X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לטענת העיריה נוצר עודף של תלמידים המעוניינים להירשם לתיכון אליאנס; בעתירה שהגישו ועדי ההורים החליט השופט כי ההגרלה - חוקית; ההורים יצאו למאבד ציבורי על-מנת למנוע הפלייה בין התלמידים
▪  ▪  ▪

ועד ההורים מארבע בתי ספר בעיר תל אביב משביתים מיום שני (14.6.04) את הלימודים בכיתות ו' במחאה על החלטת עיריית תל אביב לקיים הגרלה בין תלמידי בתי הספר לקראת רישום התלמידים לתיכון אליאנס בעיר.
העיריה החליטה לקיים הגרלה בין התלמידים בעקבות רישום יתר לבית הספר תיכון אליאנס בעיר. הדבר אירע בעקבות החלטת העיריה לפתוח את הרישום לתיכונים באופן כזה, שלתיכון אליאנס ניתן לבחירה ל-10 בתי ספר, הגימנסיה ניתן לבחירה רק ל-4 בתי ספר ותיכון חדש נייתן לבחירה רק ל-3 בתי ספר.
כתוצאה מכך נוצר עודף של תלמידים שביקשו להתקבל לאליאנס, על-פני מספר המקומות שהעיריה הציבה. לתיכון נרשמו כ-400 תלמידים, בעוד העיריה הקצתה כ-320 מקומות הממלאים 8 כיתות.
בניגוד לטענת העיריה, מציינים ההורים כי הטענה על עודף תלמידים אינה נכונה, משום שבאליאנס קיימות כיתות ריקות המסגולות להכיל תלמידים נוספים.
אולם לוועדי ההורים נמסר, כי הדבר אינו אפשרי מבחינה פדגוגית, משום שהדבר יגרום להגדלת בית הספר אליאנס על חשבון בית הספר גימנסיה, דבר אשר יפגע במערך הלימודים בבית הספר. בעקבות זאת, הגישו 4 ועדי ההורים עתירה לבית המשפט, על-מנת למנוע את פרסום תוצאות ההגרלה. בית המשפט נתן צו מניעה האוסר על העיריה לפרסם את תוצאות הגרלה.
לאחר מכן, ביקשו ועדי ההורים באמצעות בית המשפט המחוזי בתל אביב לסייע להם ברישום התלמידים לבית הספר אליאנס. במהלך הדיונים קבע השופט עוזי פוגלמן, כי עיריית תל אביב פעלה במסגרת שאינה מעוגנת בחוק. במהלך הדיונים המליץ השופט פוגלמן לעיריה, כי שנה זו תהיה שנת מעבר, עד להסדרת העניינים התחיקתיים, ובינתיים יתאפשר לתלמידים ללמוד בבית הספר אליאנס.
אולם בפסק הדין הסופי, השתנה המסר, במובן שהשופט החליט שלא להתערב בשיקולי העיריה לפתוח כיתות נוספות באליאנס. כמו כן, קבע השופט, כי בנסיבות המקרה ההגרלה הינה חוקית, ופסק הוצאות לוועדי ההורים.
פסק הדין שניתן מעוכב עד 8.7.04, זאת במטרה להעניק זמן לעיריה להתקין תקנות שיסדירו את הליכי הרישום לתיכונים. על-מנת להסדיר תקנות אלה, יש צורך בחתימת שרת החינוך, לימור לבנת.
בפני שרת החינוך מופיעה ועדת חינוך אשר מתפקידה להמליץ לשרה. אולם ועדה זאת טרם הוקמה. לשם כך הוחלט להקים ועדה א-הוק, אשר תעסוק בעיקר בנושא ההגרלה. יצוין כי בכוונת עיריית תל אביב להחיל את התקנות בנושא ההגרלה באופן רטרואקטיבי לרישום התלמידים לתיכון אליאנס.
בינתיים יצאו ועדי ההורים למאבק ציבורי, על-מנת להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי. במסגרת זאת החליט ועד הפעולה של ארבעת בתי הספר להשבית מיום שני (14.6.04) את הלימודים בכיתות ו'.
ביום ראשון האחרון הופיעו הורים ותלמידים מארבעת בתי הספר בפני מועצת העיר, ודרשו בתוקף להיפגש עם ראש העיר. ראש העיר, רון חולדאי נענה לדרישת ההורים, והפגישה אמורה להתקיים מחר בשעה 12:30.

תאריך:  15/06/2004   |   עודכן:  15/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
בישראל, עצמאים שעסקם קרס אינם זכאים לדמי אבטלה; הצעות לשינוי המצב נדחו עד היום על-ידי הממשלה, אך היום מבטיח השר אורלב כי הוא מחוייב לשינוי המצב; לדבריו, "אחריות המדינה לעצמאים אינה פחותה מאחריותה לשכירים"
אלונה קורן
עם זאת, לא תהיה התערבות גורפת במכלול העמלות הבסיסיות; המפקח על הבנקים: יש לטפל במוקדי כשלי התחרות ולא להרחיב בטיפול הפרטני בסימפטומים
רנית נחום-הלוי
כך עולה מסקר דעת קהל שפרסמה ועדת הכלכלה של הכנסת; 89% מהצרכנים סבורים שעל הכנסת לפעול יותר לשיפור מצב הצרכן מול הבנקים; ב-5 השנים האחרונות - 17% עברו בנק; יו"ר ועדת הכלכלה: אקיים דיון עם נגיד בנק ישראל וראשי הבנקים ויחד נגבש עסקת חבילה כוללת
עומר כרמון
בעקבות הדרוג קיבלה השלוחה הלוואה על סך 30 מיליון ש"ח מבנק לאומי; הכסף ישמש להרחבת השקעותיה של המכללה והתפתחותה; בשלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל לומדים כיום כ-3,800 סטודנטים
גלית יצחק
65% מהציבור נוהג לבדוק רכיבים תזונתיים במוצרי המזון - בעיקר מספר קלוריות ואחוזי שומן; המבצע המועדף ביותר על הצרכן הישראלי הינו 2 מוצרים במחיר אחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il