X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אחראי גידולי שדה בקיבוץ: הפכנו למעבידים מהסוג הגרוע ביותר
▪  ▪  ▪

קיבוץ כפר מנחם בדרום הארץ נקלע למשבר חמור בענפי החקלאות כתוצאה ממחסור בעובדים זרים. מזכיר ארגון מגדלי הפירות, גיורא סלע, ציין שמכסת העובדים של הקיבוץ קוצצה במחצית בשל הקריטריונים החדשים של משרד החקלאות וכתוצאה מכך הקיבוץ אינו מצליח לעמוד בעומס עבודת הקטיף.
בימים האחרונים, כתוצאה מהעיכובים בקטיף, נרקבו 200 טון של אפרסקים על העצים ונשרו על הקרקע והנזק הכלכלי לקיבוץ גדול ביותר.
מרכז גידולי השדה בקיבוץ כפר מנחם, יהודה קרון, אמר שכתוצאה מהמחסור בעובדים הפכו החקלאים למעבידים מהסוג הגרוע ביותר: "אני סוציאליסט בנשמתי אבל עכשיו אין לי ברירה ואני מעביד את העובדים שלי 14 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע, כולל שבת וחגים וגם אני עובד איתם סביב השעון. כמובן שהם מקבלים עבור עבודתם שעות נוספות, אבל זו לא הדרך שהייתי רוצה להעסיק עובדים".
בנוסף לנזק בענף המטעים, קטיף של ארבעה מיליון פרחי שעווה עומד בסימן שאלה בגלל המחסור בעובדים. קרון סיפר שבימים אלו הגיעו לקיבוץ קנינים מבריטניה, באמצעות חברת אגרקסקו, המעונינים לרכוש ענבי מאכל אבל הקיבוץ נאלץ לדחות אותם בגלל עומס העבודה. אני שומע בכל מקום את שר החקלאות, ישראל כ"ץ, מדבר על הגדלת היצוא ובאותו זמן פקידי המשרד לא נותנים מספיק עובדים כדי שנוכל לעבוד.
מזכיר ארגון מגדלי הפירות אמר שהמצוקה הקשה אליה נקלע כפר מנחם מקיפה חקלאים רבים בכל הארץ. קיצוץ מספר העובדים הזרים בחקלאות והכללים הבלתי אפשריים שקבע משרד החקלאות גורמים לכך שחקלאים קיבלו חצי ממספר העובדים שמגיע להם לפי קביעת מדריכי שרות ההדרכה. הוא קרא לשר החקלאות להתערב באופן אישי ולתקן את העיוותים בהקצאת העובדים הזרים.
ביום ראשון, 30 במאי, בשעה 11:00 יקיימו התאחדות חקלאי ישראל, ארגוני המגדלים והוועדות החקלאיות האזוריות הפגנת ענק מול משרד האוצר בירושלים במחאה על קיצוץ מספר העובדים הזרים והמיסוי הכבד שהוטל על החקלאים.

תאריך:  09/05/2004   |   עודכן:  09/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הפרס יוענק בברלין בסוף חודש יוני "כהוקרה כנה עבור התגייסותו המתמדת ברוח השלום ולמאבק למען דו-קיום"
מירב לוי
שרון בישיבת הממשלה: "אביגדור טיפל מטעמי בהצלחה רבה, בשורה של נושאים בתחומים מגוונים, ושימש עבורי כיועץ מעולה בתחומי החברה והכלכלה; אילן כהן ייכנס לתפקיד בעוד מספר ימים
רועי כוכבי
השחרור - עשרה חודשים לאחר שנעצרו בחשד לרצח החייל אולג שייחט, הודו במעשה ושחזרו אותו; הוברר כי ככל הנראה הם אינם קשורים לרצח; הפרשה העכירה את היחסים בין יהודים וערבים באזור נצרת עילית-כפר כנא
גלית יצחק
השקת המכשיר, המיועד בעיקר לצעירים, מלווה בקמפיין פרסומי בהשקעה של כ-2.5 מיליון ש"ח תחת הסיסמא: "כי צריך לדעת מתי לחתוך..."
עומר כרמון
ראש ממשלת מלזיה לשעבר, אשר עורר סערה בינ"ל לפני כחמישה חודשים בשל התבטאות אנטישמית, משתלח שוב: "כל מועמד לנשיאות בארה"ב, אשר אינו מביע תמיכה בישראל - מפסיד"; "הם אינם מעוניינים לראות את העולם נשלט בידי חוקים, הם רק יודעים לדבר כמו צבועים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il