X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מסקנות תחקיר צה"ל שבדק את הריגת הנערה בת ה-13 הוצגו בפני הרמטכ"ל; המסקנות: היו כשלים ותקלות מיקצועיות, אך אין בהתנהגות המ"פ עילה להדיחו; הרמטכ"ל ציין, כי במידה ויוכח אחרת - הקצין יודח; ח"כ אחמד טיבי: הרמטכ"ל וידא הריגה פעם שלישית בילדה
▪  ▪  ▪

מסקנות תחקיר אלוף פיקוד הדרום, בדבר נסיבות הריגתה של הנערה בת ה-13 בסמוך למוצב צה"ל ברפיח, הוצגו (ו' 15.10.04) בפני הרמטכ"ל, רב-אלוף משה (בוגי) יעלון. זאת במקביל להמשך טיפולה של המשטרה הצבאית, החוקרת חשדות לפיהם מפקד הפלוגה ביצע "וידוא הריגה" בגופה של הילדה הפלשתינית ברפיח.
הרמטכ"ל אמר, כי מדובר באירוע קשה שתוצאותיו קשות. הוא הדגיש, כי הימצאות הנערה במקום מעוררות שאלות. "העובדה המצערת כי ארגוני הטרור משתמשים גם בילדים כדי לחשוף את חיילי צה"ל לירי ומטענים או כדי לבדוק נתיבי חדירה למוצבים היא תופעה קשה המוכרת לנו תכופות באירועים אלה. נסיבות האירוע והעובדה כי המוצב, הנמצא תחת אש, ספג ירי צלפים גם במהלך הלילה, לא מותירות מקום להסבר אחר", אמר.
מהתחקיר עולה, כי הנערה הייתה בשטח אסור לתנועה לפלשתינים, הרחק משכונת המגורים. הנערה נשאה עימה תיק הנחשד על-ידי החיילים כממולכד. החיילים פתחו באש לעבר הדמות, ופגעו בה. כוח בראשות מפקד הפלוגה, יצא לנטרל את האיום והסתער וירה בדמות. התחקיר מציין, כי לעבר החיילים נפתחה אש והכוח השיב באש תוך כדי נסיגה למוצב.
בתחקיר נחשפו שגיאות ותקלות מקצועיות המתייחסות לאי הגילוי המקודם של הנערה המתקרבת, וכן באופן היציאה מהמוצב ושיקול הדעת המבצעי.
ממצאי התחקיר קובעים, כי לא נתגלו כשלים בתפקוד הלוחמים ומפקד הפלוגה במהלך האירוע. אך עם זאת, נחשפו בתחקיר בעיות התנהגות קשות של חלק מחיילי הפלוגה וביחסי מפקד-פקודים. מפקד הפלוגה הושעה מתפקידו בגלל הבעיות, אשר הוגדרו ככשלים פיקודיים.
מצה"ל נמסר, כי במהלך השבוע הקרוב יוחלט האם ימשיך בתפקידו, וכן יושלם הטיפול הפיקודי בחיילים שחרגו מהנורמות הנדרשות.
ביחס למפקד הפלוגה אמר הרמטכ"ל, כי לעת עתה הוא מקבל את גירסתו, לפיה השיב אש בתגובה לאש שנורתה ופגעה סמוך לרגליו. הרמט"ל הדגיש, כי אם יוכח אחרת, מפקד הפלוגה יודח מכל תפקיד פיקודי ויושעה מצה"ל.
לאחר המקרה טענו הפלשתינים, כי הנערה היתה בדרכה לבית הספר ובתיקה לא היו חומרי נפץ. לטענתם, הנערה טעתה בדרכה בשל הערפל הכבד ששרר באזור. כשראו אותה החיילים הם ירו באוויר להזהירה והיא נבהלה, השליכה את תיקה ונמלטה. הנערה נורתה למוות. מגופתה הוצאו 19 קליעים. הפלשתינים טוענים, כי מדובר ב"חיסול" שנעשה בכוונה תחילה.
"החלטה קשה, מסוכנת ובלתי אחראית"
בעקבות ההחלטה, תוקף ח"כ אחמד טיבי בחריפות: הרמטכ"ל וידא הריגה פעם שלישית בילדה, הוא מאשים, בהתכוונו לצרור הראשון שפגע בילדה, הירי לעברה על-ידי המ"פ, וההחלטה עכשיו של יעלון. יעלון ייזכר, מציין טיבי, כמי שבתקופת כהונתו כרמטכ"ל הרג צה"ל מאות ילדים. טיבי הודיע כי הוא ותנועתו (חד"ש-תעל) ללא ירפו, עד אשר יועמד המ"פ לדין בגלל הריגת הילדה.
בתגובה להחלטת הרמטכ"ל אומר ח"כ רומן ברונפמן (יח"ד/הבחירה הדמוקרטית): "זוהי החלטה מסוכנת ובלתי אחראית של הרמטכ"ל. אם הרמטכ"ל לא מצא כשלים נורמטיביים בהתנהגותו של המ"פ – לא ברור מה העילה להדחתו הצפויה ולהמשך החקירה של מצ"ח. אם אכן סבור הרמטכ"ל כי הקצין לא פעל כשורה – עליו להענישו בחומרה ולא להכריז כי הוא מקבל את עמדתו. קביעתו זו מעקרת מתוכן את המשך החקירה. בעניי, בקביעתו נותן הרמטכ"ל יד להתנהגות בלתי מוסרית של חלק מהחיילים. מקרה זה ומקרים נוספים מותירים רושם קשה כי הצבא תחת פיקודו של יעלון מאבד צלם אנוש – דבר שיחזור כבומרנג לחברה הישראלית."

תאריך:  15/10/2004   |   עודכן:  16/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עודד ויסמן
חשוד כי התחזה במשך שנים לרופא שיניים שוחרר למעצר בית על ידי בית המשפט; הקשיש טען בחקירתו כי הציג את עצמו כמרפא שיניים ולא רופא שיניים, לכן לא עבר על החוק
קריות באינטרנט
נהג מונית מהקריות נעצר בחשד לאונס נערה עקב דמיונו לקלסתרון שפורסם בתוכנית הטלוויזיה "בשידור חוקר"; לאחר חקירה של 12 שעות הבינו השוטרים כי האיש אינו החשוד אחריו הם מחפשים
עומר שיקלר
משה בן-איבגי שרצח את נהג המונית בשנת 94' נעצר הבוקר בארגנטינה; נמלט מהכלא במהלך חופשה בחג השבועות; נלכד יחד עם עוד ארבעה ישראלים המבוקשים בישראל באשמה שביצעו פשעים חמורים; ישראל עומדת לבקש לגרשו מארגנטינה
אורלי ממן
המטבע האמריקני מתחזק ב-0.25% לרמה של 4.474 ש"ח
אורלי ממן
עליה של 3.3% במדד המחירים ליצרן ב-12 החודשים האחרונים; מדד הליבה עלה בספטמבר ב-0.3%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il