X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אוניברסיטה או מכללה? מהי מידת הביקוש לעובדים במקצוע? מהן מגוון ההתמחויות בתחום מסוים, שהמוסד מציע? - ועוד שאלות ששואל סטודנט מתחיל
▪  ▪  ▪
אוניברסיטה או מכללה?

אוניברסיטה או מכללה? מהי מידת הביקוש לעובדים במקצוע? מהן מגוון ההתמחויות בתחום מסוים, שהמוסד מציע? - אלה הן רק חלק מהשלאות ששואל כל סטודנט המתחיל את לימודיו. ד"ר יצחק גרתי, מנהל מכון הדסה לפיתוח אישי וארגוני, ממליץ של 10 טיפים לבחירה נכונה וקלה של התואר הראשון:
- אוניברסיטה או מכללה? - הדעה הרווחת היא כי אוניברסיטה עדיפה על מכללה. אך למעשה כדאי לברר עבור כל תחום באופן ספציפי. לדוגמא, בלימודי הנדסה אכן יש נטייה של המעסיקים להעדיף בוגרי אוניברסיטאות, אך במשפטים ישנן מכללות שבוגריהן עשויים להיות מועדפים על פני בוגרי כמה אוניברסיטאות.
- בביקור ביום הפתוח באוניברסיטאות ובמכללות, חשוב לזכור כי כל מוסד מנסה לשווק עצמו באופן המפתה ביותר. לכן, לא כדאי להסתפק בהרצאות ובאירועים המאורגנים, אלא כדאי לחפש סטודנטים שלומדים מקצועות המעניינים אותך ולשוחח עמם. הם המקור הטוב והאמין ביותר, כדי לשמוע על היתרונות והחסרונות של כל תוכנית.
- לא להתבייש לשאול שאלות. לעיתים יש שאלות שהמרצים ביום הפתוח, לא עונים עליהן בהרצאות. כמו, מהי מידת הביקוש לעובדים במקצוע? או, מהן מגוון ההתמחויות בתחום מסוים, שהמוסד מציע? התשובות לשאלות אלה עוזרות להחלטה ולכן כדאי להכין מראש את השאלות החשובות ביותר, ולחפש את התשובות ביום הפתוח.
- לא כל התארים זהים. כדאי לברר עבור כל מקצוע, מהם ההבדלים בין התארים, מבחינת המוניטין ואפשרויות תעסוקה. לדוגמא, בלימודי עבודה סוציאלית, ישנם מוסדות שמעניקים תואר B.SW וישנם שמעניקים B.A. כך גם עם הנדסה, ישנו תואר B.Sc וישנו B.Tech. ביום הפתוח כדאי לבדוק מהו התואר שמוענק במוסד ומה משקלו ביחס לתארים אחרים.
- כאשר מדובר בלימודים בשלוחה זרה, חשוב לוודא שהתואר מוכר. ישנם סוגים שונים של הכרה: לצורך רשיון לעסוק במקצוע, לצורך המשך לימודים, לצורך גמול השתלמות ולצורך "הכרה" של המעסיקים. כדאי לברר אילו מן ההכרות חשובות לתחום שמעניין אותך ואילו יש לשלוחה. חשוב לדעת כי כשנאמר על מסלול מסוים בשלוחה זרה כי הוא מוכר על-ידי המועצה להשכלה גבוהה הדבר מעיד כי לשלוחה יש היתר לפעול בארץ, אך אין פרוש הדבר שהתואר מוכר על-ידי המל"ג.
- ישנם חוגים כמו החוג לריפוי בעיסוק שדורשים להביא אישור כי שוחחת עם אנשי מקצוע, לפני ההרשמה לחוג, כדי שתדע לקראת מה הנך עומד. נכון לאמץ שיטה זאת גם עבור חוגים אחרים. נסה להיעזר במכריך כדי להגיע לאנשים העוסקים במקצועות שהנך שוקל לבחור וראיין אותם. כך תוכל לקבל את התמונה העדכנית ביותר לגבי המקצוע.
- מה צריך כדי להצליח בלימודים ובמקצוע? איזה כישורים? אילו תכונות אופי? והכי חשוב: האם יש לך אותם? אלו שאלות שכדאי לשאול לפני הבחירה ואף לעבור אבחון וייעוץ כדי להכיר את כישוריך טוב יותר. לדוגמא, ייתכן ותקשורת הוא מקצוע שנשמע מעניין ומרתק ללמוד, אך האם יש בך את הכישורים להיות עיתונאי מוכשר?
- רבים בוחרים ללמוד תואר ראשון על-פי מידת העניין בלימודים עצמם. זה אמנם חשוב אבל לא מספיק. הלימודים אורכים רק שנים אחדות ואילו מקצוע מלווה אותך לשנים רבות יותר. לכן, כדאי לחשוב האם יהיה לי מעניין בהרצאות, אבל יחד עם כך, האם יהיה לי מעניין לעסוק במקצוע במשך שנים. לדוגמא, ייתכן והרצאות בביולוגיה הן מעניינות מאוד, אבל האם אני באמת רוצה ומוכן להיות ביולוג, העובד במעבדה, מרבית יומו?
- החלטה טובה מבוססת על מידע מקיף, מדויק ועדכני על המקצועות. אך המידע שבידנו הוא בדרך כלל מצומצם. כדאי לברר עבור המקצועות שאתה שוקל: מהי העבודה בפועל, אחרי סיום הלימודים? איך נראה יום עבודה טיפוסי? איפה ניתן לעבוד? איך ניתן להתקדם? להשלמת המידע החסר, ניתן להיעזר במרכזי המידע על המקצועות.
- רמת הלימודים באקדמיה חשובה, אך לא פחות מכך הם החיים החברתיים בה. ביום הפתוח כדאי לנסות להתרשם מהאווירה, מי קהל הסטודנטים, והאם הסטריאוטיפים על המקום נכונים. האם באמת באוניברסיטת X חיי החברה פעילים יותר מאוניברסיטה Y הנודעת כ"יבשה" יותר? דבר עם הסטודנטים במקום ונסה להתרשם בעצמך.

תאריך:  25/01/2005   |   עודכן:  25/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
ממליצים על מניות מהדרג השני במדד ת"א-75 לצד מניות המוערכות הערכת חסר כמו לאומי ומכתשים אגן; מעריכים כי הגידול בתוצר ב-2005 ימשיך להיות צנוע, אך יקיף חלק גדול יותר במשק
מירב לוי
שיפור המושבים ייעשה ב-10 מטוסים בציי מטוסים 757 הפועלים בקווים לאירופה
אורלי ממן
בנק המזרחי מוביל בשיעור התלונות המוצדקות העומד על כ-30%; ב-2004 הוחזרו 51 מיליון שקל ללקוחות הבנקים ובשלוש השנים האחרונות הוחזרו כ-107 מיליון שקל
גל ברגר
אתר אינטרנט ערבי מדווח כי סדאם חוסיין הועבר בשבוע שעבר בחשאי לבסיס צבאי אמריקני בקטר; נמסר, כי בתו הבכורה, רע'ד, קיבלה את אישור השלטונות להיפגש עימו בשבת הקרובה
מירב לוי
במסגרת המבצע ישתתפו אלפי כמרים בסדנאות שעורך משרד התיירות בחגורת התנ"ך; המבצע ינוהל במקביל ליריד התקשורת העולמי (NRB) באנהיים שבקליפורניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il