X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עז א-דין סובחי שייח' חליל נהרג בפיצוץ מכוניתו; היה אחראי להפעלת יחיא עייאש ונמנה עם המגורשים ללבנון בתחילת ה-90'; עסק בטרור נגד ישראל מזירת לבנון-דמשק; סוכנות AP דיווחה מפי גורמי ביטחון כי ישראל מודה בחיסול
▪  ▪  ▪
גורש בעבר ללבנון. עז א-דין סובחי שייח' חליל

נערים מחזיקים בתמונתו של חליל [צילום: AP]

[צילום: אל-ג'זירה]

[צילום: AP]

   מיכאל דבורין
אל חיאת: המוסד קיבל מידע על בכירי החמאס בחו"ל מארגון ביון ערבי

בכיר בארגון החמאס, עז א-דין סובחי שייח' חליל, חוסל (יום א', 26.9.04) סמוך לשעה 10:45 בבוקר בהתפוצצות מכוניתו בשכונת א-זאהרה בדמשק שבסוריה. חליל היה איש המבצעים הבכיר של החמאס.
שייח' חליל נהרג בפיצוץ ג'יפ המיצובישי שלו, ליד ביתו בשכונת זהירה, כמה שניות לאחר שהטלפון הסלולרי שלו צלצל. שלושה בני אדם נוספים נפצעו באירוע וכמה מבנים וחנויות באזור ניזוקו.
גורמי ביטחון רשמיים בארץ אמרו, כי לישראל נודע על הריגתו של חליל רק מהדיווחים בתקשורת, ואולם סוכנות הידיעות AP דיווחה, מפי מקורות ביטחון ישראלים, כי ישראל אכן אחראית להריגתו של פעיל החמאס.
סוריה מאשימה את ישראל
השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, אמר: "אני לא יכול לאשר ולא יכול להכחיש. אני לא מצטער שזה קרה". יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, חבר הכנסת ד"ר יובל שטייניץ, אמר כי "העיקרון צריך להיות ברור: זו חובתנו ולא רק זכותנו לפגוע וגם להרוג את אלה שמנסים להרוג בנו".
רק שעות ארוכות לאחר החיסול, יצא הממשל הסורי בהודעה רשמית, בה נאמר כי זו פעולת טרור ישראלית בלב דמשק, המהווה "התפתחות מדאיגה", המשפיעה על מערכת היחסים במזרח התיכון. "מעשה הטרור הזה מדגיש את כוונתה של ישראל לערער את הביטחון והיציבות באזור", נאמר בהודעת סוכנות הידיעות הסורית הרשמית.
בהודעה נאמר עוד, כי מדובר ב"הבקעה מודיעינית" של ישראל בסוריה.
החמאס: הנקמה תבוא - אבל בתחומי השטחים
זמן קצר לאחר החיסול, פרסמה הזרוע הצבאית של החמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, כרוז רשמי לפיו בעקבות הפיגוע הם יפעלו גם נגד ישראלים בחו"ל. אולם מייד לאחר מכן, יצאה ההנהגה הפוליטית של החמאס בהודעה שונה בתכלית, לפיה הנקמה בוא תבוא, אולם לא יהיה שינוי במדיניות הארגון וההתקפות יימשכו בתוך השטחים.
"המדיניות שלנו היתה ונשארה לקיים את המאבק בתחומי הישות הציונית", אמר אוסמה חמדאן, מדוברי החמאס בלבנון. הכרוז שפרסמו הגדודים הוסר מאתרי האינטרנט הרשמיים של הארגון.
מוחמד נזאל, מראשי הארגון בביירות, אמר כי ישראל העבירה את זירת העימות עם חמאס מחוץ לפלשתין, כהגדרתו, והוא אינו יכול לקבוע איך תראה התגובה. לדבריו, "הפיגועים האחרונים מוכיחים שגדודי עז א-דין אל-קסאם יודעים להגיב בזמן ובמקום המתאימים".
איש המבצעים הבכיר של החמאס
שייח' חליל (42) התגורר בעבר ברצועת עזה, והיה בין 400 המגורשים למארג' א-זוהור בלבנון, קבוצת המחבלים הפלשתינים שגירש יצחק רבין ללבנון, בתחילת שנות ה-90'.
כמו כן, היה אחראי על הפעלתו של המהנדס יחיא עייאש שחוסל בידי ישראל לפני 9 שנים, וממקימי המפקדה המבצעית של החמאס. הוא נחשב לאדם זהיר; ברשותו היו שלושה רכבים והוא נהג להחליפם מידי פעם. בנוסף לכך, מאבטחים ליוו אותו בקביעות.
בבית משפחתו של שייח' חליל בשכונת סג'עיה בעזה, הוקמה היום סוכת אבלים, ולא לכבוד חג הסוכות. אחיו, רפיק שייח' חליל, אמר כי המשפחה אינה יודעת עליו דבר מעבר למה שנאמר בחדשות. "מאז שהוא עזב את ביתו אין לנו כל קשר איתו, משום שהוא בחר לחיות במחתרת".
בשבוע שעבר דיווח העיתון הערבי העצמאי "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, כי המוסד הישראלי קיבל לאחרונה מידע רב-ערך, באשר למקום הימצאותם של בכירי החמאס הנמצאים בחו"ל ועל תשתית הארגון. לטענת העיתון, קיבל ארגון הביון הישראלי את המידע החשוב מידיו של ארגון ביון של מדינה ערבית ששמה לא מוזכר בדיווח.
חלק מבכירי החמאס נעלמו לאחרונה מדמשק. חאלד משעל אף נצפה במצרים, לשם הגיע כדי לערוך שורה של פגישות. על-פי כמה דיווחים, משעל נדרש על-ידי הנשיא בשאר אסד לצאת מסוריה, והוא אף הוזמן להגיע לאירן [ראו קישור].

תאריך:  26/09/2004   |   עודכן:  26/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק, ענבל אביב
השר אולמרט: "ביד האחת הולכים חיילי צה"ל - בניהם יורשיהם של גיבורי מלחמת יום הכיפורים.. וביד השנייה אנו מתחילים להתניע את מהלכי ההפרדה... נעשה הכל - כל פשרה וכל וויתור - למען הביטחון ולמען סיכויי השלום"
מירב לוי
הצעדה תתחלק לשני מסלולים בהשתתפות של כ-8,000 צועדים; בין הצועדים כ-200 ילדי שדרות וכ-500 עולים חדשים
אורלי ממן
רכישה שניה בתוך שלושה ימים של נכס נדל"ן מניב בצפון אמריקה
ענבל אביב
"זו הסתה שמגיעה גם משולחן הממשלה", הדגיש שרון בתגובה לדברי מתנחלים ודברי השר אורלב שאמר במהלך ישיבת הממשלה, כי שמע אמירות שצה"ל אינו עושה די מאמצים למנוע ירי פצצות מרגמה לעבר גוש קטיף
אורלי ממן
במכירות המזון נרשמה עליה של 3.3%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il