X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כ-245,075 סטודנטים מתחילים ללמוד; המועצה להשכלה גבוהה מדווחת על ירידה במקצועות מדעי המחשב ועלייה בביקוש למקצועות הרפואה; הסטודנטים במכללות שובתים במחאה על הקפאת המלצות ועדת וינוגרד
▪  ▪  ▪

245,075 סטודנטים מתחילים (יום א', 17.10.04) את לימודיהם האקדמאים ב-8 האוניברסיטאות, 23 המכללות האקדמיות, 26 המכללות להכשרת מורים ועשרות מרכזי הלימוד של האוניברסיטה הפתוחה. שנת הלימודים נפתחה כסדרה, ללא שיבושים מיוחדים.
היום הראשון נפתח במכללות - במחאה. ארגון הסטודנטים והאקדמאים בישראל, המאגד 29 מכללות, הודיעה על שביתה. הסטודנטים טוענים כי מדיניותו הנוכחית של משרד האוצר תוביל להקפאה של המלצות ועדת וינוגרד, ובהן הפחתת שכר הלימוד במוסדות האקדמיים ב-50%. הסטודנטים חוששים ששר האוצר, בנימין נתניהו, יקפיא את המלצות הוועדה ויסתפק בהפחתה הקיימת בשכר הלימוד, שעומדת על 27%. במשרד האוצר דחו את טענות הסטודנטים.
באוניברסיטת תל אביב החלו ללמוד בשנת תשס"ה כ-30,000. באוניברסיטה פועלים 105 מכוני מחקר, 9 פקולטות, 20 ביה"ס, 179 חוגים ומכוני מחקר וכן 23 חוגים קליניים. לקראת פתיחת שנת הלימודים דיווחה האוניברסיטה על ירידה משמעותית במספר הנרשמים לתואר ראשון ושני. גורמים באוניברסיטה מציינים, כי בשנת תשס"ה ירד מספר הסטודנטים לזה שהיה בשנת תשס"ג.
באוניברסיטת בר-אילן ושלוחותיה ילמדו השנה כ-24 אלף סטודנטים. מתוכם, כ-1,500 סטודנטים ילמדו השנה לתואר שלישי. האוניברסיטה מדווחת על גידול דרמטי בסטודנטים לתואר שלישי ב-5 השנים האחרונות. ב-9 השנים האחרונות שילשה אוניברסיטת בר-אילן את מספר הסטודנטים הלומדים לתואר דוקטורט, מ-560 בשנת 95' ל-1,450 השנה.
באוניברסטת חיפה ילמדו השנה כ-16,000 סטודנטים. חלה עלייה קלה במספר הסטודנטים לתואר ראשון (בוגר) ובמספר הסטודנטים לתואר שני (מוסמך) בהשוואה לתשס"ד. במספר הסטודנטים לתואר שלישי (דוקטור) יש גידול של 10%.
בסה"כ יחלו 78,900 סטודנטים לתואר ראשון את לימודיהם באוניברסיטאות. 8,900 במכללות האזוריות. 38,000 סטודנטים ילמדו השנה באוניברסיטה הפתוחה. 52,720 סטודנטים יחלו את לימודיהם השנה במכללות האקדמאיות ו-21,700 במכללות להכשרת מורים.
מספר הלומדים לתואר שני בכלל מערכת ההשכלה הגבוהה צפוי לגדול בתשס"ה בכ-3,000 סטודנטים (שהם כ-7.4% גידול) יחסית לתשס"ד. מרבית הגידול הוא במכללות האקדמיות.
המועצה להשכלה גבוהה מדווחת על ירידה בביקוש למקצועות המתמטיקה ומדעי המחשב, משיא של כ-3,650 בתשס"א לכ-2,500 בשנתיים האחרונות. מספרם של המבקשים ללמוד מקצוע מלימודי ההנדסה והאדריכלות עלה לכ-7,000 סטודנטים בתשס"ד, גידול של כ-25% יחסית לתשס"ג.
במספר הנרשמים בעדיפות ראשונה ללימודי רפואה בתשס"ד הייתה עליה משמעותית, ומספרם הגיע לשיא של 2,500, יחסית לכ-1,500 בשנה שקדמה לה. גם מספרם של המבקשים ללמוד מקצוע עזר רפואי נמצא במגמת עלייה מתמדת והגיע לכ-4,700 בתשס"ד. מספרם של המועמדים ללימודי משפטים עלה לכ-2,500, לאחר התייצבות סביב ה-2000 בשנים האחרונות.

תאריך:  17/10/2004   |   עודכן:  17/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אחד המוסיקאים האהובים ביותר על קהל המבוגרים והילדים כאחד הלך לעולמו; בן 52 בלבד; בין שיריו הרבים: "אלוהים שלי רציתי שתדע" ו"נולדתי לשלום"
רנית נחום-הלוי
התנגדות גורפת במועצת שינוי למועמדת המועדפת, ח"כ פולישוק-בלוך, שמציג יו"ר המפלגה, השר לפיד; חברי התנועה מעמידים את לפיד במבחן: האם יתמוך בח"כ בריילובסקי, מדען במקצועו, קודם ברשימה והגיש מועמדות; בצהריים נסגרת רשימת המועמדים; ביום ה' ההצבעה המכרעת בשינוי
יואב יצחק
לבנת מציעה אישור הכנסת להינתקות וביצועה בכפוף למשאל עם; סיעת הליכוד מתכנסת מחר להכריע בנושא; אחר-הצהריים - פגישה גורלית בין שרון לראשי יש"ע; יו"ר מועצת יש"ע, בנצי ליברמן, מזהיר: הינתקות ללא משאל עם עלולה לגרור מלחמת אחים
הדר פרבר
יחד עם יפן הצטרפו ארגנטינה, דנמרק, יוון וטנזניה; לחמש אין זכות וטו
יואב יצחק
על דברי הרב שפירא: עמדות כאלה עלולות להרוס את צה"ל ואת המדינה; על מנהיג ש"ס: דיברנו שצריך לבצע הינתקות כיוון שהיא מצילה חיים, כמו שאפשר לחלל שבת וחג במקרים של פיקוח נפש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il