X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בין ההרוגים בפעולה באל-בורייג': 10 פעילי חמאס ו-3 ילדים; תנועת 'גוש שלום': שרון מסיח הדעת מהשחיתויות ומפרשת טננבאום; ארגוני הטרור התאחדו בהבטחת הנקמה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

[צילום: AP]

אל-בורייג' [צילום: AP]

[צילום: AP]

אל-בורייג' [צילום: AP]

נוסיראת [צילום: AP]

בתנועת השמאל הקיצונית "גוש שלום", מגיבים היום בחריפות לפעילות צה"ל במחנה הפליטים אל-בורייג' בעזה. בתנועה לא מתרשמים, כנראה, מהעובדה שבחודשיים האחרונים אירעו 3 פיגועים קטלניים במעבר ארז ומניסיונות פיגוע אותם מצליח צה"ל לסכל, ואשר כמה וכמה כאלה סוכלו בשבת האחרונה, הן במעבר ארז והן בירושלים.
ב'גוש שלום' מכנים את פעילות צה"ל "פרובוקציה כוחנית וקטלנית". "אין הגיון בפרובוקציה כוחנית וקטלנית בעומק העיר עזה, בו בזמן שראש הממשלה מצהיר בתופים וחצוצרות על כוונתו לצאת מהרצועה כולה", נאמר בהודעת התנועה.
"ההיגיון היחיד הוא בכוונתו של ראש ממשלה פושט רגל להסיח את דעת הציבור מפרשת טננבאום ופרשיות השחיתות המאיימות על המשך שלטונו, וכנראה שלשם כך הוא מוכן גם להביא להרג של 15 פלשתינים ביום אחד, בהם 3 ילדים", לשון הודעת התנועה.
15 פלשתינים נהרגו בפעולת צה"ל
באל-בורייג' - רובם מחבלים חמושים
כוחות צה"ל סיימו את הפעולה במחנה הפליטים אל-בורייג', במרכז רצועת עזה, במהלכה נהרגו 15 פלשתינים.
תנועת החמאס דיווחה לפני זמן קצר, כי 10 מתוך ההרוגים נמנים על פעיליה. בין ההרוגים גם חסן זהד, בן 40, בכיר ב'גדודי עז א-דין אל-קסאם' במחנה הפליטים נוסייראת.
מאז שעות הלילה (יום א', 7.3.04) פעל צה"ל במחנה הפליטים באמצעות כוחות גדולים של חיל רגלים ושריון, בליווי מסוקי-קרב מסוג אפאצ'י, במסגרת פעילות לאיתור חמושים ואמצעי לחימה.
בפעולה נהרגו כאמור 15 בני אדם בהם שני ילדים בני 8 ו-10, ונער בן 15. הרוג נוסף טרם זוהה נכון לשעה זו. מבית החולים בעזה נמסר על 80 פצועים, מתוכם כמה באורח קשה.
במהלך הפעילות נורו מספר טילים נגד טנקים לעבר כוחות צה"ל ונורתה אש מנשק קל לעברם.
במקביל, פועל צה"ל במוקד נוסף ברצועה - מחנה הפליטים נוסייראת. על-פי דיווחי סוכנויות הידיעות, כוח צה"ל כיתר בית במחנה הפליטים, בחסותו הסתתר מבוקש.
במהלך הפעילות ברצועה, לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל.
אזור התעשיה 'ארז' מוסיף להיות סגור גם היום למעבר פלשתינים בעקבות ניסיון ההתקפה המשולבת אתמול. החמאס, הג'יהאד האיסלמי והפת"ח הודיעו כי ההתקפה ב'ארז' היא הראשונה בסדרת התקפות משותפות מתוכננות בין שלושת הארגונים.
הרמטכ"ל אינו פוסל קשר בין
הטרור לשיח סביב ההינתקות
הרמטכ"ל, משה יעלון הגיע הבוקר לביקור במחסום ארז, וקיבל דיווח על המתקפה. זהו הפיגוע השלישי במעבר ארז ובאזור התעשייה. הדבר מצביע על כוונות ארגוני הטרור לפגוע במרקם החיים העדין באזור.
"אנחנו ממשיכים את הפעילות ההתקפית שלנו נגד הטרור. בימים האחרונים נעצרו מבוקשים ברמאללה ובבית לחם, כולל סיכול של פיגוע התאבדות בירושלים במהלך ההחג . כעת כוחותינו מסיימים פעילות באל-בורייג. במהלך חילופי האש נהרגו מספר מחבלים".
"מכל מה שקורה כאן כעת, לנו אכפת מהמשפחות ברצועה יותר מארגוני הטרור. זה ברור. אנחנו צריכים לתת מענה לפועלים בתעשיה. אם נראה שארגוני הטרור לא מרפים, נצטרך לשקול זאת שנית", אמר הרמטכ"ל.
אשר לקשר שבין התגברות הפיגועים בעזה לתוכנית הנסיגה החד-צדדית, השיב הרמטכ"ל: "לא נכון לעסוק בזה כעת, לנוכח רעיונות לא מגובשים. לא ניתן לקשור זאת באופן ישיר, אך לא ניתן להוציא זאת מכלל אפשרות".
ההנהגה הפלשתינית: טבח
בעוד הפיגוע המשולב אתמול במעבר 'ארז' לא זכה ולו להתייחסות רשמית פלשתינית אחת, שלא לדבר על גינוי, חרף מותם של אזרחים ושוטרים פלשתינים, הרשות מנפצת היום את הדממה לנוכח האירועים בעזה.
הממשלה הפלשתינית פרסמה הודעת גינוי חריפה לפעולת צה"ל בעזה: "ההתקפה האכזרית הזו היא התשובה הישראלית לקריאות אש"ף, הממשלה הפלשתינית ומוסדות הפת"ח להפסקת אש וליישום 'מפת הדרכים'.
"מדובר בהסלמה מסוכנת שהיא ראשיתו של ניסיון לכפות פתרונות חד-צדדיים על-ידי צה"ל". הממשלה הפלשתינית קוראת לקהילה הבינלאומית לפעול לאלתר להפסקת פעולות צה"ל בשטחים.
צמרת הרשות הפלשתינית פרסמה אף היא הודעת גינוי משלה: "שרון וממשלתו מבצעים היום טבח שאינו פחות אכזרי מפשעיהם הגזעניים נגד עמנו בכל מקום במולדת ומחוצה לה". גם תנועת הפת"ח פרסמה הודעת גינוי.
ראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), גינה בחריפות את הפעולה בעזה והגדיר אותה פשע מלחמה וטבח נפשע. "הדיבורים בישראל על נסיגה אפשרית מרצועת עזה הם דברי שקר משוללי כל בסיס".
עריקאת: ישראל מדברת על פינוי
ובד בבד הורסת את עזה
סאיב עריקאת, השר הפלשתיני הממונה על עניני המו"מ, אמר בתגובה לפעולת צה"ל בעזה: "בזמן שישראל מדברת על פינוי עזה - היא הורסת אותה".
רפיק א-נתשה, יו"ר המועצה הפלשתינית המחוקקת גינה את הפעולה וכינה אותה "טבח" חדש. "אלו הם פניהם האמיתיות של שרון וטרור המדינה המאורגן... מי ששותק על כך שותף באחריות של שרון".
א-נתשה הפציר בקהילה הבינלאומית לשבור את השתיקה לנוכח האירועים בעזה. "תוכנית ההינתקות של שרון נועדה לספק לשרון כיסוי מדיני והסברתי על-מנת להמשיך ולבצע מעשי טבח בעם הפלשתיני", הדגיש.
חמאס: שרון ישלם מחיר יקר
תנועת החמאס פרסמה הודעת תחת הכותרת "פשע חדש של הנאצים הציונים", בה נכתב כי הפעולה בעזה קיבלה את ברכתו של הטרוריסט הגדול בוש.
גורם בכיר בתנועה אמר לאתר האינטרנט של החמאס, כי ראש הממשלה ישלם מחיר יקר על הפעולה בעזה, ולא ייצא מעזה אלא תוך כדי שהוא מובס.
סעיד סיאם, בכיר בהנהגת החמאס, אומר כי באמצעות "הטבח" בעזה מנסה ישראל להסתיר את כשלונה בחיסול ההתנגדות הפלשתינית.
נאפז עזאם, בכיר בג'יהאד האיסלמי, אמר כי ישראל מנסה להוכיח לפלשתינים שההתנגדות לא משתלמת, אולם באמצעות הפעולה היא מוכיחה לעולם שהיא הגורם האמיתי לאלימות.
גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של הפת"ח, פרסמו הודעת גינוי בה הם מאיימים כי התגובה תהיה מהירה ונחרצת. הגדודים קוראים לפעיליהם להיות בכוננות עליונה באשר הם.
מעבדת חבלה מצפון לג'נין
בכפר ענזה, צפונית לג'נין נחשפה מעבדת מעבדת חבלה. במקום נמצאו פצצות מרגמה, אבק שריפה, צינורות להכנת מטענים, חומרי הדברה ומכשיר טלפון סלולרי המחובר לחוטי חשמל. המעבדה פוצצה על-ידי כוח של גולני. במהלך הלילה נעצרו ברחבי הגדה 4 מבוקשים.
צה"ל הטיל סגר על ערי הגדה ורצועת עזה. בידי מערכת הביטחון יש יותר מ-50 התרעות לביצוע פגועים במתווים שונים.

