X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך קראו מפגינים בדואים בהפגנה בצומת להבים; הם מוחים על פגיעת המדינה באדמותיהם; סטודנטים מצריים מפגינים בשארם א-שייח'
▪  ▪  ▪

בצל הפיסגה בשארם א-שייח'. מאות מתושבי הכפרים הבדואים הבלתי מוכרים ותושבי הנגב היהודים הפגינו הבוקר (ג', 8.2.05) בצומת להבים שבנגב, במחאה על חרישות שדות הבדואים בשבועות האחרונים.
המפגינים נשאו שלטים: "ישראל מדברת שלום בשארם עם הפלשתינים ומכריזה על מלחמה בבדואים בנגב", "חרישת יבולים - מכת מוות"; "גם הבדואים רוצים לדבר". ההפגנה באה בתגובה לחריש שביצע, בשבועיים האחרונים, מנהל מקרקעי ישראל ביותר מ-4,000 דונם בסמוך לצומת להבים. השטח כבר נזרע והחל להצמיח את התבואה שהושמדה לנגד עיני החקלאים.
לדברי המפגינים, החרישה היא השיטה החדשה של המדינה לחיסול יבולים של הבדואים, לאחר שריסוס היבולים נאסר על-ידי בית המשפט העליון. הם מציינים, כי בחודש האחרון הוחלט להתחיל בתהליך גישור בין הבדואים בכפרים הבלתי מוכרים לבין המדינה. החרישה מהווה סכנה גדולה לקיומו של תהליך הגישור הנשען על אמון הצדדים.
"לא יכול להיות כי מצד אחד המדינה מתחייבת לתהליך גישור, ומצד שני היא חורשת את שדותינו ומפעילה שיטות אלימות נגד הבדואים" - אומר חוסיין אל-ראפאעיה, יו"ר המועצה האזורית לכפרים בלתי מוכרים ומוסיף: "היום אנו רואים את ראש הממשלה יושב עם הפלשתינים ומדבר למען השלום. איך יכול להיות שאינו יושב עם נציגי 80,000 מאזרחי המדינה בכדי להביא לסיומו של מצב בלתי אפשרי הממשיך כבר 57 שנים".
לפני עשרה ימים דווח, כי בעקבות חשיפת השתלטות בלתי חוקית בהיקף עצום, על אדמות חקלאיות בנגב, הוקם צוות פעולה לצורך השבת הקרקע למדינה. הצוות הוקם לאחר שנתברר כי למרות שהקרקע מיועדת להשכרה לבדואים במחיר נמוך, היו מי שהעדיפו לפלוש ל-4,000 דונם בניגוד לחוק.
סטודנטים מצריים מוחים נגד השתתפות שרון בפיסגה
סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי סטודנטים מאוניברסיטת קהיר מפגינים מחוץ לפסגת שארם א-שייח' נגד נוכחותו של ראש הממשלה אריאל שרון המצרים. אמש דווח על כ-3,000 סטודנטים אשר קיימו סדרת הפגנות במספר אוניברסיטאות ברחבי מצרים בהן שרפו דגלים וקראו סיסמאות נגד ראש הממשלה שרון. הם נשאו כרזות וקראו "שרון הביתה", "שרון אינו מבורך במצרים" ועוד.
הבוקר פורסם על קריאה חדשה של בית-דין הרבני של חב"ד, בה הם אמרו כי "הסכמים עם מחבלים מובילים לשפיכות דמים". הרבנים כתבו בהודעה, כי הם מדגישים כי "מסירת שטחים לאויב אסורה באיסור חמור של פיקוח-נפש". עיקר הקריאה הינו נגד ההסדרים וההסכמים עליהם הסכימו ישראל והפלשתינים במסגרת ההבנות האחרונות.
תאריך:  08/02/2005   |   עודכן:  08/02/2005
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
התוכנית השבועית שתעלה בקרוב, תלווה את הילדים כ"אחות גדולה" ותשמש מלווה ומורה נבוכים לגיל הטרום התבגרות; בכל שבוע התוכנית תתעסק בנושא מרכזי תוך שיחות באולפן ושיחות טלפון עם ילדים מהבית
כתבי מערכת Nfc
זה המסר שיוצא היום מהפיסגה המרובעת שהתכנסה בשארם א-שייח'; מובארק: זהו צעד ראשון לחידוש השלום; אבו מאזן: אני מחדש בשם אש"ף והרשות את דבקותנו בכל מחויבויותינו לישראל... אנו נחושים לשים קץ לכל הפעולות האלימות; שרון: האלימות לא תרצח את התקווה... אסור שנחמיץ את ההזדמנות לביטחון, שקט ושלום באזורנו
יפעת גדות
השר פז-פינס ערך היום ביקור פתע בלשכת מנהל האוכלוסין בירושלים המערביתה; זהו הראשון בסדרת ביקורים שבכוונת שר הפנים לערוך בלשכות מנהל האוכלוסין וברשויות מקומיות ברחבי הארץ
יפעת גדות
המועצה הביעה את עמדתה בנושא רכישת הראיון עם עזאם עזאם והגבילה שידור ראיונות בתשלום עם עבריינים שטרם סיימו לרצות את עונשם; הציבור מוזמן להביע עמדתו
אורלי ממן
כפול משיעור הירידה אותו צופה האוצר בתחזיתו; מדד פברואר,להערכת בית ההשקעות יירד ב-0.1%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il