טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ דיווחה (יום ג', 3.5.05) על תוצאות הרבעון הראשון של 2005. מהנתונים עולה כי הרווח נקי הסתכם ב-259 מיליון דולר והרווח הנקי למניה הגיע ל-0.38 דולר, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אשר כלל הוצאות חד-פעמיות הקשורות בעיקר לרכישת Sicor, ואשר בו רשמה טבע הפסד של 428 מיליון דולר.
טבע מאמינה כי הצגת הנתונים לפני ההוצאות החד-פעמיות ברבעון הראשון של 2004, משקפת נכון יותר את המגמות בפעילות החברה. בהשוואה לרווח הנקי המותאם (לפני הוצאות חד-פעמיות) לרבעון הראשון של שנת 2004 בסך 205 מיליון דןלר ורווח נקי למניה מותאם של 0.31 דולר, גדל הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2005 ב-26% והרווח למניה ב-23%.
ישראל מקוב, נשיא ומנכ"ל טבע, אמר: "התוצאות המצויינות של הרבעון הראשון הן עדות נוספת להצלחת האסטרטגיה של החברה והיכולת שלנו להשיג צמיחה רווחית מתמשכת בעסקים הגלובליים שלנו, למרות תנודות בתנאי השוק אשר השנה כוללות הזדמנויות מועטות יותר בשוק הגנרי האמריקני. אנו אופטימים באשר להתפתחות העסקים שלנו השנה ונערכים לניצול הזדמנויות רבות יותר בהשקת מוצרים בשווקים השונים ב-2006 ובשנים שלאחריה".
מקוב הוסיף: "קופקסון הפך במהלך הרבעון למוצר המוביל בשוק הטרשת הנפוצה בארה"ב במונחי מרשמים. יעילותו של קופקסון בטווח הקצר ובטווח הארוך, יחד עם פרופיל הבטיחות והסבילות העולה על זה של כל מוצר מתחרה אחר, הופכים את קופקסון יותר ויותר, לטיפול המועדף על החולים".
המכירות ברבעון הראשון גדלו ב-24% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה בעיקר כתוצאה ממכירת מוצרים גנריים חדשים שלא נמכרו ברבעון המקביל ב-2004, הן בארה"ב והן באירופה וגידול במכירות הקופקסון בעולם. התחזקות מטבעות שונים בהשוואה לדולר האמריקני, היוותה כ-10% מתוך שיעור הגידול במכירות במונחים דולריים. המכירות ברבעון הראשון של שנת 2004 כללו את מכירות Sicor החל מה-23 בינואר, 2004. מכירות Sicor בינואר 2004 עד למועד הרכישה היו 16 מיליון דולר.
המכירות הפרמצבטיות בצפון אמריקה (כולל קופקסון) היוו 62% מסך כל המכירות הפרמצבטיות של החברה והסתכמו ב-730 מיליון דולר בהשוואה ל-594 מיליון ברבעון הראשון של 2004, גידול של 23%. גידול זה נבע בעיקר ממכירותיהם של 29 מוצרים גנריים חדשים שלא נמכרו ברבעון המקביל אשתקד, כמו גם מגידול במכירות הקופקסון.
נכון ל-1 במאי, 2005, לטבע 140 מוצרים הממתינים לאישור ה-FDA. סך מכירותיהם של מוצרים אלה, במונחי מחיר המוצרים המקוריים, הינו כ-84 מיליארד דולר. טבע מאמינה כי הינה הראשונה להגיש בקשה עבור 34 מוצרים מתוך בקשות אלו ותהיה זכאית ל-180 ימי בלעדיות בשיווקם. 34 מוצרים אלה, משקפים מכירות שנתיות, במונחי מחיר המוצרים המקוריים, של מעל ל-23 מיליארד דולר.
המכירות הפרמצבטיות באירופה (כולל קופקסון) אשר היוו 28% מסך כל המכירות הפרמצבטיות של החברה, גדלו ב-41% ברבעון והסתכמו ב-326 מיליון דולר. גידול זה נובע בעיקר ממכירות מוצרים חדשים שלא נמכרו ברבעון המקביל אשתקד, כולל ההשקה המוצלחת מאוד לאחרונה של Alendronate באנגליה, גידול במכירות הקופקסון והמשך התחזקות המטבעות האירופאים יחסית לדולר שתרמה כחמישית לשיעור הגידול במכירות הארופאיות במונחים דולריים.
