X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קוראת לממשלה להפעיל נוהלי חירום בריאותיים בעיר כדי למנוע המשך חשיפת תושבים לסיבי אסבסט מסרטנים
▪  ▪  ▪

העמותה למען איכות סביבה וחיים בנהריה דורשת מהממשלה להכריז על העיר נהריה כ"איזור מוכה אסבסט" ולהפעיל נוהלי חירום בעיר ובגליל המערבי כדי למנוע את המשך חשיפת התושבים לסיבי אסבסט מסרטנים.
דרישת העמותה באה בעקבות אירועים חמורים, חוזרים ונשנים, של חפירות בקרקעות המזוהמות באסבסט פריך בתוך אזורי מגורים בנהריה ובגליל המערבי.
העמותה דורשת לעצור את העוול הבריאותי אותו סופגים תושבי העיר מדי יום. לדברי אורית רייך, מנהלת העמותה, הקרקעות המזוהמות באסבסט מזוהות ומסומנות רק בחלקן, מאחר ועד היום ערכו המשרד איכות הסביבה ועיריית נהריה רק סקרי קרקע חלקיים בלבד. לדברי רייך, אין נתונים מדויקים על כמות הזיהום ופיזורו אלא הערכות בלבד, דבר הגורם לכך שלעתים קרובות ניתנים היתרי בנייה לחפירות בקרקעות המזוהמות ללא פיקוח ותוך סיכון גדול של בריאות התושבים.
העמותה דורשת מהממשלה לנקוט בנוהלי חירום באיזור, תוך הסברה מסיבית לציבור, לרשויות, לקבלני שיפוץ, פיתוח, בנייה ועבודות עפר, על הסכנה הטמונה בהזזת הקרקע עם אסבסט פריך בפרט, ובעבודה עם מוצרי אסבסט בכלל.
להלן צעדי החירום שיש להפעיל לדרישת העמותה:
1. הקמת ועדה ציבורית בלתי תלויה המורכבת מאנשי מקצוע וציבור בעלי שם, כדי להתוות דרכי התמודדות עם האסון הסביבתי של פיזור אסבסט פריך בקרקעות נהריה והגליל המערבי. הועדה צריכה לכלול נציגים של הציבור המקומי, להבטחת שקיפות מלאה לדיונים ולמסקנות.
2. פעולה נרחבת למיפוי, איתור וסימון ברור של כל השטחים המזוהמים באסבסט, והנחיה מפורשת, שתלווה במבצע אכיפה, לכסות את החומר המסוכן בשכבות של כורכר ואספלט שלא יאפשרו הפצה של סיבים באוויר.
3. מבצע לגידור הקרקעות סביב מפעל האסבסט, כולל בחוף הים הצמוד למפעל, עד לטווח של 500 מטר מהמפעל לכל כיוון.
4. הפעלת המשטרה להפסקת התופעה של גניבת חול המעורב באסבסט מחוף הים לצרכי בניה.
5. הכשרת כל הקבלנים באיזור נהריה והגליל המערבי (קבלני בנין, חפירות עפר, חשמל, שיפוצניקים וכו') על נהלי העבודה באסבסט (למשל - אסור לקדוח ולנסר). יש להעביר את הקבלנים הכשרה מתאימה שבסופה יקבלו תעודת הסמכה, למניעת סיכון חייהם של הקבלנים עצמם ושל הדיירים בבתים בהם הם עובדים.
6. סקר אפידמיולוגי מקיף של כל תושבי העיר והאיזור הנמצאים בסיכון גבוה, במטרה לאפשר גילוי מוקדם של מחלות סרטניות הנובעות מהאסבסט ולצמצם אפשרות של פגיעה בעתיד. יש להפעיל מערכות בדיקה לגלוי מוקדם של סרטן ריאות, תוך שיתוף פעולה בין בית חולים נהריה, ארגוני מתנדבים והקהילה.
לדברי העמותה, ניתן לעצור את הסרטן באיזור נהריה, על ידי סימון כל פיסת קרקע נגועה וכיסויה המיידי בשכבות המבודדות בין האסבסט הפריך לבין האוויר. ניתן לעצור את המחלה הנדירה הנוראה הנקראת- מזותליומה - מחלה המובהקת לחשיפה לאסבסט, אשר כיום מימדיה באיזור קשים ביותר, על ידי הסברה נרחבת לציבור וכיסוי פיזי של החומר המסרטן, עד למתן פתרון סופי לבעיה.
העמותה כבר פעלה לקידום פתרון לזיהום האסבסט בקרקעות נהריה וגליל מערבי בדרך משפטית, על ידי הגשת תביעה ייצוגית - בדרישה ישירה מן המזהם לשלם. מאחר והמצב בינתיים ממשיך להיות אקוטי דורשת העמותה מהממשלה לעצור את המפגע לאלתר!
"העמותה למען איכות סביבה וחיים בנהריה", הגישה - בשם כל תושבי נהריה והגליל המערבי - תביעה מן האחראים על פיזור הזיהום בנהריה - מפעל "ישאסבסט - איתנית" ובעליו, יצרן האסבסט הבלעדי בישראל, לתקן את העוול הסביבתי שנגרם לתושבים.
העמותה דורשת מבעלי מפעל "איתנית", להקים קרן לטיפול בקרקעות על ידי איתור סימון כיסוי או פינוי שלהן לאתר הטמנה מוסדר. כמו כן תובעת העמותה מבעלי מפעל "איתנית", להקים קרן לטיפול בנפגעי מחלות האסבסט הצפויים לחלות בשנים הקרובות, עקב החשיפה הרבה לסיבי אסבסט באיזור.

תאריך:  25/08/2004   |   עודכן:  25/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
תהיה זאת פגישה ראשונה בין השניים מאז חודש מאי; השניים לא ייפגשו ביחידות, אלא במסגרת כנס בין-דתי; שלום קרא לבריטניה, צרפת וגרמניה, להגביר את לחצן על אירן
סוכנויות הידיעות
בין ההרוגים: 5 אנשי עסקים יהודים; כנראה אין ניצולים; אחד המטוסים התרסק סמוך למקום בו נופש הנשיא פוטין; עדי ראיה: היה פיצוץ לפני ההתרסקות; אחד מהם שידר: 'נחטפתי'
נועם שרביט
מכבי הפסידה בר"ג 3:2 לרוזנבורג הנורבגית, לא לפני שהוליכה 0:2, לאחר ששיחקו ב-10 שחקנים מהדקה ה-26, בשל הרחקה שערורייתית של גרייב; במחצית השנייה חיפה שיחקה בונקר, וספגה בזמן פציעות שער ששלח את הקבוצות להארכה, אז אפסו כוחותיה
נועם שרביט
התוקף, שבתיקו נמצאה תעודת חוגר של שוטר מג"ב במילואים, תקף את הש.ג. שסירב להכניסו לבסיס החימוש ופצע אותו באורח קל עד בינוני; החייל השני ירה במחבל והרגו; בתיקו נמצאו דפים ובהם פסוקים מהקוראן
עומר כרמון
קופי אנאן: "החלטת ישראל להוסיף יחידות דיור בגדה המערבית מנוגדת לתוכנית מפת הדרכים"; "שרון מסרב לדון עם הפלשתינים, ניתק עצמו מתוכנית השלום והחליט להוציא לפועל במקומה תוכנית הינתקות חד-צדדית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il