X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סיפר כי בעבר התריע מפני האפשרות אך "צחקו עלי וטענו שאני מנסה להרוס את התיירות"; מנהל השרות המטאורולוגי במדינה פוטר מתפקידו לאחר שנפוצו דיווחים כי נמנע מלהזהיר על הסכנה המתקרבת
▪  ▪  ▪

על אף שהחיפושים אחר ניצולים ושלבי זיהוי הגופות עוד לא הסתיימו, כבר גוברים הקולות השואלים האם ניתן היה למנוע את האסון או לכל הפחות להציל חלק מהקורבנות. אתמול (ב', 3.01.05)סיפר מומחה תאילנדי כי ניסה להזהיר את הממשל מפי גל צונאמי העומד לפגוע בחופי המדינה העמוסים בתיירים, אך לא הצליח להשיג איש מהגורמים הרשמיים.
המומחה, שבעבר שימש בתפקיד ראש השרות המטאורולוגי במדינה, סיפר כי מיד ששמע על רעידת האדמה העזה היה לו ברור כי חופי המדינה בסכנה. "ניסיתי להתקשר למנהל הכללי של השרות המטאורולוגי, אבל הקו היה כל הזמן תפוס", כך סיפר על הנסיונות הנואשים שלו להתריע על הסכנה המתקרבת.
הוא הוסיף וסיפר, "ניסיתי להתקשר גם למשרד, אבל בגלל שזה היה יום א' בשבוע, לא היה שם איש". הוא סיפר כי כבר בעבר הזהיר מפני גלי הענק "ידעתי שיום אחד גל צונאמי ישטוף את החופים וזה יהיה אסון גדול". הוא הסביר כי "צחקו עליי וטענו שאני מנסה להרוס את התיירות".
בנוסף, דווח היום כי מנהל השירות המטאורולוגי בתאילנד פוטר מתפקידו, משום שמערכת החיזוי לא התריעה על הצונאמי המתקרב.
כבר שבוע שעבר דיווח העיתון התאילנדי "The Nation", כי השרות המטאורולוגי של המדינה החליט שלא להזהיר את הציבור מפני גלי הצונאמי שהיו בדרכם למדינה. זאת, "מחשש לתעשיית התיירות".
על-פי העיתון, דקות אחדות לאחר שרעידת האדמה התרחשה באוקיינוס ההודי נפגשו בכירי השרות המטאורולוגי של תאילנד כדי להעריך את מידת הסכנה. "ואולם, הדאגה לתיירות גרמה להם שלא להודיע על הסכנה המתקרבת".
מערכת התראה מפני צונאמי וגאות ושפל קיצוניים קיימת בכל האוקינוס השקט, כמו גם בדרום אפריקה. לארצות הברית יש מרכזים כאלו בהוואי ובאלסקה המופעלים על-ידי גאולוגיים אמריקנים, אך אף אחד מהמרכזים אינו עוקב אחר הגלים באזור האוקינוס ההודי.
אף לא אחת מהמדינות שנפגעו באופן הקשה ביותר - כולל הודו, תאילנד, אינדונזיה וסרי לנקה - היא בעלת מנגנון להתראה נגד צונאמי או גאות ושפל קיצוניים שיזהיר את האנשים מפני חומת המים שבאה בעקבות רעידת אדמה, כך אמר לרויטרס ווברלי פרסון, ממרכז המידע הלאומי לרעידות אדמה 'USGS'.
מספר הקורבנות הרשמי מאסון הצונאמי עומד כעת על 139,410 כשהחשש הוא כי מספר ההרוגים יעלה על 155,000. באינדונזיה בלבד עומד מספר הקורבנות על 94,081, בסרי לנקה ישנם לפחות 30,296 הרוגים, בהודו נהרגו לפחות 9,493 בני אדם ובתאילנד לפחות 5,187.

תאריך:  04/01/2005   |   עודכן:  04/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
שלושת המועמדים לנשיאות במצרים פתחו במאבק לתיקון החוקה באופן שיאפשר לכל מצרי מן השורה להציג עצמו כמועמד בבחירות לנשיאות; "אחוז החסימה" במצרים קובע שמועמד לנשיאות חייב בתמיכת שני שלישים מהפרלמנט, קריטריון שרירותי שסולל את הדרך לשלטון רק למובארק ומקורביו
יפעת גדות
ספר חדש הגיע לראש רשימת רבי המכר של USA Today והוא בהחלט לא ספר דיאטה רגיל אלא אולי להיפך - איך ליהנות מהאוכל כמו הנשים הצרפתיות
מיכאל דבורין
המדובר במכרז מורכב שנמשך כשנתיים להקמת מערכת מחשוב ארגונית של SAP בהיקף של כ-18 מיליון ש"ח; בדרך לזכייה במכרז גברה נס טכנולוגיות על חברת אורקל ישראל בשיתוף מלם ו-IBM
הדר פרבר
תערוכה שתעניין במיוחד את הדרים בתל אביב הצפופה ומלאה בצינורות ופיגומים "זמניים"
יפעת גדות
המשטרה קיימה מבצע רחב היקף לרגל חגיגות סוף השנה האזרחית בו נטלו חלק 900 שוטרים, 1,200 מתנדבי אגף התנועה ו-30 שוטרים צבאיים; 5,420 דוחות נרשמו, מתוכם 1,000 על מהירות מופרזת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il