X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האליפות ע"ש משה אביב ז"ל תתקיים בחוות אלונים בעמק יזרעאל בתאריכים 7-9 באוקטובר; באליפות יתחרו במקצים על-פי קבוצות גיל ורמות שונות של הרוכבים והסוסים
▪  ▪  ▪

אליפות הארץ בענף הרכיבה המערבית על סוסים תתקיים בחול המועד סוכות בין התאריכים 7 עד ה-9, בחודש אוקטובר החל מהשעה 09:00 בבוקר עד שעות הערב המאוחרות. האליפות תתקיים בחוות אלונים, שבקיבוץ אלונים בעמק יזרעאל.
באליפות יתחרו במקצים על-פי קבוצות גיל ורמות שונות של הרוכבים ושל הסוסים. התחרות מסכמת 6 תחרויות דירוג לאליפות הארץ ובסופה יוכתרו אלופי הארץ במקצועות שונים ומגוונים. בתחרות ישתתפו בתחרות כ-200 סוסים ויהיו כ-400 כניסות רוכבים, כ-800 רוכבים ומשתתפים. מארגני התחרות צופים מאות מבקרים וצופים.
הענף לרכיבה מערבית פועל תחת ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה. הרכיבה המערבית התפתחה מעבודת הבוקרים בארה"ב לספורט תחרותי. במקצים תחרותיים ומגוונים השונים מדמים ומשתמשים באלמנטים אותם נדרש הסוס לבצע בעת עבודתו עם הבקר.
המנצחים יזכו בפרס כספי ומגן מפואר של ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה. בנוסף מקבלים הרוכבים במקצי הרייטינג המוכרים על-ידי ה-NRHA (National Reining Horse Association), שהוא ארגון הגג העולמי לריינינג - פסלי ברונזה מפוארים המגיעים מארצות הברית.
במהלך התחרות תתקיים הגרלה של סייח יוקרתי, צאצא ובן לשושלת סוסי ריינינג מפוארים. יחד עם הסייח יקבל הזוכה חבילה בשווי של 100,000 ש"ח שכוללת בין היתר, פנסיון לשנה, שנתיים אימון חינם, פרזולי רייניג חינם, טיפולים וטרינריים מונעים ועוד.
התחרות הינה על-שם משה אביב ז"ל, מייסדה של חברת אביב, שאהב יותר מכל סוסים, היה ממקימי ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה, תמך בעמותה להצלת הסוס וחובב בעלי חיים מושבע. חברת אביב, אחת מחברות הבניה הגדולות והאמינות בארץ, בנתה את מגדל משה אביב בר"ג, מרכז ויצמן בת"א, פרויקט סי אנד סאן, פיתוח אזור הבורסה בר"ג ועוד עשרות פרויקטים ברחבי המדינה. החברה פועלת ומקדמת את ענף הרכיבה בארץ.
אביב תרמה 10,000 ש"ח לקידום תחרויות במקצה הבקר וכמו כן תרמה חלוקת "באקלים" (אבזמים) מוכספים לאלופים במקצועות השונים. לאחרונה גם תרמה חברת אביב לחידוש החווה בכפר הנוער נוה הדסה שליד תל יצחק.
פרט לצפייה ברוכבים המתחרים, מוזמן הקהל להסתובב בין הדוכנים השונים, ליהנות מפינות הפעלה לילדים, ליצנים ופינת ליטוף וכמובן להיטיב את ליבם בשתייה ואוכל שיימכרו גם הם בשטח התחרות.
הכניסה הינה בתשלום של 20 ש"ח לאדם.
המקצים בהם מוכרזים האלופים הם:
רכיבה מערבית:
מקורה של הרכיבה המערבית, בארה"ב כשעבודת הסוס מול עדרי הבקר הפכו למקצועות ספורטיביים תחרותיים. על אף שהספורט הזה "צעיר" בארץ ההתעניינות בו הולכת וגוברת ומספר השותפים לו עולה מדי שנה. בענף הרכיבה המערבית מתקיימת פעילות ענפה של תחרויות, סדנאות ואירועים מיוחדים.
הפעילות הספורטיבית הזו מושכת אליה לא רק רוכבים ומאמנים, אלא גם בני נוער רבים שלומדים רכיבה ומתמחים במקצועות השונים. בכל שנה נערכת סדרת תחרויות בהן שהשיפוט בהן הוא על-ידי שופטים בינלאומיים מחו"ל. במהלך התחרויות צוברים הרוכבים המתחרים ניקוד.
ענף הרכיבה המערבית בארץ מתחלק למספר מקצועות בהם מתחרים גברים, נשים ילדים וטף. זה המקום לציין שספורט זה אינו מפלה בין המינים ובין גילאים. נשים מתחרות מול גברים סוסים מול סוסות וכו'. אנו עדים לפופולריות הולכת וגדלה כשבכל שנה בשנים האחרונות גדל מספר הרוכבים והמשתתפים בתחרויות בצורה משמעותית.
מקצי סגנון:
רכיבת סגנון - Western Pleasure
מקצה הבא להדגים את נוחות הרכיבה על סוס ווסטרן במקצבים שונים ומעברי מקצבים חלקים ומעודנים. המקצה קבוצתי כאשר כל הרוכבים של אותה כיתה נמצאים בזירת הרכיבה וממלאים אחר הוראות השופט. זהו מקצה בו הניקוד ניתן הן לרוכב והן לסוס על מבנהו וכשרו הגופני.
