X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מבהיר: האמריקנים לא יתנגדו לפינוי ישובים ישראלים כל עוד המהלך יעלה בקנה עם 'מפת הדרכים' האמריקנית; לארסן תומך בתוכנית ההינתקות של שרון; שלושת השליחים נועדו דב וייסגלס; מחר ייפגשו השליחים האמריקנים עם ראש הממשלה [צילום: בוצ'צ'ו]
▪  ▪  ▪

שר החוץ, סילבן שלום, מגלה (ד', 18.2.04) כי האמריקנים לא יתנגדו לפינוי ישובים ישראלים - כל עוד המהלך יעלה בקנה עם 'מפת הדרכים' האמריקנית.
וושינגטון, לדברי השר שלום, הבהירה לישראל כי היא אינה מעוניינת בסיפוח שטחים או בהעברת מתנחלים מעזה לגדה, במסגרת פינוי עזה.
עוד אמר השר, כי תוכנית ראש הממשלה טרם גובשה ומדובר בתהליך ממושך. "התוכנית תועבר לאישור הממשלה וזה יהיה מאבק לא קל. בכל מקרה, התוכנית תבוצע ביחד עם האמריקנים ובהסכמה מלאה מצדם", הבהיר השר במהלך פגישה עם עמיתו הסלובני.
השליחים האמריקנים
נועדו עם וייסגלס
שלושת השליחים האמריקנים, ויליאם ברנס, אליוט אברמס וסטיב הדלי, נפגשו עם מנהל לשכת ראש הממשלה, דב וייסגלס, על-מנת לשמוע ממנו פרטים על תוכנית ההינתקות של שרון. ביום ה' ייפגשו השלושה עם ראש הממשלה, אריאל שרון.
ארה"ב דורשת לכלול בתוכניתו של שרון את פרטי תוואי גדר ההפרדה. העמדה האמריקנית גורסת, כי יש להקטין ככל האפשר את חדירתה של גדר ההפרדה לשטחים הנמצאים מעבר לקו הירוק.
ישראל, מנגד, רוצה לכלול בהבנות, התחייבות אמריקנית למימון עקירת הישובים ברצועת עזה. ישראל מעריכה את עלות שלב הפינוי הראשון בכ-2 מיליארד דולר [ראו קישור]. נציגים ישראלים ייצאו בשבוע הבא לוושינגטון, כדי להמשיך בניסוח ההבנות עד להגעתו של ראש הממשלה הישראלי. שרון אמור להיפגש עם הנשיא בוש בבית הלבן, בראשית חודש מרס.
ביום ו' (13.2.04) הודיע הבית הלבן לראשונה, על תמיכתו האפשרית בכוונתו של שרון לפנות ישובים יהודים ברצועת עזה. דובר הבית הלבן, סקוט מקלאלן, אמר: "מהלך ישראלי של הורדת ישובים, עשוי להקטין את החיכוך בין ישראלים לפלשתינים ולשפר את חופש התנועה של הפלשתינים. הדבר תואם את חזונו של הנשיא בוש, כפי שהובע בנאומו מתאריך ה-24 ליוני 2002 [ראו קישור].
לארסן תומך
בתוכנית שרון
שליח האו"ם למזרח התיכון, טריה לארסן, שיבח את ראש הממשלה, אריאל שרון, על תוכנית ההינתקות, וקרא לקהילה הבינלאומית לסייע בפינוי המתנחלים מרצועת עזה.
לארסן ציין כי "שרון נקט יוזמה וגיבש תוכנית ליישום המהלך". שליח האו"ם לאזור הדגיש כי הצעד המתוכנן של "נסיגה מהשטח הכבוש, חייב להתקבל בברכה על-ידי העולם".

תאריך:  18/02/2004   |   עודכן:  18/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
"ערפאת רץ לדחלאן כאיש החזק ברצועה ערב פינויה על-ידי ישראל", אומרים גורמים פלשתינים ל-Nfc; מגלים: "לפני שבועיים אמר ערפאת שלא מעניין אותו מהעם הפלשתיני - כל עוד הוא במוקאטעה שהעולם יתפוצץ"
אלונה קורן
פריצקי: השימוש בגז טבעי ליצור חשמל יביא לחיסכון של כ-100 מיליון דולר בשנה
מירב לוי
כך מסרה הפרקליטות לבית המשפט העליון בעתירה שהגישה בתנועה לאיכות השלטון; מזוז: על הוועדה לקבוע את התשתית העובדתית בנוגע לקורות החיים שנמסרו על-ידי עו"ד חפץ
מירב לוי
ה"סופה" נחשב למטוס בעל יכולות יוצאות דופן למגוון משימות מבצעיות, תוך התבססות על מערכות חימוש, בקרת אש ואוויוניקה מהטובות בעולם; עלות 102 המטוסים שהוזמנו - 4.5 מיליארד דולר; מימון העסקה - מכספי הסיוע הביטחוני-אמריקני
יפעת גדות
שימש ב-5 השנים האחרונות מנהל קריאטיב
בשלמור אבנון עמיחי/Y&R; אחראי על עשרות רבות של עבודות שזכו בפרסים בתחרויות פרסום בארץ ובזירה הבינלאומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il