X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ערב ליל הסדר בגוש קטיף, היה השנה בסימן ההינתקות בערב החג נערכו המשפחות לסעודות המוניות, המשפחה המורחבת הגיעה למשפחות הגוש כאקט של הזדהות וכדי לחזק את התושבים לקראת יישום תוכנית ההינתקות במהלך חול המועד צפויים להגיע אורחים נוספים כדי לטייל בגוש ואולי כדי "להיפרד מהיישובים"
▪  ▪  ▪

בבית משפחת יוליס מנווה דקלים, ובבתים אחרים בגוש, קראו את ההגדה בנוסח המיוחד שיצא השנה למניעת ההינתקות. "ההגדה רגילה, רק שיש כאן אימרות מיוחדות שנכתבו על-ידי רבנים למניעת גזירת ההינתקות", אמר שלמה יוליס לכתב Nfc במהלך החג.
סביב השולחן הייתה תחושה של "כולם מרגישים את ההינתקות אבל לא מדברים על זה". השולחן היה עמוס באורחים שבאו לחוג את הסדר בגוש קטיף, בית הכנסת בישוב היה מלא כפי שלא היה שנים רבות, כולם באו כדי להזדהות עם כאב המתיישבים, אולי בעצם להיפרד, אבל אף אחד לא הודה בכך. השיחות היו רגילות ורק פה ושם חרגו לשאלת ההינתקות.
אני מנסה לדעת אם יש תחושה של סוף, של סדר אחרון, ושלמה יוליס מסביר לי שאצלו הכל כרגיל. "אני מרגיש שאני ממשיך את שיגרת החיים שלי בצורה רגילה בלי להתעלם ממה שכואב ומרגיש, אנחנו חוגגים כמו לפני שנתיים ושלוש"; "מה נשתנה? שהשנה לא שמענו פיצוץ שהחריד את שלוות החג".
אחד התושבים הגיב בציניות לקושיות בהגדה: "הלילה הזה, שלא כמו בכל השנים הקודמות, אין איזה פיצוץ, ירי או פצמ"ר שיעכיר את אווירית החג".
אווירת החג הייתה רגועה באופן כללי. תושבי הגוש הפגינו "עסקים כרגיל", התחושה כאילו זה החג האחרון בגוש ריחפה באווירה, ואפשר היה לחוש את הריח עד לשולחן המערכת במרכז הארץ, אבל בקושי דיברו על זה. כולם ניסו להסית את הדיון, שבכל זאת פרץ כל פעם מחדש.
בתוך כך, ראש הממשלה, אריאל שרון, הורה השבוע לאפשר ביקור אזרחים בגוש קטיף, "כדי להיפרד מהיישובים", לדבריו. ההוראה ניתנה בניגוד להמלצות גורמי ביטחון, שטענו כי יש לסגור את הגוש למבקרים כדי שלא ינסו להישאר שם ולהקשות עוד יותר על משימת הפינוי.
במערכת הביטחון נערכו להגעת ההמונים לגוש ולצפון השומרון, ואמרו כי יאבטחו את החוגגים והמבקרים. בין החוגגים בנווה דקלים נכח גם חבר הכנסת אפי איתם.
במהלך חול המועד מתוכננים שורה של אירועים בגוש קטיף וצפון השומרון: בשלישי יתקיים אירוע לציון 23 שנה לנסיגה מימית, ביישוב אלי סיני. ברביעי תתקיים הפגנת ענק וצעדה בגוש קטיף, המארגנים צופים למעלה מ-100 אלף איש שישתתפו בעצרת. ביום חמישי צפויה להערך הפגנה הזדהות דומה הצפון השומרון.

תאריך:  24/04/2005   |   עודכן:  24/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק, רנית נחום-הלוי
ויצמן נפטר בביתו בקיסריה והוא כמעט בן 81    בחודשים האחרונים אושפז לסירוגין בשל מחלתו    ביקש להיקבר באור עקיבא סמוך לקברם של בנו שאולי וכלתו שנהרגו בתאונת דרכים    הנשיא קצב הביע צער על מות ויצמן, הנשיא השביעי
קריות באינטרנט
אלמונים עקרו השבוע ממקומה את האנדרטה לזכרו של זאב פרידמן מקריית חיים, מי"א חללי אולימפיאדת מינכן
עומר כרמון
דיווח: ג'ק אברמוף, אחד מיועציו של חבר הקונגרס הרפובליקני הבכיר, טום דליי, נטל כסף של קבוצות אינדיאניות שנועד לצדקה, והעבירו למתנחלים    בכסף נרכשו כוונות טלסקופיות, משקפות לראיית לילה ועוד
יפעת גדות
חוקרים הגיעו למסקנה כי אנשים הנמצאים בסיכון ללחץ דם גבוה אינם צריכים לבחור בשתיית יין אדום במקום בירה בתקווה שיוכלו לשתות יותר
גלית יצחק
הילד איתן צור, מהיישוב אילניה בצפון, חפר כדי לאסוף חול צבעוני    חלק מהסלע התמוטט וקבר אותו    מסוק של צה"ל העבירו לבית החולים סורוקה, שם נפטר מפצעיו    משטרת ישראל בודקת כעת את נסיבות האירוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il