X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר החוץ הפקיסטני: "הבעיה אינה נעוצה במכירת מטוסי ה-F-16"; "נבקש סיוע אמריקני לפרויקט הגרעין"; "אנו רוצים ליצור באזור איזון של נשק אסטרטגי ונשק קונבציונלי"; ההחלטה למכור מטוסי קרב לפקיסטן מנעה פיטוריהם של 5,000 עובדים בטקסס - מדינתו של הנשיא בוש
▪  ▪  ▪
הנשיא מושרף מגיע לחגיגות יום העצמאות הפקיסטני [AP]

ראש ממשלת פקיסטן, שווקאת עזיז [AP]

עומר כרמון
נשיא פקיסטן: בקרוב - יחסים דיפלומטיים עם ישראל

עומר כרמון
הודו ערכה ניסוי בטיל בליסטי המסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני; "הפיתוח ישראלי"

עומר כרמון
בסיוע ישראלי: הודו חונכת את הטנק הראשון שלה

פקיסטן: נבקש סיוע אמריקני בתחום הגרעין
שר החוץ הפקיסטני, חורשיד מחמוד קזורי, הביע את הפתעתו (שבת, 26.3.05) מהביקורת ההודית בתגובה להחלטה האמריקנית למכור לארצו מטוסי F-16. "ההחלטה האמריקנית לא תביא לפתיחת מירוץ חימוש באזור", אמר קזורי. "מה שיביא למירוץ חימוש הינה החלטת הודו לרכוש מישראל מכ"מים למטוסי פלקון".
כזכור, בתחילת השנה אישרה ניו-דלהי את עסקת ענק בין ישראל להודו ששוויה למעלה ממיליארד דולר. "העסקה הישראלית-הודית בוודאי תגרום להכנסת מערכות נשק חדשות לאזור", אמר השר הפקיסטני.
קזורי הדגיש, כי ארה"ב הבטיחה לפקיסטן את מטוסי הקרב המתקדמים ביותר F-16C ו-F-16D, ולא הציבה כל גבול למספר המטוסים אותם תוכל לרכוש.
קזורי נשאל לגבי החלטת ארה"ב "לסייע להודו בקידום פרויקט הגרעין האזרחי שלה". "גם אנו פנינו לארה"ב לסיוע בתחום הזה", ענה שר החוץ הפקיסטני. "אנו רוצים ליצור באזור איזון של נשק אסטרטגי ונשק קונבציונלי. לפקיסטן תוכנית ביטחונית ל-15 השנים הקרובות. אנו נקנה כל מה שנוכל לקבל".
השר הפקיסטני אישר כי ארצו תעביר צנטריפוגות לסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית, כדי שזו תוכל לבחון את הטענה האירנית כי צנטריפוגות מזוהמות באורניום מועשר שנמצאו באירן - מקורן בפקיסטן.
קזורי הכחיש, כי להחלטת וושינגטון למכור מטוסי קרב לפקיסטן קשורה בדרך כל שהיא לנושא הגרעין האירני וחזר על עמדת פקיסטן כי לא תסכים לעולם לפיקוח כלשהו על מתקני הגרעין שלה.
כידוע, במאמץ לרכך את הזעם בניו-דלהי על החלטת ארה"ב למכור מטוסי F-16 לפקיסטן, מציעה כעת וושינגטון להודו ברית אסטרטגית חסרת תקדים שעלולה להשפיע על שיתוף הפעולה הצבאי בין הודו לישראל.
הודו הפכה בשנים האחרונות ליעד הייצוא הביטחוני הגדול ביותר של ישראל. ישראל מסייעת להודו בפיתוח צוללת גרעינית, טילים, פגזי ארטילריה. בנוסף, ישראל מכרה להודו מטוסים ללא טייס, נשק, ציוד אלקטרוני רגיש ועוד. למעלה מ-1,000 אנשי צבא ישראלים, מהנדסים וטכנאים של התעשיות הצבאיות הישראליות, שוהים כעת במדינת הענק.
סוגיית ה-F-16 רגישה מאוד במשולש ארה"ב-הודו-פקיסטן. וושינגטון עיכבה את מכירת המטוסים 15 שנה, בשל חששה מפרויקט הגרעין הפקיסטני. הנושא הפך לסוגייה פוליטית חשובה בפקיסטן. האופוזיציה תקפה את הממשלה על כך שהיא "נכנעת לדרישות ארה"ב אך לא מקבלת שום דבר בתמורה".
