X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המורדים עושים ככל שביכולתם לפגוע בחגם של בני העדה השיעית; סדרת פיגועים המכוונת נגד מסגדים ושכונות שיעיות שוטפת את הבירה בגדד; מחבל מתאבד התפוצץ בכניסה למסגד שיעי; פצצת מרגמה התפוצצה בסמוך למסגד נוסף; שני פיגועים בשכונות בצפון העיר; השיעים חוגגים את חג העשוראא'; שלושה חיילים אמריקנים נהרגו בתקריות ברחבי המדינה; שני עיתונאים נעדרים ויש חשש כי נחטפו
▪  ▪  ▪
מגבירים את העירנות וסוגרים את הגבולות


   גל ברגר והסוכנויות
עירק: עיתונאית וצלם ברשת אינדונזית נעדרים מאז שלשום

בסדרת פיגועים נגד שיעים בבגדד נהרגו לפחות 29 בני אדם בפיגוע שהתרחש במסגד בדרום העיר בגדד, בירת עירק, נהרגו לפחות 16 בני אדם ועוד עשרות נפצעו. כך מדווח המשמר הלאומי העירקי. עדים לאירוע דיווחו, כי לאחר זמן קצר נשמע פיצוץ שני בסמוך למסגד שיעי אחר בעיר.
הפיצוץ הראשון התרחש בסמוך למסגד בשכונת דורה של העיר, בזמן סיום תפילות יום השישי של חג העשוראא' השיעי. לדברי דובר המשמר הלאומי העירקי, הפיגוע בוצע על-ידי מחבל לבוש חגורת נפץ.
בתחילה מסרה המשטרה המקומית על מניין של 13 הרוגים ו-23 פצועים. אך כאמור, המשמר הלאומי פירסם מניין גבוה יותר.
הפיצוץ השני התרחש ככל הנראה מנפילת פצצת מרגמה מחוץ למסגד השיעי אל-קאורה במערב העיר. המשטרה המקומית דיווחה, כי מהמקום פונו לבית חולים פצועים. בדיווח ראשוני מבית החולים נמסר, כי אדם אחד נהרג וארבעה נוספים פצועים. בשלב מאוחר יותר דווח, כי מהפיגוע זה נהרגו עשרה בני אדם.
כעבור כשעתיים מהפיצוץ הראשון, דיווחה המשטרה המקומית על פיצוץ שלישי בצפון העיר. מחבל מתאבד פוצץ את עצמו ליד תהלוכה שהתקיימה לקראת יום העשוראא' והביא למותם של לפחות שני בני אדם ולפציעתם של עוד חמישה.
פיצוץ רביעי התרחש לעת ערב בשכונה שיעית בצפון העיר. עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות AP, כי שוטר אחד נהרג ועוד לפחות 4 אזרחים נפגעו.
השיעים מציינים במהלך סוף השבוע את חג העשוראא' הבא לציין את מותו של האימאם חוסיין, נכדו של הנביא מוחמד. מוקדם יותר הבוקר דווח, כי רמת הכוננות בעירק הועלתה וחלק ממעברי הגבול נסגרו כחלק מהגברת אמצעי הביטחון לקראת החג. בשנה שעברה, במהלך החג, התפוצצו מספר מטעני חבלה רבי עוצמה במסגדים וגרמו למותם של לפחות 180 בני אדם.
בנוסף, במהלך היום נהרגו שלושה חיילים אמריקנים בתקריות ברחבי המדינה. שני חיילים נהרגו מהתפוצצות מטען צד וחייל נוסף נהרג בתקרית אש.
שני עיתונאים אינדונזיים נעדרים - חשש שנחטפו
עיתונאית וצלם העובדים בתחנת טלוויזיה אינדונזית (Metro TV), נעדרים מאז יום שלישי באזור העיר רמאדי, המרוחקת 110 ק"מ מהבירה בגדד, ממזרח לה. השניים כפי הנראה חצו את הגבול מירדן לעירק ברכב שכור. מהדיווחים השונים עולה, כי הם נעצרו בידי חמושים אשר לבשו מדי צבא. מתחנת הטלוויזיה האינדונזית נמסר, כי השניים הם העיתונאית Meutya Hafid והצלם Budianto.
דובר משרד החוץ של אינדונזיה, Marty Natalegawa אמר: "אנו לא רוצים להשתמש במילים חטיפה או בני ערובה בשלב זה". באינדונזיה מעדיפים להיזהר כעת בלשונם לאור התקדים משנה שעברה, בו נחטפו שתי נשים אינדונזיות, אשר שוחררו לבסוף על-ידי חוטפיהן משהתברר לאחרונים כי הן מוסלמיות.

תאריך:  18/02/2005   |   עודכן:  21/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
ממשלת לבנון טוענת: האופוזיציה סוחרת בדמו של אל-חרירי; האינטרפול פתח בחקירה בנוגע ל-12 אנשים שברחו לאוסטרליה אחרי הרצח; הנשיא אסד הדיח את ראש המודיעין הסורי
שלומי דיאז
המשטרה ביצעה מבצע ארצי והתמקדה בנהגים צעירים ובנהיגה תחת השפעת אלכוהול; בשבוע שעבר נהרגו בכבישים 12 בני אדם
שלומי דיאז
האיש נצפה בחוף הים בראשל"צ בשעה שהושיב את הילדה על איבר מינו וביצע בגופה מעשים מגונים
ארי סירקין
מועצת חוף עזה עתרה אתמול לבג"צ נגד כנסת ישראל, ממשלת ישראל וראש ההמשלה בניסיון להשהות את הליכי פינוים מבתיהם; לטענת המתיישבים החוק ליישום תוכנית ההינתקות אינו חוקתי, דרקוני ומכשיר את עקירתם בכוח של 10,000 ישראלים מבתיהם, במהלך בזק של חמישה חודשים, תוך הפיכתם לפליטים
עומר שיקלר, גל ברגר
לדבריו, אם ישראל לא תיסוג - יימשכו הפיגועים בציר; מקורבים לדחלאן: בקרוב ייחתם הסכם סופי בינו לבין מופז בעניין מסירת הערים הפלשתיניות והסדר סוגיית המבוקשים; מהבוקר יוכלו 16 המגורשים בעזה לשוב לבתיהם בגדה; צה"ל מפסיק להרוס בתים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il