X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לפני כשלוש שנים נסגרה חטיבת הביניים של בית הספר; מנכ"ל אוניברסיטת תל אביב בוועדת החינוך של הכנסת: נעשו מאמצים רבים למנוע את סגירת ההרשמה לשנה"ל הבאה בביה"ס, אך לצערי לא התאפשר הדבר בעקבות בעיות כלכליות חמורות
▪  ▪  ▪
אוניברסיטת תל אביב בגרעונות

ועדת החינוך של הכנסת דנה היום (יום ד', 16.2.05) בסגירת ההרשמה לבית הספר להנדסאים בתל אביב. הדיון התקיים ביוזמתה של ח"כ יולי תמיר (העבודה), ובו הועלו טענות קשות כלפי אוניברסיטת תל אביב על אופן הניהול הכלכלי הכושל של בית הספר.
מנכ"ל האוניברסיטה שהתבקש על-ידי ועדת החינוך להעביר את המאזן התקציבי של ביה"ס בשנים האחרונות, לא עשה כן. בעקבות כך נוצר ויכוח על אומדן הגירעון בו שרוי ביה"ס.
לפני כשלוש שנים נסגרה חטיבת הביניים של ביה"ס וכיום אחת הסיבות המרכזיות בגינה הוחלט לסגור את ההרשמה לשנת הלימודים הבאה היא חוסר תלמידים.
ח"כ תמיר אמרה בתגובה: "אוניברסיטת ת"א מגיעה לועדת החינוך לדיונים מעט מביכים חדשות לבקרים ואני משוכנעת שהדבר מצביע על כשל בתכנון אסטרטגי נכון ויעיל. לפני שלוש שנים מישהו היה חייב לקחת את האחריות על כדור השלג שנוצר בעקבות הסגירה של חטיבת הביניים. במידה ואוניברסיטת ת"א ומשרד החינוך היו פועלים בצורה מתוכננת המצב הנוכחי לא היה קורה, אלא אם כן התכנון המקורי היה סגירת ביה"ס".
מנכ"ל אוניברסיטת ת"א אמר בתגובה: "נעשו מאמצים רבים למנוע את סגירת ההרשמה לשנה"ל הבאה בביה"ס, אך לצערי לא התאפשר הדבר בעקבות בעיות כלכליות חמורות. לאוניברסיטת ת"א יש תוכנית אסטרטגית, אך צריך לזכור, כי ביה"ס להנדסאים אינו החטיבה היחידה של אוניברסיטת ת"א העומדת בפני סגירה".
באשר לדרישה לקבלת המאזן התקציבי לבדיקה מדוקדקת על-ידי ועדת החינוך ביקש המנכ"ל בקשה בכתב על מנת לבחון את האפשרות העומדת לו להעביר נתונים אלה.
ההודעה הרשמית בדבר סגירת שנת הלימודים הבאה התקבלה בתאריך 20.1.05. ראש עירית ת"א, רון חולדאי אינו מוכן לקחת את ביה"ס תחת חסותו ולהעניק לו מעמד דומה לשאר ביה"ס העירוניים. בימים אלה נעשים ניסיונות לבדיקת בעלויות כגון: ויצו, אורט וכדומה. התלמידים שנכחו בוועדה הגיבו בהתנגדות נחרצת לעניין וטענו, כי העברת הבעלות תשנה את אופי ביה"ס ותגרום לאיבוד ייחודיותו.
בדיון, דרשו נציגי ועדת החינוך ממנכ"ל האוניברסיטה לקבל לידיהם את המאזן התקציבי של ביה"ס בחמש השנים האחרונות ובנוסף לפעול למניעת סגירת ההרשמה לשנת הלימודים הבאה.

תאריך:  16/02/2005   |   עודכן:  17/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
בין אורחי הפסטיבל: החצוצרן רוי קמפבל עם טריו פירמיד, מחוד החנית של הג'אז המודרני, המתופף ג'מיאו בראון ונגן הסקסופון גרגורי טארדי שישתפו פעולה עם המתופף שי זלמן ועם נגן הבס גלעד אברו במחווה לענק התופים אלווין ג'ונס, שהלך לעולמו השנה
יפעת גדות
העברת מתקן הכליאה במגידו היא חלק מתוכנית כוללת להעברת כלל משימות החזקת העצורים הביטחוניים לידי שירות בתי הסוהר; חיילי צה"ל ישרתו כעת גם בתפקידי שב"ס
גלית יצחק
מטרת מד"א היתה ליצור נוסח תמציתי וברור של הכללים המוסריים והמקצועיים המחייבים את הארגון
ארי סירקין
בית המשפט ציין כי המקרה קשה להכרעה ושהערכים המתנגשים בו - מימוש זכותו של שר הביטחון והסובבים אותו למגורים בבית בתנאים של הגנה על ביטחון מול זכותה של העותרת להגנה מפני פגיעה בקניינה, הם ערכים נוגדים והאיזון ביניהם אינו קל
מחלקה ראשונה
מדובר בהרחבה של מחלקה קיימת, ושימרת שכיהן בתפקידים בכירים בחברות ייעוץ מובילות, ימונה לסמנכ"ל וחבר הנהלת הבנק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il