X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החוטפים - כנראה מגדודי חללי אל-אקצא; ערפאת התקשר לברך את האב; אביו של ריאד הודה לערפאת ולכל מי שעזר בשחרור, אך לא ציין האם רה"מ ושר הביטחון סייעו בשחרור בנו; צולם בשבי בקלטת כשהוא קורא לדרוים לא לשרת בצה"ל
▪  ▪  ▪
ריאד עלי, במסיבת העיתונאים [צילום: AP]

   מירב לוי
מאמץ לשחרר העיתונאי; ישראל - ערפאת אחראי לאנרכיה

העיתונאי הישראלי-ערבי, ריאד עלי, שוחרר על-ידי חוטפיו וסמוך לשעה 23:30 הגיע לביתו שבכפר מע'ר.
סמוך לשעה 17:30 שוחח ריאד עם אביו בטלפון, וסיפר כי הוא מרגיש טוב ומחכה בקוצר רוח לשוב הביתה. ב-20:30 הוא הגיע למעבר ארז, ונלקח לחקירה בידי חוקרי השב"כ. משם הוא הועבר לשטח ישראל - דרך מעבר ארז - ויצא לבית הוריו בצפון.
במסיבת עיתונאים מאולתרת שאורגה בעזה, אמר ריאד, כי החוטפים משתייכים לגדודי חללי אל אקצא - הזרוע הצבאית של הפת"ח (בראשה יאסר ערפאת), ולא פעילי חמאס, כפי שדווח קודם לכן. דובר ארגון גדודי חללי אל-אקצה הכחיש כי אנשי הארגון היו מעורבים בחטיפה.
ריאד אמר עוד, כי חוטפיו התייחסו אליו יפה ולא פגעו בו פיזית. ריאד לא רצה להתייחס לסיבת חטיפתו. "אני מעדיף לא לדבר על זה עכשיו. אני רוצה להודות לכל מי שהיה מעורב בשחרור שלי, בראשם היו"ר ערפאת".
ריאד אמר עוד, כי הוא נשאל לגבי מוצאו והוא השיב כי הוא בן העדה הדרוזית. הפלשתינים, לעומת זאת, מדווחים כי גדודי חללי אל-אקצא הפיצו קלטת וידאו שהקליטו חוטפיו של ריאד בעת שהיה בידיהם, כשהוא אומר: "אני דרוזי, אני פונה לדרוזים שלא לשרת בצה"ל". אין עדיין אימות לכך. הקלטת נמסרה לשידור לרשת CNN ולגורמים נוספים. על-פי הדיווחים, הוקלט עלי פונה במסר לדרוזים להימנע ממלחמת כיבוש נגד בני עמם - הערבים.
ערפאת מברך
עם היוודע דבר השחרור, הודה אביו של ריאד עלי לכל הגורמים שסייעו בשחרור בנו, בהם חברים, אישי ציבור וגורמים ישראלים-ערבים נוספים. ואולם, האב ובנו לא בירכו ולא הודו לגורמים ישראלים, ולא הזכירו את שר הביטחון שאול מופז או את ראש הממשלה אריאל שרון.
בין כל המברכים שהתקשרו לברך נתקבלה גם שיחה מיו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, אשר התקשר על-מנת לברך את בני המשפחה על חזרת בנם. שיחה קודמת התקיימה זמן קצר לאחר היוודע דבר החטיפה. ערפאת הבטיח לאב לסייע בשחרור בנו. עתה, כאמור, התקשר ערפאת, ואמר לאב: "הבטחתי וקיימתי".
יצירת הקשר עם החוטפים
סימן חיים ראשון התגלה בצהריים. מנגנוני הביטחון הפלשתינים הצליחו לאתר וליצור קשר עם חוטפיו של ריאד. מאז התנהל מו"מ לשיחרורו.
יום קודם ניהלו גורמי ביטחון הפלשתינים, ובכללם הביטחון המסכל, המודיעין הצבאי והמשטרה הכחולה, חיפושים נרחבים ברצועת עזה אחר העיתונאי.
העיתונאי, ריאד עלי, העובד עבור רשת הטלוויזיה CNN, נחטף (יום ב', 27.9.04) בידי חמושים. עם היוודע דבר החטיפה, הטיל צה"ל על עיתונאים איסור כניסה לשטחים.
ריאד עלי, ממצוא דרוזי, עוסק בהפקה. הוא בשנות ה-30 לחייו. נשוי, אב לשלושה ילדים. החוטפים הם בשנות ה-20 לחייהם, חיפשו אישית את ריאד עלי. הם הגיעו עם רובים, שלפו אותו מתוך המכונית ולאחר מכן גירשו את צוות ה-CNN. החמושים גנבו את הציוד שהחזיקו אנשי צוות ה-CNN ונמלטו עם העיתונאי שחטפו [ראו קישור].

תאריך:  28/09/2004   |   עודכן:  28/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מתוך למעלה מאלף ילדים בגילאי 7 עד 16 שנשאלו על סגנון חייהם, 70% הם אמרו כי היו בוחרים לאכול מזונות בריאים יותר ולהיות פעילים יותר אם הוריהם היו עושים זאת
גלית יצחק
חברת כ.צ.ט מסבירה על גורמי התחלואה העיקריים; גורמי המחלות הם נגיפים או חיידקים ולא קור או רטיבות של מזג אוויר חורפי; מציעה: טיפות להקלה על נזלת וגודש באף בפעוטות
הדר פרבר
מסמכים מהפנטגון מצביעים על תוכנית למשפט בדלתיים סגורות לארבעה אסירים בריטים, אשר במהלכו ייחשבו האסירים כחיילים-אויבים
אורלי ממן
הלמ"ס: המשך עלייה בהכנסות מתיירות נכנסת; המשך עלייה ביבוא חומרי גלם ומוצרי השקעה בחודשים יולי אוגוסט
רנית נחום הלוי
לטענת אורלב, שרי הממשלה טרם קיבלו את תזכיר הצעת החוק כאשר בפועל נותרו ארבעה ימים לעיין בו; מבקש ארכה בעשרה ימים עד ה-22.10.04
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il