עליה ניכרת בשיעור העסקה של מנהלות בתעשיה וצמצום הפערים בינן לבין גברים בכלל ובתחום ענפי העוצמה הטכנולוגית בפרט.
אך, למרות הגידול בשיעור העסקה של מנהלות הן עדין משתלבות ברבדים הנמוכים של הניהול.
פערי השכר בין גברים ונשים בענפי עוצמה טכנולוגית בתעשיה גדולים בהשוואה לפערים בענפי התעשייה המעורבת והמסורתית. כך עולה מתוך ניתוח שנעשה על-ידי המינהל לתכנון מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת לקראת יום האישה הבינלאומי.
מספר המנהלות בישראל עמד בשנת 2004 על כ-47 אלף ומתוכן כ-7,300 בתעשייה (%15.7).
שיעור המנהלות בקרב סך עובדי התעשייה הגיע ל-7% בהשוואה לכ-11% בקרב הגברים. בהשוואה לכלל המשק שיעור המנהלות בתעשיה גבוה באופן משמעותי כ-4.3% ו-7% בהתאמה.
במהלך העשור האחרון הלך והצטמצם מאד הפער בין שיעור מנהלות בתעשיה לבין שיעורם של המנהלים כתוצאה מהגידול הניכר בשיעור העסקה של המנהלות בתעשיה. כיום שיעור המנהלות בתעשיה עומד על כ-65% משיעור המנהלים בהשוואה ל-35% בשנת 1995.
ב-1995 עמד שיעור המנהלות העובדות בתעשייה על כ-2.7% בעוד שכיום הוא עומד על כ-7%, גידול של למעלה מפי 2.5.
את קפיצת הדרך הגדולה ביותר עשו מנהלות בתעשיה בענפי עוצמה טכנולוגית. כיום קרוב ל-8% מקרב העובדות בענפי הטכנולוגיה הן מנהלות בהשוואה ל-2.5% בשנת 1995.
שיעור המנהלות בתעשיה המעורבת נמצא הגבוה ביותר (8.2%) בעוד שבתעשייה המסורתית עמד השיעור רק על 4.4%. שכרם ברוטו של מנהלות בתעשיה עומד כיום בממוצע לחודש על 13.5 אלף ש"ח בהשוואה ל-18 אלף אצל מנהלים בתעשיה.
נמצא כי פער השכר החודשי בין מנהלות ומנהלים בענפי הטכנולוגיה הוא הגבוה ביותר בהשוואה לפערים אלו בענפי התעשייה המעורבת והתעשייה המסורתית. כיום עומד הפער בענפי הטכנולוגיה על 67% לרעת הנשים בהשוואה ל-79% בענפי התעשיה המעורבת ו-86% בתעשייה המסורתית.
פערי השכר לשעת עבודה בין מנהלות למנהלים בענפי הטכנולוגיה בתעשיה גדולים יותר ביחס לפערים אלו בענפי התעשיה המעורבת והתעשיה המסורתית.
למרות ההתקדמות המרשימה בשיעור התעסוקה של מנהלות בתעשיה בעשור האחרון בכלל ובענפי הטכנולוגיה בתעשייה בפרט הן עדין נמצאות ברבדים הנמוכים יחסית של ניהול.
רק כ-6.3% מסך מנהלי החברות בתעשייה הן נשים, בעוד שחלקן בקרב המנהלים הבכירים הכוללים מנהלים במערכת היצור, שירותים פיננסים, כוח-אדם, פרסום ושיווק ושירותי מחשב מגיע לכ-23%.
חלקן של הנשים בולט יחסית בקבוצת מנהלי כוח אדם (68%) מנהלות בפרסום ושיווק (28%) והוא נמוך במיוחד בתחום ניהול היצור (9%).