X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האגודה לזכויות האזרח פנתה בשם תושבי המקום לגורמי צה"ל בבקשה כי יביאו להפסקת ההתעללות או שיחליפו את כוחות צה"ל הפועלים באזור; לדברי התושבים החיילים הציתו את בית הספר במקום, הרסו מבנים וכלי רכב
▪  ▪  ▪

האגודה לזכויות האזרח בישראל פנתה (ב', 21.3.05) במכתב דחוף לאלוף פיקוד המרכז, האלוף יאיר נווה והפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל אביחי מנדלבליט בעקבות מה שהם מתארים מסכת התעללויות של חיילי צה"ל בתושבי ח'רבת פקיקיס.
היישוב ח'רבת פקיקיס, נמצאה דרומית מערבית לדורא, שבאזור חברון. תושבי המקום טוענים כי הם קורבן לאלימות של החיילים המוצבים באזור.
האגודה מתארת במכתבה מספר אירועים שדווחו על-ידי התושבים:
המקרה הראשון התרחש לפני כעשרה ימים (11.3.05) בשעות הבוקר המוקדמות. כוח של צה"ל נכנס לשטח הכפר. התושבים סיפרו כי את כניסת הכוח ליווי קולות נפץ ופיצוצים. לדבריהם, החיילים נכנסו לבית הספר היסודי בכפר, ללא כל התראה, והכריזו על עוצר באזור בית הספר, תוך שהם מונעים מהתושבים להתקרב למקום.
תושבי המקום טוענים, כי בעת שהותם בבית הספר, ערכו החיילים סריקות וחיפושים, חיבלו בציוד ובריהוט, שברו דלתות, והחרימו מסמכים וציוד. הם מציינים שבכך לא תם מסע ההרס. לדבריהם, החיילים שפכו חומר דליק בתוך בית הספר, אשר גרם לשריפת חלק מהבניין. נוסף על כל ההרס האמור, נגמ"ש של צה"ל הרס חלק מגדר בית הספר.
כאמור, מאחר שהחיילים מנעו מהתושבים להתקרב לבית הספר, לא עלה בידם לצפות בדברים מקרוב, ואולם הם צפו במתרחש מהבתים הסמוכים.
באגודה מדגישים, כי אין זו הפעם הראשונה בה נכנסו חיילים לתוך בית הספר. כך, במהלך החודש האחרון, נכנס הצבא לבית הספר יותר מ-3 פעמים.
אירוע נוסף שמוזכר במכתב, אירע ביום א' האחרון (20.3.05), לפנות בוקר. כוח של צה"ל התקרב לתחנת הדלק שנמצאת בין פקיקיס לבין דורא, תוך שהוא הורס חלק מגדר התחנה, ומשמיד מכונית פרטית מסוג סובארו מודל 83. הם מדגישים, "כי לא תיתכן כל הצדקה מבצעית או אחרת להשמדת רכוש זדונית זו".
אנשי האגודה מציינים, כי בנוסף לכל הארועם הספציפיים האלה, התושבים "הוזהרו" לבל יתקרבו למוצב "אדוריים" ולהתנחלות נגוהות, אחרת ישחטו החיילים את עדרי הצאן שרועים במקום.
התושבים מוסיפים ומדווחים, שלא עובר ערב אחד או לילה אחד מבלי שחיילים נכנסים לתוך הכפר, נכנסים לבתים ועורכים סריקות. לדבריהם, מדובר במעשים שהפכו לשגרה כאובה. החיפושים והסריקות מלווים בהשפלות ובהטרדות. כך למשל, לפני ארבעה ימים, הצבא נכנס לכפר וערך חיפוש בבתים. במהלך החיפוש נעצרו שני תושבים, אסמעיל עואודה, ואדם אבו שראר.
התושבים מספרים, כי לאחר מעצרם הוכו העצורים, הוכנסו לג'יפ, ונלקחו להתנחלות נגוהות. העצורים הושמו להמתין תחת הגשם השוטף והקור במשך 4 שעות. לאחר המתנה זו, העצורים שוחררו בלא כלום, תוך שהם נאלצים לחזור לביתם ברגל למרות שהיה מדובר בשעות הערב המאוחרות. זאת ועוד, לעצורים לא הוחזרו תעודות הזהות שלהם. רק לאחר שלושה ימים ולאחר התערבות מנהלת התאום והקישור הפלשתינית, החיילים החזירו את התעודות.
התושבים מדגישים, כי התנהגות זו חמורה ובלתי מוסברת במיוחד, נוכח העובדה כי המצב הביטחוני באזור רגוע ביותר.
אנשי האגודה כותבים במכתבם, כי "נוכח חומרת ההפרות והיקפן נדרשת מעורבותכם המיידית להפסקת ההטרדות וההתקפות על-ידי כוחות צה"ל כלפי תושבי הכפר. בין היתר, ונוכח חומרת המעשים, וחומרת הנסיבות בהן בוצעו, נראה כי יש לשקול בדחיפות את הצורך בהחלפת היחידה המוצבת במקום".
הם מוסיפים וכותבים, כי "לצד העברת הוראות ברורות וחד-משמעיות בנדון, יש אף לשקול נקיטת צעדים נגד נותני ההוראות ו/או מי שהיה מעורב בביצוע המעשים האמורים, ולהבטיח כי תערך פעילות הסברתית וחינוכית מקיפה על-מנת להבטיח, כי לא ישנו עוד מקרים כאמור".
מדובר צה"ל נמסר, כי הפניה הועברה לפיקוד מרכז ולפרקליטות הצבאית ונמצאת בבדיקה.

תאריך:  22/03/2005   |   עודכן:  22/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה מכנס בטיחות באש; מדובר במבני תעשיה ואחסון ישנים וכן בקומות גלריה הבנויים מפלדה חשופה בלא הגנה; החשיפה של הפלדה לטמפ' של 800-900 מעלות במשך חצי שעה עד 40 דקות, עלולה לגרום לקריסת המבנה
מיכל הרשקוביץ
על-כך החליטה ועדת הנכים בראשותה של השופטת (בדימ.) ר. טובי-פרידמן
אורלי ממן
נוכח ביקושים מוגברים שנרשו בהנפקה המוקדמת למשקיעים מוסדיים
אורלי ממן
אלה יצרו למעלה מ-17 אלף מקומות עבודה חדשים בשנת 2004; גידול של 19% בפונים למרכזי טיפוח היזמות
יפעת גדות
לשוקולד המריר יתרונות בריאותיים פוטנציאלים רבים; מכיל רמות גבוהות של סוג של חומר נוגד חמצון הנקרא פלבונואידים; הפלבונואידים יכולים לסייע בשמירה על לב בריא ומחזור דם בריא וכן להפחית את היווצרותם של קרישי דם, שעלולים להוביל להתקפי לב ושבץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il