X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות

בית המשפט העליון פסק, שלמרות הפרטים החסרים, לא תוכל חוגלה-קימברלי להיפרע את חובה מנושאי משרה אותם תבעה. המדובר בנושאי משרה שחתמו בשם מספר חברות על חוזה מול חוגלה-קימברלי. בחוזה מופיעים, באופן שגוי, שמות החברות אותן הם מייצגים.
חוגלה-קימברלי נקשרה בחוזה עם מספר חברות שיווק, דרכם שיווקה חברת ניצולת הקרטל בע"מ את תוצרתה. בשם החברות, חתמו על החוזה משה בדש, שהיה בעל השליטה והמנהל של חברת ניצולת הקרטל בשמה דאז, פיקנטי בע"מ ושל חברות השיווק ואבי איתן, ששימש כחשב בחברה.
בחוזה הופיעו שמות חברות השיווק באופן שגוי, ואילו יתר הפרטים היו מדוייקים. כשנה וחצי לאחר חתימת החוזה, נקלעו חברות השיווק להליכי פירוק. חוגלה-קימברלי הגישה לבית משפט השלום עתירה לחייב את החברה ואת המערערים בגין החוב שלא נפרע.
בית המשפט השלום קיבל את תביעתה של חוגלה-קימברלי, בית המשפט המחוזי הפך את ההחלטה וכך התגלגל העניין לפתחו של בית המשפט העליון.
בית המשפט העליון קבע, כי יש לפרש בצמצום את סעיף 99(ב) לפקודת החברות ולהטיל חבות אישית על נושאי משרה בחברה מכוחו, רק כאשר שמה השגוי של חברה צוין במסמכים המנויים בסיפא של הסעיף, קרי: שטר, שיק או המחאה. במילים אחרות, נקבע כי אין להרחיב תחולתה של אחריות זו לחוזים אחרים שאינם מנויים בסעיף.
נפסק, כי החוזה בין חוגלה-קימברלי לחברות השיווק, בו צוינו שמות החברות באופן שגוי, הוא אינו שטר, שיק או המחאה, ולפיכך אין להטיל על נושאי המשרה אחריות אישית לחובותיהן של חברות השיווק מכוחו.
_______________
ע"א 8883/02 משה בדש ואבי איתן נ' חוגלה קימברלי שיווק בע"מ וחברת ניצולת הקרטל בע"מ. בשם המערערים טענו עו"ד מיכאל גלרט ועו"ד אסף אוסלקה ובשם המשיבים עו"ד עמוס ויצמן.

תאריך:  22/03/2005   |   עודכן:  23/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
ש"ס הצביעה נגד משאל עם ויהדות התורה הצביעה בעד; הצעת החוק עברה על חודו של קול - 9 תומכים מול 8 מתנגדים; מוקדם יותר אמר מקור בש"ס: "לא נהווה מכשול מלהעלות את חוק משאל עם למליאה"
מיכל הרשקוביץ
דברים אלו של שופטת בית המשפט העליון נשמעו בכנס בנושא מינויים פוליטיים, אשר נערך במכללת שערי משפט
שלומי דיאז
כמאתיים מפגינים ירדו אל כביש 2 בקטע שבין צומת פולג לצומת נתניה; הם הבעירו מספר צמיגים אך תוך דקות הצליחה המשטרה להדוף אותם אל צידי הדרך; מוקדם יותר עיכבה המשטרה אוטובוס בסמוך לצומת גלילות
עומר שיקלר, מירב לוי
רב סמל אחמד אל-הייב הורשע בקשירת קשר עם ארגון החיזבאללה; קיבל מארגון הטרור סמים בתמורה למידע ביטחוני רגיש; הוא התכוון להעביר לחיזבאללה מפות קוד, הוראות קשר ואמצעים לראיית לילה; סנגורו: עונש מתון ביחס לעברות; אל-הייב: אני הייתי הקורבן, הייתי חלש
עומר כרמון
סגן דובר מחלקת המדינה: "אנו מתנגדים לצעדים חד-צדדיים, חייב להיות סוף לפעולות ההתנחלות"; שניים מיועציו הבכירים של הנשיא בוש יצאו לירושלים ולרמאללה; בעקבות תחקיר מעריב: ממשלת יוון פנתה לאינטרפול ושלחה לירושלים ועדת חקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il