X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הגנבים פועלים בשתי "חזיתות" עיקריות: גניבת חומרה וגניבת מידע; בארץ עיקר הפגיעה היא במוסדות ציבור ובמיוחד במוסדות חינוך וארגונים גדולים
▪  ▪  ▪

גניבת מחשבים אישיים הפכה להיות מכת מדינה, כך טוען קובי שפיבק העורך הראשי של PCאון, בעקבות תחקיר שערך מרכז המידע שהוא עומד בראשו. מהתחקיר שמתפרסם השבוע, עולה כי מדובר בתופעה נפוצה, הרבה יותר מכפי שנוטים או רוצים לחשוב. בגלל מגבלות תקציב וחוסר מודעות, ההגנות לעתים בסיסיות ביותר.
לכן ארגונים רבים עתירי פרצות אבטחה, מוצאים עצמם נפגעים. בעוד שבארץ קשה למצוא נתונים מדויקים לגבי שעור הגניבות, הרי שלפי סקר שערכה חברת Brigadoon Software (BSI), באוגוסט 2003, בקרב 676 נשאלים מכל רחבי העולם, מתברר כי 44.5% מהנשאלים דיווחו על ציוד מחשוב שנגנב מהם ב - 12 החודשים שקדמו למשאל.
הגנבים פועלים בשתי "חזיתות" עיקריות: גניבת חומרה היא הבולטת שבהן, כאשר הגנב נזקק אחרי הפריצה רק לכמה דקות של איסוף ציוד מהיר. אחר כך הציוד יימכר בקלות, לרוב בשטחים (המחיר המקובל הוא 500 ש"ח למחשב מתקדם), וברובו המכריע הוא לא יאותר לעולם. תחום נוסף הוא גניבת מידע, שגם בו נראית מגמת גידול ניכרת. הציוד המועד ביותר לגניבה כולל: מחשבי PC ובמיוחד מחשבים ניידים, מחשבי כף יד, מסכים דקים וכן ציוד היקפי קל כמו מדפסות, אל פסק, סורקים ומכשירי פקס מתקדמים.
בארץ עיקר הפגיעה היא במוסדות ציבור ובמיוחד במוסדות חינוך וארגונים גדולים שנערכים עליהם "פשיטות" של גנבים מקצועיים. אבל גם בעלי עסקים קטנים רבים, חווים לא אחת את "נגע" זה.
בעל עסק שרואיין בתחקיר מספר כי העסק חווה שתי פריצות בהפרש של שנה, כאשר בשני המקרים פרצו למקום המוגן בדלתות פלדלת ובמערכת אזעקה עם מוקד! לדבריו, תוך לא יותר מחמש דקות (מרגע הפעלת מערכת ההזעקה), נגנבו שני מחשבי מקינטוש וכמה PC (ללא מסך) ובפעם השניה: שבעה מחשבי PC ללא המסכים. עלות הנזק העקיף הייתה כמעט כעלות המחשבים. מעבר לכך הוא ציין כי הערכות גיבוי גרועה הביאה לכך שהתאוששות מלאה בעסק שלו, ארכה קרוב לחודש וחצי!
במסגרת התחקיר, ממליץ קובי שפיבק, על שורה ארוכה של צעדים מעשיים שניתן לנקוט, כדי להקטין את הסיכון ואת הנזק. 23 טיפים מעשיים למשתמש הפרטי והעסקי ניתן למצוא בכתובת - www.PCON.co.il/AntiTheft
כטיפ אחרון, קובי מזהיר במיוחד את אלה שנפגעו מגניבה לאחרונה. שכן לפי סקר שערכה משטרת בריטניה (ודיווחים על אירועים דומים בארץ הגיעו גם למרכז המידע PCאון), רבע מכל מקרי גניבת המחשבים העסקיים היו מקרי "שידור חוזר", כאשר 23% מהקורבנות שנדגמו חוו 42% מהגניבות. ובעברית: הגנב החביב, חוזר לסיבוב שני לאותם ארגונים שהצטיידו מחדש בציוד מתקדם.
PCאון
מרכז המידע PCאון פועל זאת השנה השלוש עשרה והוא מפיץ מדי שבוע תחקירים מקצועיים שמתמקדים בנושאי המפתח בתחומי המחשוב ואינטרנט, למרבית הארגונים הגדולים בישראל. המרכז מפעיל את אתר PCאון - www.PCON.co.il/AntiTheft הנמנה על 100 האתרים הפופולאריים בישראל. האתר משרת את מרבית קהילת המחשוב הארגונית והעסקית בישראל כמו גם משתמשים מתקדמים רבים נוספים. כאשר לאתר PCאון נכנסים מדי יום כעשרים אלף מבקרים.

תאריך:  08/03/2004   |   עודכן:  30/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חדשות מחלקה ראשונה
היכולת להפוך את שימושי המחשב לנגישים יותר לבעלי מגבלות שונות: ראייה; מתכננת הקמת מרכזי מחשוב נגישים בהשקעה של חצי מיליון ש"ח
גל ברגר
"הטרור, כדרכו, מקיף עצמו בחפים מפשע כדי להימנע מפגיעה", אומרת הערב תת-אלוף רות ירון בראיון לערוץ 2; "הפעולה היתה הכרחית - עלינו להגיע אל מקור הטרור"; "הרג של ילד הוא טרגדיה ואנו מצרים על כך"
נועם שרביט
רס"ן ס', קצינה מצטיינת בחיל הלוגיסטיקה בצה"ל, דורשת לעצור את מפקדה לשעבר, סא"ל אלי בוחבוט, נגדו הוגש כתב אישום בחשד שאנס אותה; הפרקליט הצבאי הראשי מנמק החלטתו שלא לעצרו בחלוף הזמן מאז האירועים - 18 חודשים
אלונה קורן
המכרז הוא לתקופה של חמש שנים עם אופציית הארכה לשנתיים
מירב לוי
הכינוס - בעקבות פניית שרת החינוך, לימור לבנת; על-פי ה"פייננשל טיימס", ישראל וארה"ב קרובות להסכמה בנוגע לתוכניתו של שרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il