X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מנתונים שהציגה פרופ' זמירה מברך, סגנית רקטור אוניברסיטת בר-אילן, במפגש מיוחד, לרגל יום האשה הבינלאומי, בנושא "נשים באקדמיה"; גורמים מעריכים כי הסיבה לכך היא הזמן הקצוב לקבלת קידום באוניברסיטאות, שאיננו מתחשב בצרכים המיוחדים של אמהות ואבות חד-הוריים לילדים קטנים
▪  ▪  ▪

רק כ-25% מחברי הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות בארץ הן נשים, בעוד שאחוז הדוקטורנטיות וחברי הסגל האקדמי הזוטר עומד על כ-60%. נתונים אלה הוצגו על-ידי פרופ' זמירה מברך, סגנית רקטור אוניברסיטת בר-אילן, במפגש מיוחד, לרגל יום האשה הבינלאומי, בנושא "נשים באקדמיה".
לדבי פרופ' מברך, גם באוניברסיטאות רבות בעולם המצב דומה, ואחוז הנשים הולך ופוחת ככל שהדרגה האקדמית גבוהה יותר. נראה שאחת הסיבות לכך היא הזמן הקצוב לקידום מקצועי המקובל כיום במערכת האקדמית. האוניברסיטאות מקפידות על הצטיינות מדעית הנמדדת באיכות המחקרים ופרסומם.
השנים בהן מצופה מחוקר או חוקרת להשקיע מאמצים במחקר אינטנסיבי, הן בדרך כלל השנים בהן בונים החוקרים משפחה ומגדלים ילדים. מצב זה מקשה בעיקר על אמהות או אבות חד-הורים לילדים קטנים.
"ההשתתפות, המועטה יחסית, של נשים באקדמיה פוגעת לא רק בעיקרון השוויון, אלא גם במחקר עצמו, ברמת ההכנסה של הנשים ובכלכלת המדינה", הסבירה מברך. "אוניברסיטת בר-אילן ערה לבעיה, על כן הצעד שנקטה האוניברסיטה יאפשר לנשים להישאר ולהתקדם במערכת, מבלי לפגוע ברמה המדעית, שהיא מאושיותיה של מערכת ההשכלה הגבוהה".
רקטור האוניברסיטה, פרופ' יוסף ישורון, הדגיש את החשיבות הרבה בשילובן של נשים במחקר המדעי. "אנו מעודדים נשים לקחת חלק פעיל במדע ומשתדלים להתאים את המערכת לצורכיהן המיוחדים, בכדי למנוע אבדן של אנשי מחקר מצוינים, מסיבות שאינן מקצועיות. סנאט אוניברסיטת בר-אילן קיבל בשנה האחרונה החלטה לאפשר לאנשי הסגל שהם אמהות או אבות חד-הוריים לילדים קטנים, להאריך את פרק הזמן בשנה אחת במעבר מדרגת מרצה למרצה בכיר".
את הכנס יזמו פרופ' מרים פאוסט, יועצת הרקטור לקידום האישה ויו"ר הועדה לשוויון הזדמנויות באוניברסיטת בר-אילן, וליאורה מינקה, יו"ר תנועת "אמונה".

תאריך:  09/03/2005   |   עודכן:  09/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
זאת, לעומת 104% בשנת 2003, ו-88% בשנת 2000; עדיין, מדובר בשיעור גבוה משמעותית לעומת הממוצע של 77% במדינות המפותחות (OECD) והממוצע במדינות האיחוד האירופי - 78%
שלומי דיאז, מירב לוי
קודם לכן נהרגה אישה לאחר שמכוניתה התנגשה באמבולנס צבאי שהיה בדרכו לפנות פצוע מתאונת דרכים אחרת
מירב לוי
טיול בערוצים של נחל אביב ודישון, לראות את הפריחות של רמת הנדיב, טיול ג'יפים במדבר יהודה, טיול לנשים בלבד במדבר ועוד
ענבל אביב
במהלך היום טייסות חיל האוויר יתכנסו בחדרי התדריכים, ינתחו סיכונים אפשריים, יבצעו ניתוחי אירוע, ידונו במקרים ותגובות וירעננו את נהלי הבטיחות
מיכאל דבורין
בין ממצאי הדוח: התמשכות ההליכים נובעת מליקויים בהתנהלות שופטים; 133 תלונות מוצדקות הוגשו ב-2004, בהן נמצא כי השופטים נקטו בלשון איומים, העליבו את עורכי הדין, איחרו לדיונים, ונקטו ב"סחבת תיקים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il