X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך הנחה נשיא האוניבריסיטה, איתמר רבינוביץ; המטרה: ביטול העסקת סגל אקדמי זור בשכר והפיכתם למלגאים בלבד; באוניברסיטה מועסקים כ-2000 אנשי סגל אקדמי זוטר; ארגון הסגל יכריז ביום א' על סכסוך עבודה
▪  ▪  ▪

אוניברסיטת תל אביב לא תעסיק בשנת הלימודים הבאה דוקטורנטים חדשים. כך הורה לפני מספר ימים רקטור האוניברסיטה, פרופ' ינקלביץ', וזאת על-פי הנחיית נשיא האוניברסיטה, פרופ' איתמר רבינוביץ, לפיה לא יהיו יותר בעתיד חברי סגל אקדמי זוטר המקבלים שכר, אלא מלגאים בלבד.
על-פי נתוני האוניברסיטה, בוצע קיצוץ של 15% בהעסקתו של הסגל האקדמי הזוטר. הקיצוץ מסתכם בכ-12.5 מיליון ש"ח. יצוין, כי באוניבסיטת תל אביב מועסקים כ-2000 אנשי סגל אקדמי זוטר.
הקיצוצים בוצעו לאחר שוועד ארגון הסגל האקדמי הזוטר והנהלת האוניברסיטה הגיעו להסכמה, מתוך הבנה למצוקה התקציבית של האוניברסיטה, ותוך שמירה על זכויות הדוקטורנטים בשנים מתקדמות, אשר אינם יכולים לאחר פיטוריהם לעזוב את האוניברסיטה בעיצומו של המחקר.
בארגון הסגל האקדמי הזוטר מציינים, כי האוניברסיטה פיטרה וקיצצה בניגוד להסכם במשרתם של 200 מחברי הארגון, ורק כרבע מהנפגעים פוצו באופן חלקי. בעקבות זאת, יכריז ביום ראשון ארגון הסגל בראשותו של בועז בן-דוד על סכסוך עבודה עם האוניברסיטה.
בארגון חברי הסגל הזוטר ממהרים להפריח מספר שמועות המופצות במטרה לעודד את הרפורמות. לטענת המצדדים, ירוויחו הדוקטורנטים מהמרת שכרם במלגה. אולם, מרבית שכר הדוקטורנטים מתקבל כהכנסה נטו. העסקה ממוצעת של דוקטורנטים בקמפוס עומדת על כשליש משרה. המשמעות היא ששכר הברוטו שווה לנטו.
על-פי החישובים, בהמרת השכר במלגה ירוויחו תלמידי המחקר כ-7.5 אג' בלבד על-חשבון מס מעסיקים על כל שקל של עלות שכר שתומר למלגה, וזאת בהנחה שכל הסכום שנחסך ילך למילגה נטו.
בעיה נוספת של המרת השכר במלגה, היא הורדה של מיסים, שכן המילגה תיחשב כשכר עבודה. כמו כן, תחל העסקה של עוזרי הוראה ומורים מן החוץ. זאת בהנחה שעלותם של כ-65% מעלות דוקטורנטים, מכל שקל של שכר דוקטורנט יישארו רק כ-35 אג' למילגה של דוקטורנט.
בארגון הסגל האקדמי הזוטר מציינים, כי המהלך כולו נעשה באופן חד-צדדי וללא כל התייעצות עם ארגון הסגל. כמו כן, הפרה האוניברסיטה את הסכמי השכר בסעיפים רבים. בעקבות זאת, פנה בארגון לסעד משפטי, רק שכשלו ניסיונות המו"מ.
"במקום לפגוע באוכלוסיה שסף ההשתכרות שלה נמוך, וחסר כך פרופורציה לגודל התרומה של למערכת, ראוי שהאוניברסיטה תשקול את עדיה שנית", אומרים בארגון הסגל האקדמי.
דוברת האוניברסיטה לא מסרה תגובה לפניית Nfc.

תאריך:  19/08/2004   |   עודכן:  22/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
הסיבה: עורכי הדין המקורבים לנתניהו מייצגים את אחת הקבוצות המתמודדות על רכישת גרעין השליטה בבנק
מחלקה ראשונה
דליפת חומרים מסוכנים שאירעה במטוס אל-על שהגיע מאמסטרדם הקפיצה את כוחות הכיבוי וההצלה וכוננות הוכרזה בנמל התעופה בן-גוריון; האזור פונה מנוסעים ומסלולי הטיסה נסגרו; אחר-הצהריים הסתיים האירוע ללא נפגעים
אלונה קורן
פרויקט זה מצטרף לשורה של פרויקטים שפורסמו בחודשים האחרונים, בהם: כביש הרוחב 431, פרויקט הקמת והפעלת בית הסוהר באמצעות המגזר הפרטי ופרויקט הגז הטבעי
גלית יצחק
לדברי מדענים, זו התרופה הטובה ביותר לטיפול במלריה; מארגון הבריאות העולמי נמסר, כי מטרתם היא להקטין עד 2010 את מקרי המוות כתוצאה ממלריה; מדענים: תמיד יש אופטימיות גדולה כאשר 'תרופת פלא' חדשה מופיעה, אך טפיל המלריה מומחה בפיתוח חסינות; הדיווח ניתן ב-BBC
ענבל אביב
36 נפגעי הלם ופצוע קל היום מירי 5 רקטות על שדרות; מוקדם יותר היום נחתו רקטות ופצצות מרגמה נוספות באזור; שני פלשתינים נפצעו היום באורח קל מירי כוחות צה"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il