X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשעות אחר-הצהריים שיגר החיזבאללה תשע פצצות מרגמה לעבר מוצבי הר דב בלילה שוגרו שתי רקטות נוספות לא דווח על נפגעים החיזבאללה נטל אחריות לירי הפצמ"רים מזכ"ל האו"ם: צריך למנוע הסלמה בגבול הצפון
▪  ▪  ▪

צה"ל השיב אש לעבר מקורות הירי מצד החיזבאללה. תותחים של צה"ל ומסוקים תקפו מטרות בניסיון למנוע מהחיזבאללה להמשיך ולחמם את הגיזרה.
ראש הממשלה אריאל שרון, ושר הביטחון שאול מופז, דורשים מממשלת לבנון לעצור פעילות עויינת נגד ישראל מצד החיזבאללה. בניגוד לסיבובים קודמים, הפעם שרון ומופז אינם מטילים את האחריות על סוריה, אלא על ארגון החיזבאללה - המאפשר עתה גם לארגוני טרור פלשתינים לפעול משטח לבנון נגד ישראל, במטרה לחמם את גזרת הצפון.
אלוף פיקוד הצפון, בני גנץ, הטיל את האחריות להסלמה על ממשלת לבנון. לדבריו, הירי לעבר ישראל בשלושת הימים האחרונים התאפשר נוכח אוזלת ידה של ממשלת לבנון. אלוף גנץ הזהיר, כי בידי צה"ל יש את האמצעים המתאימים לפעול כדי להגן על ישובי הצפון.
בתידרוך לעיתונאים אמר גנץ, כי החיזבאללה הגדיש את הסאה. ממשלת לבנון, הדגיש, חייבת על-פי החלטות האו"ם להטיל את מרותה על החיזבאללה אך היא לא עושה זאת. אם ינסו שוב לשבש את השקט, אמר, ניאלץ להגיב בעוצמה גדולה יותר.
בשעות אחר-הצהריים, זמן קצר לפני השעה 16:00, נורו לפחות תשע פצצות מרגמה לעבר מוצבי צה"ל בגזרת הר דב. התקפה זו באה כהמשך לשיגור שתי רקטות שנורו משטח לבנון לישראל במהלך הלילה (יום ו', 13.5.05). לא דווח על נפגעים. שיגור הרקטות הינו האירוע השני תוך יממה בו משוגרות רקטות משטח לבנון לעבר שטח ישראל.
תחנת הטלוויזיה של החיזבאללה, אל-מנאר, שידרה כעבור זמן קצר הודעה שבה נטל הארגון אחריות לירי פצצות המרגמה. לדברי הארגון, ירי פצצות המרגמה בא כתגובה להתקפות צה"ל על אדמות לבנון. גורמים בצה"ל אמרו, כי ההתקפות האחרונות מלבנון הן "עוד פעולת טרור מתגרה היוצאת משטח לבנון, כדי לסכן את שלום תושבי הצפון".
גורמי צבא הודיעו, כי חיילי צה"ל השיבו באש ארטילרית לעבר מקורות הירי. בנוסף, מטוסי חיל האויר תקפו שתי מטרות של החיזבאללה - אחת בגזרת הר דב והשנייה בגזרה המרכזית של דרום לבנון. רשת הטלוויזיה הערבית אל ג'זירה דיווחה, כי תותחי צה"ל יורים לעבר שטח לבנון.
בערב יום העצמאות נורתה קטיושה לעבר הישוב שלומי שבצפון. הקטיושה פגעה במאפייה בעיר. לא היו נפגעים אך נגרם נזק כבד למקום.
בבוקר (יום ו') אמרו גורמי צבא, כי במהלך הלילה נשמעו שני פיצוצים באזור הר דוב. הם ציינו, כי לא בטוח שמדובר בירי רקטות. במהלך היום ימשיכו כוחות צה"ל את הסריקות באזור על-מנת לאתר את מקום הנפילה. בשעות הצהריים הודיעו גורמי צבא, כי קולות הנפץ היו נפילות רקטות ששוגרו ככל הנראה על-ידי ארגונים פלשתינים בידיעת החיזבאללה.
לאחר שיגור הקטיושה ביום ד' לעבר שלומי אמרו גורמי צבא, כי ממשלת לבנון היא האחראית לירי משיטחה, ועליה לפעול למימוש אחריות זו, ובכלל זאת לביצוע החלטת האו"ם 1559 ופירוק ארגוני טרור חמושים מנשקם. הם ציינו, כי צה"ל לא יסכים לפרובוקציות או פגיעה בתושבי הצפון, ייערך כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד ויגיב על-פי הצורך.
מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, גינה (יום ה') את ירי הקטיושה על ישראל והביע את דאגתו מאפשרות להסלמה בגבול הצפון. אנאן הדגיש, כי על ממשלת לבנון למנוע כל ירי משיטחה לעבר ישראל. "הפרה אחת, ירי הפגז ישראלי בשבוע שעבר, אינה מצדיקה הפרה נוספת" - אמר אנאן והתכוון לשני הצדדים.

תאריך:  13/05/2005   |   עודכן:  13/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
מאבטחים המוצבים בפתח השגרירות זיהו אדם חשוד    קראו לו לעצור אך הוא לא עצר    שגרירות ארה"ב במדינה אישרה את הפרטים    בעיר אנדיג'אן שבמזרח המדינה מתנהלים עימותים בין מפגינים מוסלמים לכוחות הביטחון
יואב יצחק
המסרים הועברו דרך גורם המקורב לרב עמאר וזאת מחשש שמשפחתם תוחרם    אביו של הצעיר התבטא: בני הגזים בגלל שמנעו ממנו לממש את אהבתו לבת הרב    בידי המשטרה אין ראיות להגשת כתב אישום נגד הרב עמאר
עומר כרמון
7 הרוגים בירי כוחות הביטחון בפרבריה המזרחיים של הבירה קבול    שבועון אמריקני דיווח כי ספרי קוראן מושלכים לאסלה בכלא גואנטמו ביי    רייס: אנו מכבדים את הספר הקדוש של אחת הדתות הגדולות בעולם
עומר כרמון
עיתון בקולורדו: ישראל תתרום את הקרקע ותספק חשמל, מים וטלפון חינם למרכז הנוצרי הענק    ישראל תהפוך את שה"ת במחניים לשדה בינ"ל    ההצעה מהווה סתירה לכאורה לחוק שמירת הסביבה החופית    הכנסייה האוונגליסטית מהווה מוקד כוח חשוב מאוד בארה"ב    תורמת רבות לתיירות לישראל    ידועה בפעילותה המיסיונרית
הדר פרבר
הצו בתוקף עד יום ראשון הקרוב וכעת מנסה העמותה לגייס חתימות שיוצגו בביהמ"ש לטובת השארת הכלבים בארץ והצלתם מטיסה נוספת אשר מסכנת את חייהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il