קופקסון - המכירות הגלובליות של קופקסון, במונחי מחיר מכירה לשוק, הסתכמו ברבעון זה ב-256 מיליון דולר, גידול של 23% בהשוואה לרבעון המקביל ב- 2004. המכירות בארה"ב ברבעון הראשון גדלו ב-18% והסתכמו ב-163 מיליון דולר. במרס 2005, קופקסון הוביל לראשונה הן במונחי סך כל המרשמים והן במונחי מרשמים חדשים, בארה"ב, על-פי נתוני IMS. המכירות מחוץ לארה"ב, בעיקר באירופה וקנדה, גדלו ב-34% והסתכמו ב-93 מיליון דולר.
Agilect®/Azilect® - Azilect® הושק בישראל במרס 2005 וצפוי כי כפי שתוכנן, יושק בהדרגה במדינות השונות באירופה החל מאמצע השנה. בארה"ב, הגשנו לאחרונה ל-FDA נתונים בשנית עקב טעות טכנית בהגשה המוקדמת. לא ברור בשלב זה האם ההגשה החוזרת תאריך את תקופת הבחינה הרגולטורית.
מכירות הכימיה (API) כולל מכירות פנימיות לעסקיה הפרמצבטיים של טבע, הסתכמו ב-254 מיליון דולר, גידול של 24% לעומת הרבעון המקביל ב-2004. מכירות ה-API לצדדים שלישיים היו דומות למכירות אלה ברבעון הראשון של 2004 והסתכמו ב- 118 מיליון דולר. כל הגידול בסך מכירות ה-API נובע מהמכירות הפנימיות ומשקף התפתחות נוספת של האינטגרציה האנכית של הכימיה לעסקיה הפרמצבטיים של טבע.
שיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2005 היה 46.3% בהשוואה ל-46.7% בשנת 2004 כולה. השינויים בשיעור הרווח הגולמי בין הרבעונים נובעים מתמהיל מוצרים שונה וגיאוגרפיות שונות כולל שיעור שונה של מכירות מוצרים במסגרת הסכמי שיתוף פעולה מסוימים.
הוצאות מחקר ופיתוח (מו"פ) ברוטו ברבעון עלו ב-26% לעומת הרבעון המקביל ב-2004 והסתכמו ב-91 מיליון דולר. עליה זו משקפת בעיקר גידול בפעילויות של המו"פ הגנרי. הוצאות המו"פ נטו (לאחר מענקים מצדדים שלישיים) גדלו בקצב גבוה יותר של 30% והסתכמו ב-88 מיליון דולר.
הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות (SG&A) היוו 14% מהמכירות והסתכמו ב-185 מיליון דולר, בהשוואה ל-15% מסך המכירות ו-158 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2004.
שיעור המס שנקבע ברבעון זה - 21.5% מייצג את הערכתנו כי יהיה זה שיעור המס של שנת 2005 כולה בהשוואה ל-21.7% בשנת 2004 כולה. שיעור זה משקף תמהיל הכנסות שונה כמו גם שיעורי מס נמוכים יותר במדינות שונות.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של 2005 הסתכם ב-303 מיליון דולר, גידול של 35% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2004. שווי מזומנים וניירות ערך סחירים ליום 31 במרס, 2005 היה 1.6 מיליארד דולר.
ההון העצמי של טבע הסתכם ב-31 במרס, 2005, ב-5.3 מליארד דולר, ירידה של 91 מיליון דולר לעומת 31 בדצמבר, 2004 בעיקר כתוצאה מרכישה עצמית של מניות טבע והפרשי תרגום.
תוכנית רכישת ניירות הערך של החברה - במהלך הרבעון, רכשה טבע מניות של החברה בסך של 250 מיליון דולר.
מספר המניות - נכון לרבעון הראשון של 2005, מספר המניות לצורך חישוב הרווח הנקי למניה בדילול מלא, הינו 684 מליון מניות ולצורך חישוב שווי השוק, 642 מליון מניות.
דיבידנד: דירקטוריון החברה, בישיבתו ביום 2 במאי, 2005, הכריז על תשלום דיבידנד במזומן בגין הרבעון הראשון של שנת 2005, בשיעור של 0.30 ש"ח למניה (כ-0.07 דולר על-פי שער הדולר ב-2 במאי, 2005). היום הקובע יהיה ב-9 במאי, 2005 (יום האקס נקבע ל-10 במאי, 2005) ויום התשלום נקבע ל-24 במאי, 2005. שיעור המס שינוכה במקור יהיה 18%.