X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקר של האוניברסיטה העברית בחן את משמעות השינויים בתוכנית ביטוח האבטלה והשווה אותם למדינות רווחה אחרות; ב-2003 גילו דנמרק, צרפת וגרמניה נדיבות רבה יותר כלפי המובטלים מאשר ארה"ב ויוון; ישראל ובריטניה נמצאות בתחתית הרשימה; ד"ר גל: השינויים בתוכנית לביטוח אבטלה אינם מאפשרים למובטלים לשמור על קיום בכבוד
▪  ▪  ▪

ישראל מדורגת במקום לפני האחרון במידת הנדיבות והנגישות שלה כלפי מובטלים. כך עולה ממחקר שנערך בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית באוניברסיטה העברית. המחקר בחן את משמעות השינויים בתכנית ביטוח האבטלה והשווה אותם למדינות רווחה אחרות בשתי נקודות זמן שונות, ב-1983 וב-2003.
החוקרים מצאו כי בשנת 2003 דנמרק, צרפת, ספרד, גרמניה ושבדיה גילו נדיבות כלפי מובטלים יותר מארה"ב ומיוון. ואילו ישראל ובריטניה נמצאו בתחתית הרשימה. ממצאי המחקר מצביעים על כך שהתכנית הישראלית הייתה בין התוכניות הנדיבות פחות והנגישות פחות בראשית שנות השמונים (מקום שישי מתוך תשע מדינות) ואילו בראשית שנות האלפיים הִדרדרה למקום השמיני.
בישראל, כ-25% בלבד מקרב המובטלים זכאים לקבל דמי אבטלה בתקופה שהם שוהים מחוץ לשוק העבודה, וזאת רק לפרק זמן של 50 עד 175 יום. דמי האבטלה משולמים רק אם קדמה לאבטלה עבודה של שנה לפחות. בטווח של ארבע שנים קיימת מגבלה לגבי מספר הפעמים שמובטל זכאי לקבל דמי אבטלה ולגבי חלק מהמובטלים עומד סכום הגמלה רק על 40%-30% מהכנסתם בטרם פוטרו מעבודתם.
"התוכנית לביטוח אבטלה אומצה ב-1972 ומאז נערכו בה שינויים רבים יותר מכל תוכנית לביטחון סוציאלי בישראל", אומר ד"ר ג'וני גל העומד בראש קבוצת המחקר למדיניות חברתית בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד באוניברסיטה העברית בירושלים.
ד"ר גל הוסיף, כי "במצב שנוצר הממשלה חייבת לשמור על האיזון העדין בין מציאת תעסוקה לקיום בכבוד. ניכר כי השינויים שנערכו בתכנית בשנים האחרונות אינם מאפשרים למובטלים רבים קיום בכבוד בזמן שהם מחפשים עבודה חדשה".

תאריך:  06/02/2005   |   עודכן:  06/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
חברת InterSight מקבוצת שילוב הופכת את 2005 ל"שנת המדידה באינטרנט"; תאפשר גם מדידה אובייקטיבית של אפקטיביות פרסום באינטרנט
גלית יצחק
הנאשם (79) ביצע בהם מעשים מגונים, ניסיון לאינוס, תקיפה מינית, ניסיון למעשה סדום והתעללות בקטין; הנאשם ביקש לחוס עליו בשל זאת שהיה במחנה ריכוז נאצי בנעוריו; בית המשפט דחה בקשתו
מחלקה ראשונה
סצינה - צנע - צניעות: תערוכה קבוצתית של מורי המרכז ללימודי חוץ בגלריית האקדמיה לעיצוב בחיפה
הדר פרבר
מנכ"ל יפעת: "מספר הכותרות בהן מופיעות חברות מסחריות בעיתונות הדתית היומית הוא זעום ביחס לעיתונות היומית החילונית אולם משקלן הסגולי הוא גבוה"
גלית יצחק
פרופ' משה סלעי מעניק טיפים לשמירה על המפרקים והשרירים בעת אימון גופני; יש לבצע חימום מבוקר לפני תחילת הפעילות הגופנית; יש להפעיל את השרירים במאמץ מתגבר תוך העלאה הדרגתית של עומס וכו'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il