X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העיתונאי נחטף בידי חמושים; הרשות הפלשתינית מנהלת מו"מ עם החוטפים; הפלשתינים מאמצים את השיטות הנהוגות על-ידי החיזבאללה ופעילי הטרור בעירק; רשת ה-CNN פנתה לצה"ל ולרשות הפלשתינית; ח"כ טיבי לחוטפים: שחררו את ריאד
▪  ▪  ▪
העיתונאי שנחטף [צילום: ערוץ 1]

אנשי הרשת מבקשים התערבות צה"ל והרשות הפלשתינית

ח"כ טיבי, קורא לשחררו

נמשך המאמץ להביא לשחרורו של העיתונאי הישראלי ריאד עלי, שנחטף אתמול בעזה על-ידי חמושים פלשתינים. על-פי הערכות מערכת הביטחון מהבוקר, העיתונאי חי, ומוחזק במקום מסתור בעיר עזה על-ידי חמושים המשתייכים, ככל הנראה, לגדודי חללי אל-אקצא של הפתח'.
מסר מהחוטפים לא התקבל עד כה. בין השאר נבדקת האפשרות שהחטיפה היא על-רקע פלילי או אישי. מכל מקום: ישראל מטילה את האחריות לחטיפה על יאסר ערפאת, על שהוא מאפשר את האנרכיה הזו ושלטון הכנופיות ברצועת עזה.
העיתונאי, העובד עבור רשת הטלוויזיה CNN, נחטף אמש (יום ב', 27.9.04) בידי חמושים בעזה. כך דיווחו גורמים פלשתינים. עם היוודע דבר החטיפה, הוטל על עיתונאים איסור כניסה לשטחים.
ארגוני הטרור מתנערים ממעשי החטיפה. שום ארגון לא נטל אחריות. ארגון החמאס אף פרסם בערב הודעה, ובה קריאה לשחרר את העיתונאי. באתר האינטרנט שלו אף שיבח הארגון את עבודת העיתונאים, וקבע כי אלה מסייעים לפלשתינים להשיג את מטרותיהם.
העיתונאי, ריאד עלי, ערבי-ישראלי, עוסק בהפקה. הוא בשנות ה-30 לחייו. נשוי, אב לשלושה ילדים. הוא נחטף בידי חמישה חמושים, ככל הנראה פעילים של תנועת החמאס או פלג ממנה.
החמושים בשנות ה-20 לחייהם, חיפשו אישית את ריאד עלי. הם הגיעו עם רובים, שלפו אותו מתוך המכונית ולאחר מכן גירשו את צוות ה-CNN. החמושים גנבו את הציוד שהחזיקו אנשי צוות ה-CNN ונמלטו עם העיתונאי שחטפו.
עלי הינו תושב ירושלים, ממוצא דרוזי. לפני נישואיו התגורר יחד עם משפחתו בכפר מע'ר בגליל. הוא מחזיק בתעודת זהות ישראלית, ונחשב לדמות מוכרת היטב בישראל, בייחוד בברנז'ה העיתונאית, בעיקר משום ששימש בעבר כתב ערוץ 1 בשטחים. בנוסף, הוא נטל חלק בתוכנית 'ערבסקה' בערוץ 1.
הרשות הפלשתינית החלה בניהול מו"מ עם החמושים, במגמה לשחרר את העיתונאי, ללא פגע. רשת ה-CNN פנתה לצה"ל ולרשות הפלשתינים, בבקשה לפעול לשחרורו המיידי. ישראל הגישה תלונה רשמית לרשות הפלשתינית, בדרישה לשחרור מיידי של החטוף. הפלשתינים מדווחים, כי יאסר ערפאת עוסק אישית במאמץ לשחרר את החטוף.
ח"כ אחמד טיבי הפנה בערב (יום ב') קריאה לחוטפי העיתונאי ריאד עלי: לשחררו בריא, כדי שיחזור למשפחתו ועבודתו. את הקריאה השמיע טיבי לאור פנייה שנעשתה אליו ממשפחת העיתונאי.
עם ביצוע החטיפה, מאמצים הפלשתינים למעשה את השיטות הנהוגות על-ידי החיזבאללה ועל-ידי פעילי הטרור בעירק.

תאריך:  27/09/2004   |   עודכן:  28/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
בתחילת החודש נראה אל-זוהארי בקלטת חדשה ששודרה באל-ג'זירה; תרזה היינץ-קרי הדגישה בשבוע שעבר כי לא תתפלא אם בן-לאדן ייתפס בקרוב
מיכאל דבורין
מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, גיורא סלע אמר היום בתגובה כי "על גורמי הבטחון בישראל ומקביליהם ברשות הפלשתינאית להשאיר את הסחר החקלאי מחוץ למסגרת העימות"
יפעת גדות
חברת 'וירג'ין' חתמה על עסקה לפיתוח טיסות מסחריות לחלל במהלך חמש השנים הבאות; אלפי אסטרונאוטים יוכשרו כדי להטיס ספינות חלל שייקחו את הנוסעים לטיול בן שעתיים בחלל
יבגני זרובינסקי
טורניר כדורגל לילדים יתקיים לזכר רובי שפירא; רחל שפירא תעניק גביעים בטקס הסיום של הטורניר שייערך בסוכות; זו הפעם הראשונה שמתקיים מפעל הנצחה לזכרו של נשיא הפועל חיפה
מירב לוי
היעד הפעיל: מוחמד אבו-נסירה נפצע באוחר קל-בינוני; המלווה נהרג מירי הטילים; רקטות קסאם נחתו הבוקר על שדרות; צה"ל פעל בג'נין לאיתור מבוקשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il