בשיחת טלפון שנערכה ביום ו' בין נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, לראש ממשלת הודו, מנמוהן סינג, הביע סינג את אכזבתו ממכירת מטוסי הקרב לפקיסטן והביע חשש שהדבר יביא להגברת המתח באזור.
בתמורה הציע בוש למנהיג ההודי שותפות אסטרטגית והזמין אותו לבקר בוושינגטון בחודש יולי הקרוב. הנשיא האמריקני יבקר בהודו בסוף השנה או בתחילת השנה הבאה.
עיתוני הודו מדווחים, כי בוש אמר לסינג: "אסייע להודו להפוך למעצמה עולמית חשובה". בהתאם לשותפות האסטרטגית החדשה, חברות אמריקניות יתחרו לראשונה במכרז הודי לרכישת 126 מטוסי קרב. ארה"ב אף תאפשר לראשונה לחברות אמריקניות לייצר את המטוסים בהודו.
ארה"ב תסייע להודו בטכנולוגיות טילי הפטריוט, PAC-2 פלוס, אותם מכרה להודו לאחר שאסרה על ישראל למכור להודים סוללות טילי חץ. הודו תהיה המדינה השנייה מחוץ לברית נאט"ו, אחרי ישראל, שתקבל מידע טכנולוגי רגיש הנוגע למערכות מכ"מ של טילי הפטריוט.
כזכור, בשנה שעברה הודיע ממשל בוש להודים כי לא יתיר לישראל למכור לה את סוללות החץ-2. הממשל האמריקני נימק את התנגדותו, בכך ש"הדבר יביא להפרת האיזון האסטרטגי בין הודו, ליריבתה - פקיסטן". אך בדוח של הקונגרס מאותה עת נכתב כי הטילים הישראלים יפגעו במאמצי השיווק של סוללות הטילים האמריקניות.
במסגרת הברית האסטרטגית החדשה בין וושינגטון לניו-דלהי, ארה"ב תסייע להודו לראשונה בפיתוח כורים גרעיניים. מדובר בשינוי משמעותי במדיניות האמריקנית בכל הנוגע להפצת טכנולוגיה גרעינית.
באמצעות העברת המידע הגרעיני, מנסה וושינגטון לשכנע את ניו-דלהי לזנוח את פרויקט הגז הטבעי המשותף, המתוכנן לה ולטהרן. כידוע, הודו מסייעת לפרויקט הגרעין האירני.
כמו כן, מלבד מטוסי F-16, תמכור ארה"ב להודו "מטוס קרב מתקדם נוסף, ככל הנראה ה-F-18". חיל האויר ההודי מחזיק כיום במטוסים רוסים וצרפתים.
ההחלטה מנעה פיטורי 5,000 עובדים בטקסס
החלטת ממשל בוש למכור מטוסי קרב מסוג F-16 לפקיסטן התקבלה בשמחה רבה בחברת המטוסים לוקהיד-מרטין, המייצרת את המטוסים במפעלה בטקסס, מדינתו של הנשיא ג'ורג' בוש, ואחיו ג'ף, מושל המדינה.
לוקהיד-מרטין מייצרת כעת בטקסס מטוסי קרב עבור חילות האויר של ישראל, צ'ילה ואיחוד הנסיכויות הערביות. ההחלטה למכור מטוסים לפקיסטן ובעקבותיה ההזמנות שיבואו קרוב לוודאי גם מהודו הצילו את פרנסתם של 5,000 עובדים טקסנים שהיו עלולים לאבד בקרוב את מקום עבודתם. למעשה, הנהלת החברה החליטה לאחרונה על סגירת פס הייצור בטקסס.

תאריך:  27/03/2005   |   עודכן:  28/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל הרשקוביץ
בית המשפט קיבל את עמדת רשות הנמלים, לפיה השינוי בתנאי המכרז שביצעה הרשות, נועד לאפשר לגורמים רבים ככל האפשר להשתתף במכרז ולהגשים את תכלית המכרז
הדר פרבר
צרפת וגרמניה הובילו למעשה את הדרישות להסרת האמברגו וטענו כי מדובר בשארית מהמלחמה הקרה אשר מעכבת את ההזדמנויות הסחר עם כלכלת סין
שלומי דיאז
במשטרה מכחישים; בימ"ש הורה לשחרר את החשוד
מחלקה ראשונה
זכה בפרס היצירה לסופרים עבריים מאת ראש הממשלה
הדר פרבר
איסור על פיטום אווזים צפוי להיכנס לתוקפו השבוע; ארגוני בעלי-החיים בתשובה לבג"צ: סוף לסחבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il