תאריך:  07/03/2004   |   עודכן:  08/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
פרקליטי טננבאום הסכימו להאריך את החזקתו של טננבאום ב-10 ימים; חקירתו מתמקדת עתה בעיקר במישור הפלילי; ייחקר במשרדי היאחב"ל בפתח תקוה
עומר כרמון
מקס אברמוביץ הסביר לשוטרים האמריקנים כי הוא "לא אוהב ערבים"; יתרום את הקנס לעמותת צדקה מוסלמית
גל ברגר
עשרות אנשי כך הגיעו הערב להשתתף ב"חגיגות ההילולה" לזכר ברוך גולדשטיין במלאת עשר שנים לטבח שביצע במערת המכפלה; "שיר הרודף" שנכתב על יצחק רבין ז"ל ומכנה אותו 'בוגד' ו'רוצח' חולק בין המשתתפים
עומר כרמון, רנית נחום-הלוי
אחמד פתחי סרור: "ציון הסכם השלום בין ישראל למצרים, יהיה משמעותי רק לאחר נסיגת ישראל מכל האדמות הערביות הכבושות ועם השגת הסכם שלום כולל במזרח התיכון"
עומר כרמון
בחסות ארגונים פרו-פלשתינים, תתקיים בשבוע הבא באוניברסיטת לונדון ועידה אנטי-ציונית בהשתתפות אנשי דת ומחקר; בין הדוברים: נציג נטורי קרתא; מארגני האירוע: לונדון נבחרה משום שרבים מתושבי בריטניה תומכים בפלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il