X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העמותה הכריזה על כוונתה לעסוק בזיהום נחלי ישראל ביום עיון בנושא של זיהום נחלים יריב אברמוביץ מנכ"ל העמותה: אנו לוקחים צעד נוסף המבטא אחריות סביבתית רחבה
▪  ▪  ▪

עמותת 'צלול' בשיתוף עם ביה"ס פורטר לאיכות הסביבה, קיימה (יום ג', 12.4.05) יום עיון מיוחד בנושא של זיהום נחלים תחת הכותרת "מחזירים חיים לנחלים". יום עיון זה הוא יריית הפתיחה המסמלת את תחילת פעילותה של 'צלול' במאבק להפסקת זיהום נחלי ישראל.
מהעמותה נמסר, כי בכוונתה להרחיב את פעילותה ובנוסף למאבקים להצלת שונית האלמוגים במפרץ אילת והפסקת זיהום הים התיכון והיא תפעל להפסקת זיהום הנחלים בישראל ושיקומם. הם מציינים, כי העמותה שמה לה למטרה להוות ראש חץ בפעילות להגנה על איכות הסביבה בעיקר בנושאים הקשורים לזיהום ים וכעת לנחלים ולפעול בנושאים בהם יש שתיקה שלטונית והעדר פעולה מצד הרשויות.
העמותה מנהלת מאבקים ציבוריים להצלת שונית האלמוגים במפרץ אילת, טיפול בקרקע המזוהמת של הקישון, הפסקת זיהום נחל הנעמן ובהוצאת הבוצה והביוב של השפד"ן בת"א. העמותה נתמכת על-ידי תורמים פרטיים ולכן היא אינה תלויה בגורמי הממשלה השונים כגורמים מממנים.
ביום ראשון הקרוב תדון ועדת השרים לענייני חקיקה בעיגונו של תקן ענבר במסגרת חוק רישוי עסקים וזאת על-מנת לאכוף אותו על מכוני טיהור השפכים. המחלוקת העיקרית היא הנטל הכספי הכרוך בשיפור איכות מי הביוב שדורש תקן ענבר. יועץ התשתיות של המרכז לשלטון המקומי, משה אבנון, הודיע כי המרכז לשלטון מקומי יתנגד לחוק מאחר ועלותו היא כמיליארד שקל שרובו יבוא מכיסי הרשויות המקומיות.
עו"ד יריב אברמוביץ, מנכ"ל 'צלול' אמר בכנס כי: "עמותת צלול מחויבת למאבק להפסקת הזיהום בים ובנחלים בישראל. מאבקינו להפסקת הזיהום במפרץ אילת וזיהום הים התיכון, מנהריה שבצפון, דרך השפד"ן ועובר דרך התוכנית לבניית צינור המוצא הימי של מפעלי רמת חובב, הקנו ל 'צלול' ניסיון רב ונחישות להמשך מאבקים מסוג זה".
הוא ממשיך וציין, כי "כעת אנו לוקחים צעד נוסף המבטא אחריות סביבתית רחבה ומוסיפים לארסנל העשייה שלנו את המאבק להפסקת זיהום נחלי ישראל. אנו משוכנעים שמעורבותנו הפעילה בנושא זה ושיתוף הפעולה עם הרשויות השונות יביאו לתוצאות המיוחלות ויחזירו את החיים לנחלי ישראל".
מי שירכז את המאבק להפסקת זיהום הנחלים מטעם העמותה הוא ליעד אורתר, רכז נחלים והצפון בעמותת צלול, שאמר בפאנל המסכם של יום העיון כי: "עובדה ידועה לכל היא כי נחלי ישראל הפכו לתעלות ביוב אך חמור מכך היא העובדה שהנחלים נותרו יתומים".
הוא מדגיש, כי "למעשה, עד היום, לא קם אף ארגון סביבתי אשר לקח על עצמו את האחריות לנחלים ברמה הלאומית. הפתרון לבעיה סביבתית זו אינו מונח רק בפעילות מקומית לכל נחל ונחל אלא בשינוי מדיניות לאומי אשר צריך לבוא ביטוי בעיגון של 'תקן ענבר' והבטחת זכות הטבע למים".

תאריך:  12/04/2005   |   עודכן:  12/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
החשד הוא כי ביצעו עבודות ריתוך במחצבה סמוכה במטרה לגנוב מתכת וגרמו לשריפה הגדולה
מיכל הרשקוביץ
על-פי כתב האישום, הפר ואנונו באופן עקבי את תנאי שחרורו ממאסר    שר הפנים מתכוון להאריך בשנה את המגבלות שהוטלו על ואנונו בנושא ראיונות לתקשורת
שלומי דיאז
שוטר ממשטרת יפו נעצר בתחילת החודש על-ידי המחלקה לחקירת שוטרים    חשוד בסיוע לארגון פשיעה במרכז
עומר שיקלר
הנער הגיע למחסום חאוורה כשהוא לבוש במעיל כבד    הדבר עורר את חשד החיילים שדרשו כי יוריד את המעיל    חבלני מג"ב מפרקים את המטענים    ברפיח אותרו ופורקו שני מטעני קלע במשקל של 35 קילו האחד    כוח צה"ל עצר שני פעילי תנזים אשר תיכננו פיגוע
הדר פרבר
במוזיאון הלובר שבפריס שופץ חדר מיוחד לציור המפורסם ביותר בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il