X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צה"ל יפעיל את מערכת ה'משואה' אשר תספק לדרגי השטח תמונת מצב משותפת על המתרחש; המערכת מספקת מידע מיידי ובזמן אמת על תנועת הכוחות; תא"ל זו-ארץ: מדובר במהפכה של ממש, אשר תסייע לתוכניות הפיקוד והשליטה
▪  ▪  ▪

בימים אלה הפך צה"ל את מערכת השליטה ובקרה 'משואה' למבצעית, זאת במטרה כי ייעשה בה שימוש במסגרת תוכנית ההינתקות.
המערכת תאפשר לכל המפקדות בדרגים השונים - מפקדת האוגדה, החטיבות והגדוד, לקבל תמונת מצב משותפת על המתרחש. מערכת ה'משואה' היא מערכת שליטה ובקרה (שו"ב) המספקת תמונה ובעזרתה כל אחד מהדרגים ומהמפקדים יידע היכן הוא נמצא, היכן מפקדו, והיכן הפקודים הכפופים לו. המערכת מספקת מידע מיידי ובזמן אמת על תנועת הכוחות, כאשר גורם כלשהו יימצא בתנועה, כל האחרים יתעדכנו על כך בזמן אמת.
המערכת המחוברת לחיישנים, מבצעת תהליך של איסוף מידע מהחיישנים, שבסופו מוצג המידע על אותה אפליקציה. צה"ל ישמיש ויפעיל את המערכת לקראת תוכנית ההינתקות וזו תהיה הפעם הראשונה שבה מערכות השו"ב תופעלנה בשיתוף פעולה, תוך קישוריות בין-זרועית.
"הביטוי 'תמונה אחת שווה אלף מילים', אינו סתם קלישאה. יש לו משמעות מעשית ומבצעית, בהיבטים הצבאיים. לוקחים תמונה אחת, חוזי שנאסף מהאויר או מהיבשה, ומשנעים אותה בזמן אמת לכוחות השונים, עד דרג החטיבה. מדובר במהפכה של ממש, אשר תסייע לתוכניות הפיקוד והשליטה, של הצבא בכל מיני סוגי פעילויות, ובעתיד הקרוב - בהקשר לתוכנית הינתקות", אמר תא"ל ארנון זו-ארץ, ראש מטה אגף התיקשוב וקצין תיקשוב ראשי.
תא"ל זו-ארץ מונה לאחרונה על-ידי דן חלוץ, סגן הרמטכ"ל הנוכחי לאינטגרטור לתוכנית ההינתקות בכל היבטי התקשורת והמחשבים המעורבים בתוכנית. נמסר, כי השימוש בכלל המערכות, ליצירת שילוביות וקישוריות ברמה בין-זרועית, יסייע למימוש התוכנית בצורה חלקה, תוך מתן מענה לכל היבטי השו"ב.
לדברי תא"ל זו-ארץ, לראשונה, המטה הכללי קבע כי מאמץ התיקשוב צריך להיות רב-זרועי. המשמעות היא חיבור ברמות שונות בין האויר, הים, והיבשה. אגף התיקשוב יממש את התוכניות הללו בפועל. הוא מגדיש, כי לראשונה, הצבא מתכנן הסתכלות רב-זרועית, בין כלל הגורמים: האויר, הים, היבשה, אט"ל (אגף טכנולוגיות ולוגיסטיקה), ואכ"א (אגף כוח אדם), ושילוב כל אלו עם גורמי מודיעין, הצלה וביטחון אחרים.
תא"ל זו-ארץ הינו נציג הצבא בהנהלת אילא, ארגון הגג של הקהילייה המקצועית העוסקת בטכנולוגיות המידע (תכנה, תקשורת ומחשבים). הצבא מעורב בפעילויות האיגוד מאז הקמתו, במטרה להעמיק את הפעילות בין הצבא והמגזר הביטחוני ובין התעשיה והמגזר האזרחי.
לדבריו, יש להשריש את הטיפול ב-IT להגברת החוסן הלאומי על-ידי עבודה במוסדות החינוך עם בני הנוער, מתוך תפיסה הגורסת שלצה"ל ולישראל נדרש להמשיך ולשמור על היתרון היחסי בטיפול במערכות IT.
"מערכות ה-IT, באשר הן, נועדו להגביר את האפקטיביות של הארגון. המטרה זהה, בין אם המדובר בארגון צבאי, כצה"ל, או בארגון מסחרי, באזרחות. מה שחשוב הוא היכולת של ה-IT לסייע למהירות התגובה של הארגון לשינויים המשתנים. שדה הקרב הוא דבר דינמי, וכך גם המשק המסחרי. כמו שצבא נדרש להכרעה מהירה, להיות רלוונטי מול האתגרים המשתנים, כך ארגונים אזרחיים צריכים להשתנות ולהגיב על השינויים החלים במשק ובכלכלה, כמו גם על הטכנולוגיות המשתנות", אמר.
כאמור, אילא הוא ארגון הגג של הקהילייה המקצועית העוסקת בטכנולוגיות המידע (תכנה, תקשורת ומחשבים) המקיים פעילות מקצועית חברתית ענפה מאז 1960. אילא מייצג את האינטרסים של תעשיית טכנולוגיית המידע של ישראל ובאחריותו לוודא שישראל תתפוס מקום מכובד בדרוג העולמי ביכולות ה-IT שלה, ותשמור על הפער והיתרון התחרותי מול מדינות אחרות.
אילא הוא הגוף המקצועי היחידי בעל אופי וצביון לאומי שמטרתו לקדם נושאים לאומיים בתחום טכנולוגיית המידע שעיקרם הם: סגירת הפער הדיגיטלי בחברה הישראלית, איתור וטיפול באיומים המסכנים את יתרונה המדעי והטכנולוגי של מדינת ישראל, טיפול בנושאים בעלי חשיבות מקצועית וטיפוח הידע.

תאריך:  04/04/2005   |   עודכן:  04/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
93% מהישראלים מדברים באופן שוטף בטלפונים קווים ובמקביל 83% מדברים בטלפונים סלולריים; כך עולה מסקר שנערך לקראת יום ללא טלפונים סלולריים; הנשים משוחחות בטלפון קווי יותר מהגברים והגברים מדברים יותר בסלולרי
מחלקה ראשונה
המכרז כולל אספקת כ-4,000 מכשירים לעובדי המרכז ומנהליו שהיו לפני כן לקוחות מירס; היקף המכרז הוא כ-30 מיליון שקל לתקופה של 3 שנים עם אופציה להארכה
מירב לוי
ברוש: ישום התוכנית יביא לקליטתם של כ-15,000 עובדים בתעשיה ובשרותים הנלווים
שלומי דיאז
האנדרטה ודגל ישראל שלצידה רוססו בצבע שחור, עם הכיתוב "מוות"; המשטרה בודקת חשד כי הכתובות נמחקו במהלך הלילה דבר שפוגע בחקירה
גלית יצחק
ההרצאה תתקיים ב-10.4.05 והיא מיועדת להורים לילדים עם הפרעות בתקשורת ואוטיזם בגילאי 8-21; ההרצאה תעסוק בסקירת תהליך ההתפתחות והצרכים הייחודיים של אוכלוסיה זו, תוך התייחסות למקום הסביבה המטפלת בתקופת ההתבגרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il