X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עשרות אלפי המפגינים בבגדד נשאו את דגלי עירק וכרזות בהן נכתב "לא לסדאם, לא לכיבוש"; הם שרפו את דגלי ארה"ב ודרשו את יציאת הכוחות מהמדינה; כ-5,000 איש הפגינו בעיר ראמדי; קצין משטרה עירקי נהרג על-ידי חמושים
▪  ▪  ▪

עשרות אלפי אזרחים עירקיים הנמנים עם תומכיו של המנהיג השיעי מוקתדא א-סדר ציינו (שבת, 9.4.05) שנתיים לשלטון אמריקני בבגדד ולהורדת פסליו של הרודן סדאם חוסיין.
ההמון הפגין בכיכר המרכזית של בגדד נגד השהות האמריקנית במדינה וגם נגד הרודן לשעבר חוסיין. הקהל שרף את דגל ארה"ב ונשא כרזות עליהן נכתב "לא לסדאם, לא לכיבוש". מדובר בהפגנה הגדולה ביותר כנגד ארה"ב והשתתפו בה עשרות אלפי בני אדם. הקהל הניף את דגלי עירק והקיף את האנדרטה המסמלת את החופש והשחרור שהוקמה על שרידי המקום בו עמד פסלו המפורסם של סדאם חוסיין. הפסל הופל על-ידי התושבים בשיתוף צבא ארה"ב מיד עם כיבוש העיר על-ידי האמריקנים.
עם זאת, קריאתו של המנהיג השיעי א-סדר למיליון מפגינים לא נענתה, וכאמור, רק עשרות אלפים נכחו. א-סדר עצמו לא השתתף בהפגנה בשל חוסר "בסידורי ביטחון מתאימים".
כ-5,000 איש התקבצו בכיכר העיר הסונית ראמדי ויצאו בקריאה דומה. הקהל מחא נגד העברה האיטית של הסמכויות לידי המשטר העירקי החדש, ודרש לזרז את התהליך, בסופו הם מקווים, תסתיים הנוכחות הזרה במדינה.
"אני לא מקבל את הכיבוש במדינה", אמר לכתבי סוכנות הידיעות AP עלי חסן בן ה-35 שהפגין בראמדי. "אף אחד לא מוכן לכיבש הזה. אני רוצה שהם יצאו. הם פה כבר שנתיים, והם צריכים לספק לוח זמנים לנסיגה", הוא הוסיף.
בעבר הודיע נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, כי לא יוציא את הכוחות מהמדינה עד אשר המצב הביטחוני יתייצב.
ההרג נמשך
בשעות הערב דווח על-ידי המשטרה העירקית, כי חמושים ירו למוות בקצין משטרה שמונה לעמוד בראש התחנה בעיר חדיתה שבעירק. נמסר, כי קצין המשטרה יצא מפגישה עם חיילים אמריקנים.
בשעות הצהריים דיווחה המשטרה העירקית, כי מורדים תקפו כוח של צבא עירק בעיר לטיפייה שמדרום לבגדד, והרגו 15 חיילים.

תאריך:  09/04/2005   |   עודכן:  10/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
צה"ל: השלושה נעו באזור האסור לתנועה ברפיח בסמוך לציר פלדלפי    בתגובה 30 פצמ"רים נחתו בגוש קטיף ובמוצבי צה"ל    ארגוני הטרור: איננו מחויבים עוד ל'רגיעה'    מועצת חוף עזה: מטרות שרון והמחבלים זהות
עומר כרמון
מרגל האטום מוסיף להעניק ראיונות לתקשורת הזרה: "אני נהנה עכשיו מחטאי החיים, קצת אלכוהול וקצת נשים"; "אני נפגש עם הנשים בבתי מלון, במקומות מרוחקים"; "חלקן רוצות להינשא לי, חלקן סתם רוצות להכיר אותי"; "אמשיך להתראיין כל עוד אשאר מחוץ לחומות הכלא"
עומר כרמון
איבור דמבינה: "חשתי גאווה עצומה על הניצחון הישראלי בשנת 1967, אבל משהו עמוק הציק לי ואמר לי: 'האנשים שניצחנו אינם אותם אנשים ששלחו אותנו לתאי הגזים'"
עומר כרמון
קציני צה"ל הגיעו לעיר סלוניקי בצפון יוון, במסגרת התוכנית החינוכית, 'קדושים במדים', המשותפת לצבאות ישראל ויוון; 50 אלף מיהודי העיר נרצחו במחנות ההשמדה
עומר כרמון
לראשונה מזה שנים רבות פירסם בית הכנסת המרכזי בקוסטה-ריקה מודעה בתשלום בעיתון הנפוץ במדינה; "כל העושה שימוש בסמל המגן דוד כדי לרפא חולים ומגדיר עצמו בתואר 'רב', הינו אדם חסר מצפון המבלבל אנשים ומנסה לזכות בתשומת לב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il