מעבר מכשולי דרך - Trail Class
מקצה המדמה מכשולים אמיתיים ברכיבת שטח בהם נתקלים הסוס והרוכב. על הרוכב והסוס לעבור מספר מכשולים בצורה החלקה ביותר שאפשר והציון נקבע על בצוע מעבר המכשולים והמקצב הנדרש ביניהם. כל רוכב מבצע מסלול מוכתב מראש לאותה כיתה.
מקצה תצוגת שליטה - Reining
מקצה זה הוכר בשנת 2002 על-ידי ה-FEI (Federation Equestre Internationale) - הארגון הבינלאומי לספורט הרכיבה כאחד הדיסיפלינות המוכרות על-ידו והוא יהפוך להיות מקצוע אולימפי מוכר ב-2008.
הצגת סוס רייניג צריכה להראות שליטה מוחלטת בכל תנועה של הסוס עם מעט מאוד, או בכלל בלי, התנגדות נראית לעין.
כל רוכב מבצע, כשהוא יחידי במגרש, מסלול מוכתב מראש לאותה כיתה. בכל מסלול שבעה או שמונה אלמנטים עליהם מקבל הצמד סוס רוכב ניקוד. הזוכה במירב הנקודות הוא מנצח הכיתה.
בין האלמנטים אותם צריכים לבצע הסוס והרוכב: שליטה במהירויות שונות, החלפת כיוונים, שינוי כיוון אחרי עצירה, עצירת החלקה (לבקשה קולית של הרוכב הסוס מכנס את רגליו האחוריות מתחתיו ועוצר על-ידי החלקה עליהן והמשך תנועה קדימה עם רגליו הקדמיות), סחרור (סיבובים מהירים על רגל ציר אחורית) והליכה לאחור.
הפרדת פרה מעדר - Cutting
מקצה בו הסוס נדרש, במינימום הפרעה לעדר, להפריד פרה מעדר והחזקתה במרחק ממנו. אחרי שנבחרה הפרה המופרדת על-ידי הרוכב - הסוס עובד לבד ללא עזרת הרוכב. הוא עוקב אחרי תנועות הפרה ודואג להימצא בינה ובין העדר עד שהרוכב מחליט שהפרה "הרימה ידיים" ועזבה את העדר. לכל רוכב מוקצות 2.30 דקות ועליו להפריד לפחות שתי פרות.
תצוגת שליטה סוס-פרה Reined Cow Horse
מקצה המשלב בין הריינינג ובין הקאטינג. כל רוכב נדרש להראות יכולת בבצוע מסלול רייניג, יכולת של שליטה בפרה וכן הרצתה לכיוונים שונים לאורך גדר המגרש (שזה החלק המלהיב ביותר במקצה ואולי בתחרות כולה) ואחר כך לסובב אותה לימין ולשמאל במרכז המגרש. מקצה מלא "אדרנלין", מהירות וקצב.
הכנסת פרות לגדרה - Team Penning
מקצה בו צוות של שלושה רוכבים וסוסים מפריד 3 פרות מעדר ומוביל אותן לתוך גדרה. לכל צוות מוקצות 2.30 דקות לביצוע המשימה. זהו מקצה מהירות, יכולת ותכנון (שלא תמיד הפרות מסכימות לו) וגם הוא מקצה מרתק ומלהיב קהל.
משה אביב ז"ל:
נולד בשנת 1932 בעיר חאלב בסוריה. בשנת 1963 הקים משה את חברת "אביב ושות' בע"מ" - חברה קבלנית לעבודות ציבוריות ועבודות בניין. הפרויקט הראשון שלו היה בכיכר המושבות בתל אביב ובמהלך השנים נבנה מוניטין של החברה כחברה אמינה ומקצועית. באוקטובר 2001 נקטעו חייו של משה בתאונת רכיבה טראגית בעת שרכב על סוסתו האהובה.

תאריך:  27/09/2004   |   עודכן:  27/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
הביטוח יכסה את העובדים ובני משפחותיהם בביטוח בריאות קבוצתי מקיף; היקף העסקה מעל 2 מיליון שקל
אורלי ממן
רשות ני"ע אישרה הצעה להחלת הסדר הרישום הכפול גם על חברות ישראליות הנסחרות ב"סמול קאפ" של בורסת הנסדא"ק; מדובר על הרשימה של החברות הקטנות יותר מאלה הרשומות בנסדא"ק
נועם שרביט
לא בפעם הראשונה, מוטחת ביקורת ב"רשימת המכולת" המכונה חוק ההסדרים, שלמרות שהיא בעלת השלכות מהותיות על המשק, היא נידונה במרתוניות ובלא קיום דיון מקצועי ומעמיק; חשין: "התתעשת הכנסת ותתקן דרכיה?"
נועם שרביט
בהמלצת שופטי העליון, משכו ועד מחוז ת"א של לשכת עוה"ד ועו"ד משה זינגל, את הערעור שהגישו נגד תנאי המכרז לייעוץ משפטי חיצוני; כזכור, ביהמ"ש לעניינים מינהליים קבע כי התנאי המאפשר השתתפות רק למשרד בו 10 עורכי דין - סביר
מירב לוי
דוח מיוחד חושף את הקלות שבה ניתן לאסוף מידע מקטינים על עצמם ועל משפחותיהם; במועצה לשלום הילד מאוכזבים מהמלצות הוועדה המטילה את האחריות על האתרים עצמם; מנכ"ל המועצה קורא לשר המשפטים להסדיר באופן חוקי את הנושא ולפעול למדיניות אכיפה נמרצת יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il