ו-2004 לשם סיום הפרויקט.
בשנים 1999-1998 החליטה הממשלה לאמץ תוכנית שהוכנה בשותפות הקרן הקיימת לישראל בשיתוף והמועצה לשימור מבנים ואתרי התיישבות לשיקומם של 50 אתרים היסטוריים המהווים אבני-דרך בשיבת העם היהודי לארצו. עלותו הכוללת של הפרויקט המשותף עם הקק"ל הוערכה בכ-75 מיליון ש"ח - על-פני שלוש שנים. הכספים שהועדו לטובת הפרויקט בשנים 2001-1999 לא עמדו בהקצבות שנקבעו בהחלטת הממשלה משנת 1999.
בהחלטתה נתנה עתה הממשלה מענה תקציבי מיידי לשנת 2001 והחליטה על פריסה תקציבית לשם סיום הפרויקט.

תאריך:  18/11/2001   |   עודכן:  18/11/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
שי פאוזנר
הנהלת כור עורכת שינויים במרכיבי השכר והגמול של המנהלים
מירב לוי
כך עולה מסקר שערך איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים על דפוסי קניית מזון במגזר הרוסי בישראל
שי פאוזנר
השיקה פורום לקהילת ה-IT שיספק שירותי תמיכה מקוונת ללא תשלום
שי פאוזנר
אמר כי הוא מוכן לוויתורים מרחיקי לכת, אך לא לוויתור על ביטחונם האישי של אזרחי ישראל: טוען - כספי האיחוד האירופי משמשים את ערפאת למימון הטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il