X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דוח מיוחד חושף את הקלות שבה ניתן לאסוף מידע מקטינים על עצמם ועל משפחותיהם; במועצה לשלום הילד מאוכזבים מהמלצות הוועדה המטילה את האחריות על האתרים עצמם; מנכ"ל המועצה קורא לשר המשפטים להסדיר באופן חוקי את הנושא ולפעול למדיניות אכיפה נמרצת יותר
▪  ▪  ▪

דוח מיוחד של ועדה בין-משרדית בנושא הבעיות המשפטיות במסחר אלקטרוני (באינטרנט) שפורסם לאחרונה, חושף בפרק מיוחד, את הסכנות הרבות להן חשופים ילדים בכל הקשור במסחר ושווק באינטרנט.
מהדוח עולה הקלות הבלתי נסבלת של איסוף מידע מקטינים על עצמם ועל בני משפחותיהם. כיום אין מגבלות מיוחדות על איסוף מידע זה, ומסתבר שניתן גם להעביר את המידע לגורמים נוספים, ללא כל פיקוח על השימוש שנעשה בו.
מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, אמר בתגובה כי הוועדה ראויה לכל שבח על כך שהקדישה פרק שלם לנושא הקטינים והסכנות הרבות של ניצול תמימותם.
מנכ"ל המועצה הוסיף, כי הוועדה עשתה עבודה רצינית, ראשונה מסוגה, בחשיפת הנושא בצורה מקיפה ומפורטת ובכלל זה סקירה השוואתית בינלאומית לגבי פתרונות אפשריים. עם זאת הביעו במועצה לשלום הילד אכזבה קשה מהמלצות הוועדה, העומדות ביחס הפוך לחומרת הבעיה.
"יש להצטער על כך שהוועדה הסתפקה בהמלצה צמחונית המטילה את האחריות לקביעת כללים להגנת הפרטיות של קטינים על האתרים עצמם, בבחינת 'החתול ישמור על השמנת'", מציינים במועצה לשלום הילד.
גם ההמלצה להסביר להורים על הסכנות, למרות חיוניותה, היא בלתי מספקת לחלוטין, מה גם שחברי הדוח עצמם קובעם שבמקרים רבים כל נושא האינטרנט עבור ההורים היא בגדר נעלם.
מנכ"ל המועצה לשלום הילד קרא למשרד המשפטים לעשות שימוש בדוח החשוב והמצויין שפורסם, כדי להביא להסדרה חוקית של הנושא ולמדיניות אכיפה נמרצת יותר של החוקים הקיימים בנושא, כמו חוק הגנת הפרטיות וחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות.
בינתיים קוראת המועצה לילדים בכל הגילאים שלא למסור שום פרטים על עצמם או על משפחתם, גם לא תמורת הבטחות לפרסים או פיתויים אחרים.

תאריך:  27/09/2004   |   עודכן:  27/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אנשים בריאים הסובלים מרמות גבוהות של כעס, עוינות ודכאון, נמצאים בסיכון לפתח מחלות לב; הפחתה של רמות הכעס יכולה גם להפחית את הסיכון ללב
יפעת גדות
נתוני זיהום האוויר ביום כיפור מצביעים על ירידה משמעותית ביותר בזיהום האוויר; מדגימים את ההשפעה של העדר פליטות מכלי רכב על איכות האוויר בערים
אורלי ממן
רדוור נסחרת הן בבורסת ת"א והן בנאסד"ק לפי שווי שוק של 300 מיליון דולר
יפעת גדות
התוכניות, בסך כולל של כ-1.6 מיליון ש"ח; המדען הראשי: "על אף הצלחתה המסתמנת של התוכנית במפעלים קטנים, המשך התוכנית בשנה הבאה מוטל בספק, לאור הקיצוץ הדרסטי בתקציב המדען הראשי"
אורלי ממן
ערב המכרז המתחדש על ערוץ 2; ידיעות מכר אחזקותיו ברשת לפני כשבועיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il