X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השנה יפתחו לקהל הרחב 135 חופי רחצה; דוח מיפוי מיקום תחנות ההצלה מצביע על ליקויים חמורים: בעקבות ממצאי הדוח הוכן צו חדש שמסדיר את המציאות בשטח תוך הגדרה חד-משמעית של מיקום החופים
▪  ▪  ▪

עונת הרחצה התשס"ד-2004, תיפתח רשמית ביום חמישי (22.4.04) ותסתיים ביום חמישי, (14.10.04). השנה יפתחו לקהל הרחב 135 חופי רחצה.
משרד הפנים שוקד בימים אלה על עדכון חקיקה בנושא החופים, כגון: העברת סמכויות לרשויות המקומיות, הסדרת תקן כוח-האדם, ציוד ההצלה, כשירויות מצילים ועוד. המשרד עוסק בהליך הכנת נוהל סקר סיכונים בחופי הרחצה לקביעת מדדים להפעלת ופתיחת חוף ו/או איסור השימוש בו.
חופי המדינה נפרשים לאורך הים התיכון, ימת כינרת, ים המלח וים סוף. האורך הכולל של חופי המדינה עומד על כ-300 ק"מ, אך רק חלק קטן מהם מוגדר בצווים שפורסמו במהלך השנים. צווים אלו מגדירים באופנים שונים את מיקום החוף ותחנת ההצלה ואת התחומים האסורים לרחצה.
לפני כשנתיים, כאשר עלה החשד כי קיימות בעיות בצו הקיים, נעשתה עבודת מטה משולבת במשרד הפנים בין האגף לשירותי חירום ותפקידים מיוחדים, מנהל התכנון (תחום מערכות מידע גיאוגרפי ומיפוי) והייעוץ המשפטי בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות שתכליתה מיפוי של מיקום תחנות ההצלה בחופי מדינת ישראל. המטרה המרכזית של המיפוי הייתה לתת תמונת מצב עדכנית לגבי חופי רחצה בפועל, תוך השוואה למצב הסטטוטורי.
הדוח הצביע על הליקויים העיקריים הבאים:
1. כמחצית מתחנות ההצלה בשטח אינן נמצאות בתחום החוף המוכרז על-פי הצו. כלומר, קיימת אי התאמה ניכרת בין המצב בפועל לבין המצב הסטטוטורי.
לדוגמה: תחנת ההצלה של חוף לידו באשדוד נמצאה כ-170 מטרים מצפון למרכז החוף, כפי שנקבע בצו הישן.
2. קיימים חופים פעילים רבים שאינם מצויינים בצווים.
לדוגמה: החוף הנפרד בראשון לציון הינו חוף פעיל ונמצאת בו תחנת הצלה, אולם חוף זה לא הוכרז כחוף רחצה בצו הישן.
3. צורת הגדרת מיקום החופים בצו בעיקר בחופי הכינרת וים המלח אינה תואמת את המציאות בשטח היות וקיימת תנודתיות עונתית ושנתית במפלס המים.
לדוגמה: תחנת ההצלה של חוף צינברי (מועצה מקומית כנרת) נמצאה במרחק של 300 מטר מזרחה מהמקום המיועד לתחנת ההצלה על-פי הצו, בשל ירידת מפלס המים בכנרת.
לדוגמה: חוף כינר (בתחום שיפוטה של מועצה אזורית גולן), נמצא על-פי הצו הישן בירדן.
4. רשויות הזיזו חופים עקב שינויים פיסיים ואחרים והדבר אינו מוצא את ביטוייו בצווים.
לדוגמה: חוף הנכים וחוף יורדי הים בהרצליה הוכרזו בצו הישן במקום בו מאוחר יותר הוקמה המרינה של הרצליה. חופי הרחצה הוזזו, אולם לא נעשה תיקון לצו.
5. מספר חופים מוכרזים נמצאים על-פי צו במקומות בהם ראוי כי יוכרזו כאסורים לרחצה.
לדוגמה: חוף מוכרז "חניון עין גדי" ממוקם על-פי הצו הישן במקום בו יש סכנה של התמוטטות הקרקע (בולענים).
6. צוות המודדים דיווח, כי לא מצא בכל החופים האסורים לרחצה שילוט המצביע על-כך. לפיכך, לא ניתן היה לבדוק התאמה בין המצב בשטח (שאינו מוגדר) לבין הצווים.
בעקבות ממצאי הדוח הוכן צו חדש שמסדיר את המציאות בשטח תוך הגדרה חד משמעית של מיקום החופים. הצו החדש מרחיב את תחומי החופים האסורים לרחצה מתוך דאגה לשלום ציבור המתרחצים. בנוסף, חלה הפחתה מסוימת באורך חופי הרחצה המוכרזים (מ-23.9 ק"מ ל-19.3 ק"מ).
פריסת חופי הרחצה על-פי הצו החדש משקפת את נתוני המיפוי יחד עם פתרונות למספר בעיות שעלו תוך שיתוף פעולה עם כל הרשויות המקומיות שבתחומן חופי ים.
על-מנת שכל אזרח ידע היכן ממוקמים חופי הרחצה המוכרזים ואלה האסורים לרחצה, הוכנו מפות אשר יוצגו בימים הקרובים באתר האינטרנט של המשרד www.pnim.gov.il.
הכנות לקראת פתיחת עונת הרחצה
חופי הרחצה ממשיכים להוות אתרי הרחצה העממיים ביותר במדינת ישראל, אליהם נוהרים במרוצת העונה רבבות מתרחצים. בעונת הרחצה אשתקד אירעו 33 מקרי טביעות למוות בחופים - מה שמהווה ירידה לעומת שנים קודמות.
לקראת פתיחת עונת הרחצה הוכשרו והוסמכו מעל 200 מפקחים לאיסור נהיגה בחופים; נערכו 3 ימי עיון למנהלי חופים; הופצו הנחיות המשרד לפתיחת עונת הרחצה לשנת 2004; הושלם פרויקט שילוט חופים מוכרזים; הופצו עלוני הסברה בשפות השונות, להגברת הבטיחות בקרב הציבור.
התקנות החדשות לבריכות שחייה אושרו עקרונית בכנסת והן נמצאות בהליך פרסום בקובץ התקנות. תקנות אלה, מבטלות את הצורך בהכרזה על בריכות שחיה וקובעות כי הפיקוח על הבריכות יועבר לאחריות הרשויות המקומיות וכן מסדירות את הוראות הבטיחות.

תאריך:  20/04/2004   |   עודכן:  20/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שערך ארגון 'בטרם'; 11% מהתינוקות המוסעים ברכב אינם חגורים כלל ; 60% מהתינוקות שלא היו חגורים כלל הוחזקו ע"י מבוגר; 'בטרם' קורא להגביר את השימוש הנכון במושבי בטיחות לתינוקות ברכב
יפעת גדות
נחגג בפעם הראשונה בשנת 1970; מאז הפך ליום סביבתי בינלאומי; הסיסמא השנה: One Earth One People
הדר פרבר
בקנדה איימו מנהלי בית ספר לבטל מחזה בשל סצינה ובה מתנשקות שתי בנות; המורה לדרמה האשים את הנהלת ביה"ס בהומופוביה
גלית יצחק
יום העיון ייערך ביום ה-30.4.04 בין השעות 8:30-12:00; מטרת יום העיון הינה להעשיר את הידע לחולי הסוכרת ולסייע להם בהתמודדות עם המחלה
הדר פרבר
כך על-פי סקר אתר שידוכים Date.com; האפשרויות שדירגו הגולשים: אהבה, סקס, חברה, עינוי עצמי וכסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il