X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במהלך הלחימה בשכם הסגירו עצמם מאות חמושים לידי כוחות צה"ל; בג'נין מדווחים הפלשתינים על 200 הרוגים; גורמי צבא מעריכים - הפעולות בשכם ובג'נין יסתיימו היום (ג'); החיזבאללה שוב הפציץ בהר דוב; הנשיא ג'ורג' בוש מברך על נסיגת צה"ל מקלקיליה וטול-כרם
▪  ▪  ▪

שני חיילים נהרגו בבוקר יום ב' (8.4.02) במהלך הלחימה במחנה הפליטים בג'נין. ארבעה נוספים נפצעו.
שמו של ההרוג הראשון הוא סמ"ר מתניה ראבינסאן מטירת צבי. ההרוג הנוסף הוא סמל שמואל וייס, מקריית ארבע. אחד הפצועים הוגדר במצב קשה, והשאר נעים בין קל לבינוני.
צה"ל נסוג מקלקיליה וטול-כרם
בהוראת הדרג המדיני נסוג צה"ל הלילה מקלקיליה וטול-כרם. ההחלטה התקבלה, עם השלמת הפעולות הצבאיות בערים אלה, וכן נוכח הלחץ העצום שהפעיל הממשלה האמריקני.
ההחלטה לסגת מערים אלה התקבלה על-ידי ראש הממשלה אריאל שרון, לאחר התייעצות עם שר הביטחון בנימין בן-אליעזר. צעד זה נעשה גם בעקבות הפצרותיו של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש.
גם לאחר הפינוי, יימשך הכיתור והסגר סביב קלקיליה וטול-כרם, וזאת כדי למנוע יציאת מחבלים לפיגועים בישראל.
הנשיא ג'ורג' בוש מברך על נסיגת צה"ל משתי הערים הנ"ל. הוא אמר הלילה, כי הוא מקווה שזו התחלה של נסיגה כללית מכל שטחי הרשות הפלשתינית. הוא קרא במקביל למדינות ערב ולערפאת לגנות ולהילחם בטרור.
חילופי אש בצפון
חילופי אש החלו שוב לפנות ערב (יום ב') בגבול הצפון. אנשי החיזבאללה הפגיזו בסביבות אזור הר דוב. פצצות מרגמה נחתו בסמוך למוצבי צה"ל. אזרח ישראלי נפצע באזור רמת הגולן מירי החיזבאללה. הוא הועבר לטיפול בבית החולים בצפת. תושבי קריית שמונה ושלומי ירדו למקלטים בשל חילופי האש באיזור. זמן קצר לאחר מכן הותר להם לצאת מהמקלטים.
צה"ל החל בגיוס חיילי מילואים גם לחזית הצפון, לסייע בפעילות באיזור.
נמשכת הלחימה של צה"ל בערי הגדה
מבצע חומת מגן נמשך גם הבוקר (יום ג'). צה"ל השלים בלילה (8.4.02) את ההשתלטות על הקסבה בשכם. כוחות גדולים של יחידות הצנחנים וגולני חדרו לשטחי הקסבה וחיסלו בהיתקלות שישה פלשתינים חמושים. בעיר העתיקה ארבו לכוחות צה"ל כ-500 חמושים, ומקורות פלשתינים מדווחים על ירי טנקים לעבר השכונות.
עשרות רבות של פלשתינים וחמושים הסגירו עצמם לידי חיילי צה"ל במקום. על-פי הדיווחים, הגיע מספר ההרוגים הפלשתינים בשטחי הקסבה ל-50 איש.
כוחות הביטחון עורכים גם עתה סריקות מבית לבית, כדי לחסל מחבלים שעדיין נותרו בשטח. התגלו חומרי חבלה רבים, לרבות אמצעי לחימה. נחשפה כמה מעבדה לייצור חומרי נפץ. הפלשתינים מדווחים על מספר רב של פצועים שקשה לסייע להם, משום שצה"ל לא איפשר לכוחות ההצלה להגיע לשטח.
קרבות קשים התנהלו גם במחנה הפליטים בג'נין. הפלשתינים דיווחו כי מסוקי צה"ל ירו טילים על המחנה, לאחר שתושבי המקום סירבו להתפנות מבתיהם. מקורות בצה"ל מדווחים כי מאות חמושים במחנה בג'נין הסגירו עצמם במהלך הלילה לידי כוחות צה"ל. הפלשתינים דיווחו על יותר מ-200 הרוגים רק בג'נין ובשכם. הפלשתינים מכנים זאת טבח, והם נערכים למתקפה הסברתית בנושא זה.
במשך היום (ב') כיתר צה"ל אזור קטן במחנה, בו התבצרו כמה מאות חמושים בהנהגת הגי'אהד האיסלמי. מקורות פלשתינים דיווחו על ירי של מסוקי צה"ל על המקום. החמושים המשיכו להתבצר במשך היום וסירבו להיכנע.
באזור כנסיית המולד בבית לחם, נפצעו בלילה הקודם שני לוחמי מג"ב, לאחר שהמתבצרים פתחו לעברם באש וזרקו לעברם רימונים. אחד מהלוחמים נפצע קשה. דובר צה"ל מסר, כי הלוחמים השיבו אש לעבר מקורות הירי, ובעת פינוי הפצועים הושלכו רימוני עשן, כדי לאפשר את ביצוע המשימה.
במקביל פועל צה"ל גם באזורים הכפריים. במהלך הלילה פלש צה"ל גם לאזור הכפר ערורה שמצפון לראמללה, כוחות פועלים גם בכפר קבטיה שבגזרת ג'נין ובית רימה, ממנו יצאו רוצחי השר זאבי.

תאריך:  08/04/2002   |   עודכן:  09/04/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il