X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת החוקה דנה בכך שקטינים ובגירים יוכלו להיות עצורים בתא מעצר אחד בגין עברות על-פי חוק יישום תוכנית ההינתקות; המשטרה: טרם גובשו נהלים לביצוע הפינוי בפועל; ח"כ איתן תומך בקיום משאל עם - אך לא מעוניין לעכב את ביצוע ההינתקות
▪  ▪  ▪

ועדת החוקה חוק ומשפט דנה הבוקר (ב', 7.2.05) בנהלים שהציעה המשטרה בדבר כללי הפרדה בין קטינים לבגירים העצורים בחשד לביצוע עברות על-פי חוק יישום תוכנית ההינתקות.
על-פי האמור בכללים אלה, ניתן יהיה להחזיק בתא מעצר אחד קטין עם בגיר שהוא הורה או סב, אח או אחות של הקטין, אף אם אינו בן מינו, ואם הקטין הסכים לכך. מקרה נוסף בו יוכל קטין להיות מוחזק עם בגירים יהיה כאשר מדובר בבני משפחה אחרת המוכרים לקטין והם הסכימו להחזקה בו. במקרה זה, לאחר 24 שעות תהיה חובה לבדוק שלומו של הקטין על-ידי קצין מבחן או איש רווחה.
מטרת הכללים הינה להתוות למשטרה כללים והנחיות לפיהם ינהגו במעצר קטינים ביחד עם בגירים תוך צמצום האפשרות לחשיפת הקטין לסיכונים מיותרים. ההנחה הרווחת היא, כי בעבירות שיעברו במסגרת ההינתקות, ההחזקה המשותפת של קטין עם בני משפחתו או אנשים המוכרים לו עשויה להועיל לקטין ולצמצם את הנזקים העלולים להיגרם לו כתוצאה מהמעצר.
לגבי שאר הנהלים הנוגעים ליישום הפינוי בפועל ייזום ח"כ מיכאל איתן, יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט, ישיבה משותפת לוועדת החוץ והביטחון וכן לוועדת הפנים, מתוך כוונה להקים ועדת משנה משותפת לשלוש הוועדות שתבדוק את ההיבטים השונים שקשורים ביישום תוכנית ההינתקות ותהווה מעקב אחרי הנהלים.
יש להתיר למפוני ההינתקות לתבוע בכל דרך שיבחרו בה
לעניין ייחוד העילה - בישיבת ועדת החוקה חוק ומשפט אתמול עלתה הצעה לפיה אדם יוכל לפנות לבית המשפט לקבלת פיצוי בגין עילות חיצוניות לחוק יישום תוכנית ההינתקות אולם במצב כזה ייאלץ לוותר על הזכויות המגיעות לו לפי חוק ההינתקות. הצעה זו הינה בעייתית כיוון שיש אנשים שצריכים לקבל פיצוי הן על מקום מגוריהם והן על בתי עסק השייכים להם שיפונו.
אולם ח"כ איתן אמר, כי לא נראה לו הגיוני כי ועדת החוקה חוק ומשפט תחסום גישתו של אדם בפני בית המשפט בתביעה על זכויותיו. ח"כ מיכאל איתן הציע, כי תינתן למתיישבים האפשרות לבחור בין תביעה על בסיס חוק יישום תוכנית ההינתקות, או לחילופין לוותר על זכותו על-פי חוק זה ולפנות לבית המשפט על-פי העילות הקיימות בחוק כיום.
בישיבת הוועדה היום הוחלט להקים ועדת משנה בהשתתפות חברי הכנסת יצחק לוי ויולי תמיר שתבדוק פתרונות שונים לסוגייה זו.
ח"כ איתן תומך במשאל עם
בעניין משאל עם - תוגש הצעה להוספת סעיף לחוק יישום תוכנית ההינתקות לפיה באם יתקבל בכנסת חוק משאל עם, בתוך 90 יום מיום קבלת חוק יישום תוכנית ההינתקות, תהיה התוכנית טעונה אישור במשאל עם. באם ועדת החוקה תאשר תוספת זו - יתווסף הסעיף לחוק יישום תוכנית ההינתקות. באם ועדת החוקה לא תאשר תוספת זו, היא תוגש כהסתייגות לחוק על-ידי מספר חברי כנסת.
ח"כ מיכאל איתן, יו"ר הוועדה אמר כי הוא תומך בקיומו של משאל עם אולם לא מעוניין כי המשאל יעכב את יישום תוכנית ההינתקות ולפיכך יפעל לצמצום לוח הזמנים כפי שמופיע בהצעה לתוספת לחוק.
עבודת ועדת החוקה חוק ומשפט תסתיים בתחילת שבוע הבא במטרה להעלות את החוק להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במהלך שבוע הבא.

תאריך:  07/02/2005   |   עודכן:  07/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
בשנת 2004 נרשמה עליה בשיעור של כ-7% בסך הביקושים לעובדים במשק לעומת שנת 2003; עליה בשיעור של כ-50% בביקוש לעובדים במקצועות התעשיה-ייצור והתעשיה-ניהול; עליה בשיעור 54.90% בביקוש לעובדים במקצועות המכונות והמתכת ובשיעור של כ-50% בענף ההיי-טק והאלקטרוניקה
עומר שיקלר
על המעסיק לשלם למלצר שכר מינימום לפחות וכן זכויות סוציאליות - כך על-פי הצעת חוק שהגיש ח"כ עמיר פרץ; לקו החם של ההסתדרות הגיעו פניות ממלצרים רבים שהתלוננו על מעסיקים שלוקחים מהם את כספי הטיפ
עומר שיקלר
48,000 חברי 256 קיבוצים יבחרו את הנהגת התנועה הקיבוצית; ההצבעה ב-243 הקלפיות משעות הבוקר; בתנועה חוששים מאחוז השתתפות נמוך
יפעת גדות
לוי טוען כי הגעתה לישראל של שרת החוץ האמריקנית היא הזדמנות נוספת לשים על השולחן את כל הקלפים בעניין זה ולפתח את קשר השתיקה וההשתקה
אורלי ממן
מספר עורכי הדין בישראל, ביחס לאוכלוסיה מהגבוהים בעולם: עו"ד אחד לכל 220 אזרחים; 3 תחומי העיסוק המובילים של 100 המשרדים הגדולים: משפט מסחרי (19.5%) לטיגציה (15.9%) וקניין ומקרקעין (11.1%)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il