X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אך עדיין נשארו כיסי התנגדות בעיר; הפעולות החלו ביום שני ומטרתם ללכוד מורדים חמושים; ההערכה: זרקאווי נמלט מהעיר; העימותים ביתר חלקי המדינה נמשכים
▪  ▪  ▪
משחררים חטוף עירקי שנמצא בפלוג'ה

חיילים בפלוג'ה


עומר שיקלר, הדר פרבר
בפלוג'ה נמצאו 'בתי מטבחיים' לחטופים

היועץ לביטחון לאומי של עירק, דאוד קאסם, דיווח (שבת, 13.11.04) כי במהלך הפעולה הצבאית בעיר פלוג'ה נהרגו כ-1,000 מורדים חמושים וכ-200 נעצרו והועברו לחקירה.
לפי דיווחים של גורמים רשמיים, כוחות של צבא ארצות הברית הצליחו להשתלט על השכונה האחרונה שהייתה בשליטת חמושים בעיר פלוג'ה. לדבריהם, כעת העיר נמצאת תחת שליטתם. עם זאת, הגורמים ציינו כי "יש בעיר כמה כיסי התנגדות שעדיין לא חוסלו, והכוחות האמריקנים ימשיכו לפעול בפלוג'ה עוד מספר ימים עד לסיום המבצע".
הפעולה הצבאית בעיר החלה ביום שני, ומטרה לתפוס את המורדים הרבים הנמצאים בעיר ואשר אחראים לפעולות טרור רבות וזאת על-מנת להביא לרגיעה לקראת הבחירות הצפויות במדינה.
רוב המורדים בעיר משתייכים לארגונו של אבו-מוסעב א-זרקאווי. קאסם העריך, כי זרקאווי, ועבדאללה אל-ג'נאבי, מנהיג קבוצות חמושים בפלוג'ה, נמלטו מהעיר במהלך מתקפת כוחות ארה"ב ועירק. ההערכה היא, כי הם נמלטו לעיר מוסול, יחד עם לוחמים רבים.
במהלך השבת המשיכה הלחימה בעיר. לוחמי מארינס, בליווי טנקים, מסוקים וארטילריה, המשיכו לתפוס חלקים נוספים בעיר. דוברים בצבא האמריקני אמרו באותה עת, תוך זמן קצר כל העיר תהיה בשליטה של ארה"ב והכוחות העירקים. הלחימה היא מבית לבית.
במהלך היום נהרגו שני חיילים אמריקנים, לאחר שהושלך לעברם מטען. מתחילת הלחימה בעיר נהרגו 24 חיילים אמריקנים ו-170 נפצעו.
לראשונה, נכנסה בשבת שיירת סיוע של ארגון הצלב האדום לעיר. השיירה כללה חמש משאיות, שלושה אמבולנסים ושלושים מתנדבים. השיירה נכנסה לעיר לאחר שבימים האחרונים התרבו הקריאות לשלוח סיוע הומניטרי לעיר. גורמי סיוע הזהירו כי מאות משפחות זקוקות לעזרה ותיארו את המצב בעיר "אסון גדול".
העימותים בעירק נמשכים
בצל הפעולה הגדולה בפלוג'ה נמשכים העימותים בעירק. בעיר מוסול נמשך זה היום השני הקרב בין המורדים לכוחות הביטחון העירקיים ולצבא ארה"ב בעיר. תושבים מסרו, כי מורדים רבים מסתובבים עם נשק רב ברחובות. חמושים רבים אשר נמלטו מפלוג'ה מצאו מסתור בעיר מוסול והצטרפו לכוחות הלוחמים שם.
בעיר ראמדי בה מתקיימים עימותים קשים, תקפו חמושים עירקים שלוש שיירות של הצבא האמריקני, כך דיווח דובר של המרינס. לדבריו, החמושים השתמשו במכונית תופת ברימונים ובמטעני חבלה, אך לא גרמו לנפגעים.
בתקיפות אוויריות של צבא ארה"ב באיזור אבו-גארייב - מערבית לבגדד, דווח על ארבעה בני אדם שנהרגו ו-29 נפצעו. בנוסף דווח כי בעיר סמרה, צפונית לבגדד, נהרגו שני ילדים ושמונה בני אדם נפצעו, בהם שישה ילדים, מפיצוצים שהיו בעיר. בדיווח נמסר, כי פצצות מרגמה נחתו על בית, מהפגיעה נהרגו הילדים.

תאריך:  13/11/2004   |   עודכן:  14/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
בין הפרטים שדורש הממשל להסגיר: מספר כרטיסי אשראי, כתובות וטלפונים ואף דת ומוצא
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
השגריר הפלשתיני באיטליה, נמר חמאד, הצטרף למפגינים
מיכאל דבורין
בהתבטאות פומבית ראשונה מאז עזב את תפקיד שר המשפטים של ארה"ב תוקף אשקרופט בחריפות את השופטים הפדרליים בארה"ב ומאשים: יש מגמה בקרב השופטים להפריע לנשיא בוש ליישם מדיניותו בזמן מלחמה
קריות באינטרנט
"קייטנות הלילה" שמפעילה עיריית קריית ים לבני נוער הורידו את פשיעת הנוער לאפס ובחודש הראשון לפעילות הקייטנות לא נפתח אף תיק פלילי לבני נוער בקריה
יואב יצחק
כך מסרו מקורביו של ברגותי לגרדיאן הבריטי; אבו עלא הבטיח הבוקר: הבחירות ייערכו תוך 60 יום; הערכות: אבו עלא ואבו מאזן ינסו לדחות את מועד הבחירות בשטחי הרשות כדי לבסס את מנהיגותם ושליטתם במערכות השלטון; בלשכת שרון דוחים דיבורים על אפשרות שחרור ברגותי מהכלא; בשמאל הקיצוני תומכים בשחרור ברגותי, על-אף שהורשע ברצח חמישה ישראלים ופציעתם של עשרות נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il