X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אחד מכל עשרה תלמידים - יהודים דיווח כי לא הגיעו לבית ספר עקב המצב הבטחוני; כ-14% מהתלמידים דיווחו כי מישהו קרוב אליהם נפגע באירוע טרור; כך עפ"י סקר שערך ד"ר הראל מהמחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה בבר-אילן
▪  ▪  ▪

אחד מכל ארבעה תלמידים בישראל מדווח כי הוא חש כי חייו שלו בסכנה ואחד מכל שלושה תלמידים מדווח כי הוא חש שחיי בני משפחתו בסכנה. כך עולה מסקר בנושא: "נוער בישראל - בריאות, רווחה נפשית וחברתית, ודפוסי התנהגויות סיכון", שערך ד"ר יוסי הראל, מהמחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, באוניברסיטת בר-אילן. ד"ר הראל עמד בראש צוות המחקר הישראלי בסקר שערך ארגון הבריאות העולמי בקרב 35 מדיניות בעולם.
מהסקר עולה, כי אחוז גבוה מאוד מהנוער הישראלי חי בתחושת פחד קיומי ישיר כתוצאה מהמצב הבטחוני. שיעור התלמידים היהודים החשים כי חייהם וחיי משפחתם בסכנה גבוה משיעור התלמידים הערבים החשים כך ושיעור הבנות היהודיות החשות כך גדול משיעור הבנים היהודים.
כ-72% מהתלמידים היהודים מדווחים כי הם סומכים על היכולות של כוחות הבטחון להגן על האוכלוסייה, לעומתם רק כ-44% מהתלמידים הערבים חשים כך. ברם, כ-40% חשים שמדינת ישראל בסכנת השמדה.
כרבע מבני הנוער בישראל (יהודים וערבים) דיווחו כי בעקבות המצב הבטחוני הם פחות מרוכזים. כ-62% מהתלמידים היהודים דיווחו כי יידעו מה לעשות במקרה של פיגוע, כשליש שינו את חיי החברה שלהם בעקבות הפיגועים, 46% (בנות יותר מבנים) דיווחו כי נמנעו מנסיעה למקומות מסוימים עקב הפיגועים, כ-35% מהבנים וכמחצית מהבנות מבלים פחות בעקבות הפיגועים.
אחד מכל עשרה תלמידים היהודים דיווח כי לא הגיעו לבית ספר עקב המצב הבטחוני. אחד מכל שלושה תלמידים נאלץ לנסוע בכבישים אחרים ואחד מכל שלושה תלמידים דיווחו כי בשנה האחרונה אירע אירוע טרור באזור מגוריו.
שליש מהתלמידים דיווחו כי מישהו שהם מכירים (אבל לא קרוב אליהם) נפגע באירוע טרור, חמישית מהתלמידים דיווחו שמישהו קרוב אליהם היה מעורב באירוע טרור אך לא נפגע. כ-14% דיווחו כי מישהו קרוב אליהם נפגע באירוע טרור, וכ-13% דיווחו כי הם עצמם היו בקרבת מקום לאירוע טרור או נפגעו במהלכו.
כ-80% מהתלמידים היהודים וכ-64% מהתלמידים הערבים פונים בעת מצוקה להורים או לבן משפחה, כרבע מהיהודים וכמחצית מהערבים פונים למורה או למישהו מצוות בית הספר. כ-16% מהיהודים וכ-38% מהערבים פונים ליועצת בית הספר, וכ-75% מבני הנוער פונים לחברים בעת מצוקה.
לדברי ד"ר הראל, ממצאים אלו מצביעים על הצורך לפיתוח אסטרטגיות להתמודדות הנוער עם המצב במטרה להוריד את סף המצוקות הנפשיות ולצמצם עד כמה שניתן את ההשלכות היום-יומיות של המצב.

תאריך:  03/06/2004   |   עודכן:  03/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
על-פי פסיקת בג"צ: שינוי מבני במקום עבודה יעשה רק באישור העובדים; פסיקה זו נוגדת את כוונות הממשלה להגיש הצעת חוק להפרטת נמלי היום, בניגוד לרצון העובדים; הדיונים יתחדשו בעוד 10 ימים
הדר פרבר
לא נמצאו עדויות כי ג'קסון אכן ביצע פשע נוסף כפי שטוען אדם, אשר לא הזדהה בשמו, בלוס אנג'לס
רועי כוכבי
ישראל רוזנפלד השתתף בתרגיל עוקץ מבריק, במסגרתו הצליחו הוא ושותפיו בהוצאת מיליוני דולרים ממרכז ההשקעות בתחילת שנות ה-90'; החבורה גרפה את הכסף לכיסה, המפעלים נסגרו; עכשיו הגיע זמן התשלום
מירב לוי, גלית יצחק
המחקר בחן את הקשר שבין נסיבות חייו של המתבגר ומצב בריאותו; נערך ב-35 מדינות באירופה בשנת הלימודים 2001/2002, ובישראל בחודשים מאי-יוני 2002
הדר פרבר
מחקר אקדמי חדש בוחן את שכיחותן של כ-24 התנהגויות לא אתיות ולא ראויות בקרב עובדים בסקטור הפרטי, הציבורי והממשלתי; בין הממצאים - הטרדה מינית נפוצה יותר מהטרדה עדתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il