X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים: זהו ניסיון להסוות קיצוץ עמוק בשעות הלימוד; מנכ"לית המועצה לקידום יום חינוך ארוך: הדבר יצור נהירה למערכת החינוך של ש"ס; ההנחה היא כי הדאגה לפעילות בימי שישי תוטל על הרשויות הקורסות
▪  ▪  ▪

"ההחלטה להעביר את מערכת החינוך הממלכתי ל-5 ימי עבודה בשבוע היא החלטה אומללה ואני מצר עליה. אין מאחורי החלטה זו שום הגיון חינוכי פדגוגי, שום חשיבה עניינית, אלא רק דרך להסתיר ולהסוות קיצוץ עמוק בשעות לימוד שנעשה עד כה במערכת החינוך. במקום לקצץ את אורך יום הלימודים מקצרים את אורך השבוע. יש כאן ניסיון לזרוע חול בעיני הציבור", כך אמר היום יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז.
ארז הוסיף, כי "החלטה זאת מטילה עומס כספי על ההורים אשר יצטרכו לממן בכספם את חוגי העשרה והתוכן של יום השישי. מי שלא יהיה בעל אמצעים כלכליים יאלץ להשאיר את ילדו ברחוב למוקדי אלימות, סמים אלכוהוליזם, נשירה וכל הדברים הגרועים שיכולים להיגרם בגלל בטלה.
לא מעט ילדים יצטרכו לקחת כסף מההורים לבזבוזים בקניונים. ההורים יצטרכו לוותר על יום עבודה, והדברה יפגע בהכנסתם או שימשיכו ללכת לעבודה ויצטרכו להוציא כספים רבים למציאת סידור לילדים.
גם המורים יפגעו קשות, כי היום מורה עובד חמישה ימים בשבוע במערכת שפועלת שישה ימים. ברגע שקובעים יום שישי פנוי המורה לא יוכל לצאת ללימודים ולהשתלמויות. לכן מכל הסיבות ההחלטה הזאת היא החלטה אומללה", דברי ארז.
ההחלטה המהפכנית התקבלה מוקדם יותר בוועדת החינוך של הכנסת ברוב של שישה חברי כנסת מול ארבעה שהתנגדו. בהצבעה תמכו חברי הכנסת ענבל גבריאלי, גלעד ארדן, מרינה סולודקין ורוני בר-און, שרת החינוך לימור לבנת ומלי פולישוק. נגד הצביעו ח"כ יוסי שריד, ח"כ איתן כבל, ושני חברי כנסת ערבים. ח"כ גילה פינקלשטיין, יו"ר השדולה למען הילד, נמנעה בהצבעה.
על-פי התקנות, סך כל שעות הלימוד בשבוע המקוצר לא יפחת מסך כל שעות הלימוד בשבוע לימודים בן שישה ימי לימוד. כמו כן, תתקיים בבתי הספר הפסקת אוכל בצהריים. נקבע עוד, כי ברשות חינוך מקומית שבתחומה חל חוק יום חינוך ארוך ולימודי העשרה, לא יפחת מספר שעות הלימוד מ-41 שעות בשבוע, בכפוף להוראות סעיף 3(ב) לחוק חינוך ממלכתי [ראו קישור לידיעה המלאה].
בדיון נכחו גם נציגי העמותה לקידום ויישום חוק חינוך ארוך, ונציגי המועצה לשלום הילד, אשר התנגדו להחלטה. הנציגים ביקשו שהמעבר לשבוע לימודים מקוצר יעשה במקביל ליום לימודים ארוך שיימשך עד השעה 16:00.
ממשרד החינוך נמסר, כי 16 בתי ספר כבר ביקשו לעבור לשבוע הלימודים המקוצר, והם נוספים על כ-100 בתי ספר שכבר פועלים במסגרת זו. לדברי משרד החינוך, בתי ספר שירצו לקצר את שבוע הלימודים יצטרכו להציג תוכנית העשרה לתלמידים.
ח"כ שריד אמר בתגובה להחלטה, כי התקנות שאושרו יפגעו ישירות בשכבות החלשות. לדבריו, מי שיסבול בעיקר הן ההמקומות החלשים והמשפחות החלשות. "האם לעיריית שדרות, אופקים, נתיבות או דימונה יש היום כספים נוספים להשקיע ביום שישי?", הדגיש ח"כ שריד.
