X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת מתריעה בפני גורמי הממשלה הרלוונטיים, כי אם לא תיפתר בעיית הגישה לבית העלמין תל רגב תופסק הקבורה במקום
▪  ▪  ▪

ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת דנה [ד', 10.11.04] בהליך של דיון מהיר בנושא כביש הגישה לבית העלמין תל-רגב, זאת על-פי הצעתו של ח"כ ניסן סלומינסקי.
בית העלמין תל רגב פועל מזה כשנה ונמצא בתהליך פיתוח. בית העלמין נמצא בסמוך לכפר איבטין ומשמש את הערים: חיפה, קרית אתא, קרית ביאליק, קרית ים, קרית מוצקין, נשר, זבולון, קרית טבעון ורכסים.
ממלא מקום יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומיאנסקי אמר, כי בית העלמין תל-רגב הוא בית עלמין מרכזי המשמש את כל אזור הצפון, אולם, אין למקום גישה דרך כביש סלול, אלא, דרך שביל עפר מלא מהמורות ולא משולט. החורף הקרב ובא יקשה את ההגעה לבית העלמין והגשם עלול לחסום את הגישה לבית העלמין. ח"כ סלומיאנסקי הוסיף, כי אין תחבורה ציבורית למקום ואדם ללא רכב נאלץ לקחת מונית. "לא יכול להיות מצב שבו, לא תהיינה דרכי גישה מסודרות לבית עלמין המשמש אזור כל כך גדול", אמר סלומיאנסקי.
שלום לוי, מנהל בתי העלמין תל רגב, אמר כי באפריל 2000 התקבלה החלטת מממשלה, לפיה יעבירו משרדי הממשלה השונים כספים לטובת פיתוח בית העלמין תל רגב. על-פי ההחלטה משרד הפנים יעביר כשלושה מיליון שקלים, משרד הדתות כשלושה מיליון שקלים, מע"צ ומשרד התחבורה 5.5 מליון שקלים והרשויות המקומיות 3.5 מיליון שקלים. אולם חלק מהמשרדים טרם העבירו את חלקם ולכן עבודות הפיתוח במקום לא הושלמו.
לוי התריע, כי אם לא יבצעו את סלילת כביש הגישה לבית העלמין במהרה, הוא ייאלץ להפסיק את הקבורה במקום.
משה שטטמן, יו"ר המועצה הדתית חיפה, אמר כי "בית העלמין האזורי של חיפה והקריות- תל רגב ממוקם ליד כפר איבטין והגישה אליו נעשית דרך הכביש המוביל מצומת יגור לצומת סומך. אין כביש גישה סלול אל בית העלמין ונהג המבקש להגיע אליו נאלץ לרדת מהדרך הראשית המהירה לשביל עפר לא סלול. הנהגים היורדים מהכביש הראשי לכיוון בית העלמין מפלסים דרכם בשביל כורכר לא סלול, ומלא מהמורות".
מאיר שפיגלר ממשרד ראש הממשלה אמר: "אני מקווה שבימים הקרובים משרד ראש הממשלה יזרים את הכסף למועצת בית העלמין תל רגב, על-מנת שתמשך עבודת הפיתוח במקום".
ח"כ דוד אזולאי אמר, כי הוא מכיר את בעיית תל-רגב מקרוב וכל יום שעובר ולא קורה במקום אסון, זהו נס. ח"כ אזולאי הוסיף, כי הוא מתפלא כיצד בונים פרוייקט שנותן מענה לכל אזור הצפון אולם את הדבר המינימלי ביותר, כמו סלילת כביש גישה למקום, לא עשו. הוא הוסיף ואמר, כי אותה בעיה קיימת גם בבית העלמין בעכו.
בסוף הדיון סוכמו החלטות הוועדה: "ועדת הפנים ואיכות הסביבה קוראת למשרד ראש הממשלה להעביר את הכספים למועצת בית העלמין תל רגב; הוועדה מבקשת מיו"ר מועצת בית העלמין תל רגב להעביר את החלטת ועדת השרים לענייני קבורה לידי מע"צ; הוועדה מבקשת ממע"צ, כי תזדרז לסיים את עבודות ההפקעה במקום; הוועדה קוראת למע"צ למצוא פתרון דחוף לתמרור בצומת סומך".
ועדת הפנים ואיכות הסביבה תתכנס שוב בעוד כחודש וחצי על-מנת לבדוק את התקדמותם בנושא של כל הגורמים הנוגעים בדבר.
___________
לאתר קריות באינטרנט www.krayot.com

תאריך:  10/11/2004   |   עודכן:  10/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קריות באינטרנט
בית המשפט הורה לצה"ל שלא להציב אנטנות נוספות סמוך לבית הספר "איינשטיין" בחיפה; התושבים גילו במקום אנטנות חדשות בנוסף לאלו הקיימות בו זמן רב
קריות באינטרנט
בית המשפט גזר שבע שנות מאסר על פועל זר מרומניה שהצית שניים מחבריו באתר בנייה בצומת קרית אתא; אחד הקורבנות עדיין מאושפז מאז המקרה
נועם שרביט
הצעת חוק דיני ממונות, שהועמדה לאחרונה לעיון הציבור, עמדה במרכז השתלמות שערכו לשכת עוה"ד והקריה האקדמית בקריית אונו; גבריאלה שלו: אין בה כמעט חידושים בתחום החוזים; פרופ' דויטש: לא שיערתי שהפרוייקט ייארך 15 שנה; ד"ר אבן-להב: עורכי הדין ייאלצו לעכל את הקודקס תוך כדי עבודה
רנית נחום-הלוי
כך קרא בפגישה שקיים עם מזכירי סניפים של "העבודה"; ח"כ אריאל מבקש שישראל תתנגד שהקבורה תתבצע בשבת
אורלי ממן
יעקב ז'אק מנכ"ל גדות ביוכימיה: ההורדה המינורית במחיר ההנפקה הגדילה האטרקטיביות שלה ואיפשרה לצרף משקיעים מוסדיים נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il