X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי בדיקת הפיקוח על הבנקים התגלה כי מספר הכספומטים בישראל נמוך ביחס למערב בעוד שמספר המשיכות דומה; בנקים יחוייבו להציב כספומט בקיר הסניף - אך לא יגבו עמלה נוספת על המשיכה
▪  ▪  ▪

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל החליט (ג', 5.4.05) לאפשר לבנקים וכן לגופים נוספים להציב מכשירים אוטומטיים למשיכת מזומנים בצמוד לכל סניף בנק וכן במקומות נוספים
מבנק ישראל נמסר, כי ההחלטה התקבלה במטרה לפתוח לתחרות את תחום המכשירים האוטומטיים למשיכת מזומנים בישראל. הם ציינו, כי יותר להם לגבות עמלה על השירות על-פי בחירתם. יחד עם זאת, על-מנת שלא לפגוע ברמת השירות ובמחירו כיום, הבנקים יידרשו להציב מכשיר כזה בצמוד לכל אחד מסניפיהם או לרובם המכריע, ובהם המחיר יישאר ברמה הנהוגה כיום.
מספר הכספומטים בישראל נמוך בהשוואה למערב
מהפיקוח על הבנקים נמסר, כי בהשוואות שערכו נמצא, כי מספר המכשירים האוטומטיים למשיכת מזומנים (כספומטים) בישראל נמוך בהשוואה לזה במדינות מערביות. זאת, בעוד שמספר המשיכות שמבצע כל תושב בישראל אינו שונה ממספר המשיכות, שמבצע כל תושב במדינות מערביות.
הם מציינים, כי הבעיה מחריפה בעיקר עם ההתרחקות מאזור המרכז, שם המחסור במכשירים אוטומטיים למשיכת מזומנים גדול אף יותר. הסיבה לכך היא, כנראה, העובדה שהמחיר על שירות זה נמצא בפיקוח, וגובה העמלה אינו כדאי לצורך הצבת מכשירים כאלה בתפוצה נרחבת באתרים שאינם צמודים לסניף בנק.
עלות הצבת מכשיר כזה בצמוד לסניף בנק נמוכה וכדאית יותר לבנק משום שהמכשיר מקטין גם את הצורך בהעמדת השירות ללקוח באמצעות פקידיו, ולכן בצמוד לרובם המכריע של סניפי הבנקים בישראל מוצבים מכשירים כאלה. לעומת זאת, הצבת מכשיר כזה שלא בצמוד לסניף כרוכה בעלויות נוספות של שינוע הכסף, תחזוקת המכשיר ואבטחתו, ולכן פריסת מכשירים כאלה בישראל היא מצומצמת יחסית. זאת, בעוד שהעמלה על שירות זה, ככל שניתן על-ידי בנקים, מצויה בפיקוח, בגובה שאינו מספיק לכיסוי עלויות הצבת מכשירים כאלה בתפוצה נרחבת באתרים שאינם צמודים לסניף בנק.
יש מקום לאפשר הגדלה של מספר הכספומטים
הפיקוח על הבנקים סבור, כי יש מקום לאפשר הגדלה של מספר המכשירים האוטומטיים למשיכת מזומנים, אף אם הדבר כרוך בגביית עמלה גבוהה יותר בגין שירות זה שניתן באמצעות מכשירים שאינם צמודים לסניפי בנקים. הרחבה זו תגדיל את רווחת הציבור, במיוחד בפריפריות ובאתרים בהם תנועת הציבור דלילה יחסית, ובהם השירות למשיכת מזומנים אינו זמין כיום כלל.
המפקח על הבנקים, יואב להמן, פנה למפקחת על המחירים במשרד התעשיה המסחר והתעסוקה, צביה דורי, בבקשה להסיר מפיקוח רק את המחיר (העמלה) בגין משיכת מזומנים מהמכשירים האוטומטיים שאינם מוצבים בסניף בנק או בסמוך לו, בעוד העמלה בגין משיכת מזומנים מהמכשירים האוטומטיים בסניף בנק תישאר בפיקוח (כיום במחיר אפס, אך הפעולה מחוייבת בעמלת שורה בסך 1.21 ש"ח או 1.28 ש"ח בבנקים השונים).
הבנקים יחוייבו להציב כספומט בקיר הסניף
לדבריהם, מהלך זה נועד להסיר חסם כלכלי מבנקים המבקשים להרחיב את פריסת המכשירים, לאור העלויות הגבוהות יחסית, הכרוכות בתפעול המכשיר כזה כאשר הוא מוצב מחוץ לסניף בנק. במקביל, הפיקוח על הבנקים יורה לבנקים להציב לפחות מכשיר אוטומטי אחד למשיכת מזומנים בקיר החיצוני של כל סניף, למעט מקרים חריגים שבהם אין אפשרות לעשות כן, או שתרומת המכשיר הנוסף באזור זניחה.
במסגרת המדיניות החדשה, המפקח על הבנקים אישר לבנק דיסקונט להפעיל מיזם משותף עם חברת ליפמן, להצבת מכשירים של החברה במקומות שאינם סניפי בנק. כמו כן, נקבע הסדר מיוחד לחברת "שב"א" (שירותי בנק אוטומטי), המפעילה כיום 116 מכשירי בנק אוטומטיים שמוצבים מחוץ לסניפי הבנקים.
במסגרת הסדר זה חברת "שב"א" תורשה לגבות עמלה בגין משיכת מזומן בחלק ממכשיריה, ובמקביל תפעל להגדלת מספר ופריסת המכשירים שהיא מעמידה לשימוש הציבור, זאת, כדי לא לייקר באופן גורף את העלות לציבור בגין משיכת מזומנים מהמכשירים האוטומטיים. הפעלת ההסדר החדש תחל לאחר שהמפקחת על המחירים תאשר את הסרת הפיקוח על עמלה בגין משיכת מזומנים במכשירים שאינם צמודים לסניפי הבנקים.

תאריך:  05/04/2005   |   עודכן:  05/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
שנתיים לאחר ניסיון הרצח פגש האפיפיור את האדם בכלא איטלקי וסלח לו על מעשיו; בית המשפט דחה את בקשתו
עומר שיקלר
ממשלתו של פייסל אל-פאייז התפטרה מתפקידה; המלך מעוניין בקידום הרפורמות בממלכה; הוא זועם על שר החוץ שפגע ביוקרתו על-ידי טיפול שגוי ביוזמת השלום של המלך
ארי סירקין
נשיא האוניברסיטה: "זהו כבוד גדול לאוניברסיטת בר-אילן. אהוד מנור מבטא ביצירתו ובפועלו את טוב הארץ"
גלית יצחק
שירותי בריאות כללית הכינה עבור הקהל הרחב רשימת תרופות הכשרות לפסח שאין בהן חשש חמץ; כל הכדורים והכמוסות שנלקחים בבליעה מותרים בשימוש; תכשירי ויטמינים הנרכשים בשוק החופשי ללא מרשם, יש לבדוק ולוודא כשרותם ועוד
עומר שיקלר
הבוקר פגש ראש הממשלה הבריטי בשמונה השנים האחרונות, טוני בלייר במלכה וביקש את אישורה לפיזור הפרלמנט; קמפיין הלייבור יתמקד בנושאי הבריאות החינוך והפשיעה; השמרנים ינסו לרכב על גלי התסיסה בחברה הבריטית כנגד המעורבות במלחמה בעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il