X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לטענת התנועה, קבלת כרטיסים למשחקי כדורגל מהווה קבלת טובת הנאה, אשר מנוגדת לחוק המתנות
▪  ▪  ▪

התנועה למען איכות השלטון פנתה (ג', 22.3.05) ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה שיפעל למיצוי הדין עם השרים וכל עובד ציבור אחר, שקיבלו לכאורה כרטיסים למשחקי כדורגל והפרו את חוק המתנות.
התנועה דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה לפעול למען קבלת שמם של כל עובדי הציבור שזכו למתנה זו לכאורה, ולהפעיל עליהם את הסנקציה הנקובה בחוק - קנס בגובה פי שלוש מערך המתנה ותשלום ערך המתנה לקופת המדינה.
התנועה למען איכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי, בעקבות כתבתו של משה שיינמן שהופיעה ב"ידיעות אחרונות", ממנה עולה כי ההתאחדות לכדורגל חילקה לכאורה לשרי הממשלה כרטיסים למשחקי נבחרת ישראל עם נבחרות אירלנד וצרפת. על-פי הכתבה, אף מדובר לכאורה בכרטיסים ליציעי הכבוד.
בכתבה מופיעה תגובת ההתאחדות, המאשרת לכאורה מידע זה, אך מנמקת זאת ב"אילוץ": "אם שרים מבקשים לצפות במשחק אי אפשר להושיבם אלא רק בתא הכבוד".
במכתב ששלחה היום התנועה ליועץ המשפטי לממשלה, נכתב כי בין אם מדובר בקבלת כרטיסים במתנה ליציע הכבוד מתוך "אילוץ" ובין אם בקבלת כרטיסים במתנה ליציע אחר, הרי שמדובר בטובת הנאה אשר עובד ציבור מנוע מלקבלה וחל עליו אף איסור מפורש בעניין זה אשר סנקציה בצידו.
התנועה מבססת את טענותיה על חוק שירות הציבור (מתנות) תש"ם - 1979 הידוע יותר בשם "חוק המתנות". כרטיסים למשחקי כדורגל נופלים להגדרת "מתנה" בחוק ולפיכך יש להפעיל על עובדי הציבור שקיבלו כרטיסים, את הסנקציות שבחוק.
התנועה מסבירה, כי חוק המתנות מתמודד למעשה עם הסיטואציה של מתן טובת הנאה שאינה מגיעה לכדי שוחד. לעניין זה יפים דבריו של שר המשפטים (דאז), שמואל תמיר, בעת הקריאה הראשונה של הצעת חוק שירות הציבור (מתנות): "יש מתנות שאין להן אופי פרטי מובהק, אך גם אינן מגיעות לדרגת שוחד. הן אינן ניתנות בעד מעשה או מחדל פלוני הקשורים במילוי תפקידו של עובד הציבור ולא כדי להטות למשוא פנים בדרך כלל, אף שעובדת היותו של מקבל המתנה עובד הציבור היתה בין המניעים לנתינתה".
עוד מציינת התנועה במכתבה, כי חלוקת כרטיסים במתנה על-ידי ההתאחדות לכדורגל לגורמים נשואי פנים, הינה בעיה ישנה ומוכרת, עליה התריעה התנועה פעמים רבות בעבר. הבעיה אף זכתה להתייחסות בדוח וועדת השופט סטרשנוב, בפניו העלתה התנועה את הבעיה.
דוח ועדת סטרשנוב ייחד פרק שלם לבעיה זו אשר גורמת, במופעיה השונים, לנזק לקופה הציבורית ולאמון הציבור בגופים שלטוניים.
לפיכך, פונה התנועה ליועץ המשפטי לממשלה ומבקשת שיפעל לבירור הסוגיה ובמידת הצורך למיצוי הדין עם השרים אשר הפרו את חוק המתנות, ו/או כל עובד ציבור אחר שקיבל טובת הנאה זו.

תאריך:  22/03/2005   |   עודכן:  22/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
איגור ז'זו'ליה מואשם כי דקר למוות את אולגה לבצ'נקו שסירבה לנהל עימו קשר
הדר פרבר
בפרויקט משותף לעירייה, משרד הקליטה והסוכנות היהודית יגיעו רוכלים מצרפת וישתקעו בארץ - בטבריה בה יעסקו באותו המקצוע; ראש העיר: הדבר יקדם את התיירות בעיר
רנית נחום-הלוי
כך עולה מדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת; יו"ר ועדת הכלכלה: זהו כשל מערכתי חמור של הרשות המבצעת
יפעת גדות
טרוריסט בקיא במחשבים ובעל מוטיבציה גבוהה יכול לפרוץ למחשבי הבנקים ולמשרדים הממשלתיים; אוסאמה בן לאדן מתכנן להשתמש באינטרנט כדי לגרום לנזק רציני לכלכלה המערבית
שלומי דיאז
5,588 תיקים נפתחו לבני נוער; 21% מהן על עבירות מין; 6% על עבירות אלימות; כך עולה מנתונים שמסרה משטרת תל אביב; מפקד משטרת מחוז ת"א: "משפחת גבריאלי צריכה להודות לנו כל בוקר על כך שאנו אחראים שהם נמצאים במכוניות שלהם בבטחה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il