מנכ"לית העמותה לקידום יום לימודים ארוך, עו"ד רות דיין, אמרה בתגובה להחלטה כי "ההצעה עומדת בקו אחד עם המלצות ועדת דוברת שהמליצה מעבר ל-5 ימים במקביל למעבר ליום לימודים ארוך. כאן למעשה אנו שוב נתקלים במצב שמקצצים מצד אחד ולא מוסיפים מצד שני. המצב כיום הוא ש-40% ממשקי הבית ממשיכים לעבוד בימי שישי, אולם משרד החינוך אינו מציע סידור לילדים ביום שישי ובמקום זה משית זאת על הרשויות המקומיות".
לדברי עו"ד דיין, "תהיה נהירה שוב למערכת החינוך של ש"ס אשר מנהיגה יום לימודים ארוך ודואגת להסעות לתלמידים. משרד החינוך לא פוגע במערכת החינוך של ש"ס אך מקצץ בחינוך הממלכתי. יווצר מצב של 'ש"ס די-סקול'".
רעות בגס, מנכ"לית נוספת של העמותה, הוסיפה כי "בנוסח של ההצעה הוחלט שלא להשית את הפעילות על ההורים, אך לא הוחלט על מי הפעילות כן תושת. לא ברור מי יממן. ההנחה היא שהרשויות המקומיות הקורסות יצטרכו לממן. אז נוצר מצב ששוב אוכלוסיות חלשות נפגעות".
מועצת התלמידים והנוער הארצית: ללא תנאים
מסויימים, מהלך זה יגרום להעצמת הפערים החברתיים
מועצת התלמידים והנוער הארצית רואה בהעסקת התלמידים בימי שישי ערך עליון, שכן "יום חופשי שבו אין לילדים או לבני הנוער מסגרת יכול לגרור אחריו אלימות וונדליזם. לכן, על מערכת החינוך למצוא מסגרת חלופית לכל התלמידים בכדי שלא יווצר מצב שבו התלמידים ישוטטו ברחובות בחוסר מעש מכיוון שיום שישי הופך ליום חופשי. חשוב שהממשלה בשיתוף עם הרשויות המקומיות תדאג לאלטרנטיבה לכל אותם תלמידים".
עוד נמסר, כי "בימי הלימודים, שכנראה יתארכו בעקבות הוספת השעות מיום שישי, ישנו צורך לספק ארוחה חמה לכלל התלמידים. לא ייתכן מצב כי תלמידים יישבו בכיתה ולא יוכלו להתרכז בשיעור משום שהם רעבים. יתרה מזאת, תזונה נכונה ומאוזנת צריכה להיות חלק מחינוך ולכן על בית הספר לדאוג לכל תלמיד לארוחה חמה ומזינה על-מנת לקדם את הנושא במערכת החינוך.
המעבר לחמישה ימי לימוד ללא התנאים הללו לא רק שיגרום להעצמת הפערים החברתיים ולתיוג תלמידים בתור "עניים" אלא יפתח צוהר לאלימות בימי שישי שיהפכו לימים נטולי פעילות. מועצת התלמידים והנוער הארצית מביעה תקוותה, כי תנאים אלה יקוימו בכדי להבטיח חינוך אמיתי ונכון לילדים ולבני הנוער בארץ.
מועצת התלמידים והנוער הארצית מחזקת את ידיה של וועדת החינוך של הכנסת ושל שרת החינוך והמנכ"לית ופועלן בתקופת הפגרה למען התלמידים".

תאריך:  24/08/2004   |   עודכן:  24/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
המאבק על עובדים מוכשרים יחריף עם השיפור ביציבות הכלכלית והסביבה העסקית
אורלי ממן
סקר הרשות לעסקים קטנים במגזר החרדי קובע: הקיצוץ בקצבאות הילדים השפיע על האוכלוסייה החרדית לפנות לחיפוש פרנסה נוספת
הדר פרבר
משפטו יחל ב-16 בספטמבר, ובנתיים לא מאשר השופט חלק גדול מעדויות התביעה
אורלי ממן
כמו כן נרשמה ירידה ריאלית חדה של 12% ביבוא המכונות והציוד; מתריע - התעשיה לא תוכל לשאת שביתות נוספות
אורלי ממן
מדווחת על שיפור מהותי בתזרים המזומנים; הרווח הנקי מתקרב למיליון ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il