X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מסר משרד החינוך בתדרוך מיוחד לעיתונאים מתוך 4,500 המיועדים לפיטורים, 2,700 מורים יעברו את תהליך הפיטורים ממש ו-1,300 לא יעברו תהליך אלא מדובר במורים שמגיעים לגיל הפנסיה ויקבלו פנסיה תקציבית או מורים שהחלו ללמד השנה ויקבלו מכתבי הפסקת עבודה
▪  ▪  ▪

מחר יחלו להישלח מכתבי הפיטורים ל-4,500 המורים המיועדים לפיטורים. כך נמסר רשמית במשרד החינוך, בתדרוך מיוחד לעיתונאים שנערך בירושלים.
נמסר, כי מתוך 4,500 המיועדים לפיטורים, 2,700 מורים יעברו את תהליך הפיטורים ממש ו-1,300 לא יעברו תהליך אלא מדובר במורים שמגיעים לגיל הפנסיה ויקבלו פנסיה תקציבית, או מורים שהחלו ללמד השנה ויקבלו מכתבי הפסקת עבודה - אלו הם 300 מורים (10% מהמפוטרים). בעקבות הקיצוץ, יורדו 3 שעות שבועיות מכל תלמיד בישראל.
על-פי הנתונים שהציגה מנכ"לית המשרד, 60% מהמורים יפוטרו על-פי הקריטריון "תרומה פחותה למערכת". "מורים עייפים, שחוקים מהעבודה, מורים אשר חלקם רוצים לצאת מהמערכת", הדגישה תירוש. 10% נוספים הינם מורים חדשים במערכת המועסקים באופן זמני, וכ-15% נוספים מכלל המפוטרים (675 מורים) הינם מורים שמלמדים מקצועות אשר לא נמצאים על-פי הגדרת משרד החינוך בליבת המקצועות הנדרשים במערכת החינוך. מקצועות כגון: חקלאות, תפירה, מלאכה, כלכלת בית ועוד. 10% נוספים פורשים מהמערכת פרישה טבעית עם הגיעם לגיל הפנסיה, ועוד כ-5% הינם מורים אשר עובדים פחות משליש משרה.
עוד הבהירה מנכ"לית המשרד כי מורה אשר לא יקח את מכתב הפיטורים לא יזכה לשימוע. "הוא יפסיד את זכות השימוע המגיעה לו, ואני מציעה למורים כן להשמיע את טענותיהם", אמרה תירוש.
באשר למו"מ התקוע עם ארגוני המורים, הדגישה תירוש: "המתנו עם מכתבי הפיטורים. קיוותי שנוכל לשבת עם ארגוני המורים כדי שנוכל לקבל מהאוצר את התוספת לתקציב החינוך. הכסף הזה היה מאפשר לפטר מורים באופן הדרגתי והיינו משתמשים בו על-מנת להטיב עם תנאי הפרישה של המורים. במו"מ עם ארגוני המורים, הם ביקשו להוציא את כל המורים על-פי תנאי פרישה מוקדמים. הם הציבו תנאים לא הגיוניים ולכן לא היתה התקדמות".
סמנכ"ל כוח אדם במשרד החינוך, מנחם כהן הבהיר בתדרוך: "הנחנו את מנהלי המחוזות שלא לפטר מורות בהריון, מורות חד הוריות, מורים במשפחה שכולה ומורה שאחד מבני הזוג פוטר מעבודתו. ה-2700 שיפוטרו הינם הפיטורים הכי מוצדקים".
באשר ליישום דוח דוברת הסבירה המנכ"לית כי "אין קדר בין תוכנית דוברת ליפטורים. אם היינו מתחילים את תהליך הרפורומה על-פי דוח דוברת, היינו מפחיתים את מספר המפוטרים, אך זה לא אומר שלא ניתן לבצע את ההמלצות. אנחנו נמצא את בדרך לעשות את מה שניתן גם ללא הסכמת ארגוני המורים".
לפני יומיים אמרה תירוש, כי רוב המורים שיפוטרו מוגדרים כמורים שתרומתם למערכת החינוך נמוכה, כלומר: מורים שחוקים ומורים ש'מזיקים למערכת'. "אם כבר הוטל עלינו קיצוץ כל כך כואב, לפחות ננצל אותו כדי להטיב עם המערכת", אמרה תירוש.
לפני כעשרה ימים שיגרה המנכ"לית תירוש מכתב לארגוני המורים, בו היא קוראת להם לשוב ולחדש את המו"מ על יישום דוח דוברת. זאת לאחר שבתחילת חודש מרס נשלחה למנהלי המחוזות במשרד החינוך הנחיה לגבש רשימה של כ-4,500 מורים אשר יפוטרו לאחר חג הפסח. הפיטורים מתחייבים עת נוכח הקיצוץ בסך 700 מיליון ש"ח שבוצע בתקציב המשרד בשנת 2005.

תאריך:  02/05/2005   |   עודכן:  02/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
כך גילה שר התשתיות הלאומיות בנאום בכנס עם המשלחת הטורקית של התאחדות התעשיינים והמכון הישראלי לייצוא    העסקה המרכזית: הקמת תחנת כוח בהספק של 800 מגה - וואט שתסופק בגז טבעי ותוקם באשקלון    פרויקט זה כולל אספקת ציוד, הפעלה ותחזוקה למשך 25 שנה בהיקף של כמיליארד דולר
מיכל הרשקוביץ
רשת "מנטבר-פילאטיס" פותחת בבני ברק, סניף המיועד למגזר הדתי-חרדי    נשים וגברים יתאמנו בסניף בשעות פעילות שונות
גלית יצחק
תולי בגלייבטר: "השנה מתכוונים המפעלים לקלוט כמות של כ-25 אלף טון" מלפפונים    נתח גידול המלפפונים משטחי האוטונומיה גדל ואילו שטחי הגידול בישראל קטן בהתמדה
שלומי דיאז
איינאו אנדרגה הודה שדקר את אשתו עשרות פעמים בשל חשד כי היא בוגדת בו
רנית נחום-הלוי
בישיבה אמר שרון: "מדובר בהחלטה נחרצת של היועץ המשפטי לממשלה שלא ניתן שלא לשקול אותה שיקול מכריע"    יו"ר סיעת העבודה: השכל הישר ניצח    ח"כ קרא יוזם: אפעל לחוקק חוק שיבטל את האגרה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il