X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה ממצאי מחקר שיוצג בכנס שייערך השבוע במכללת ספיר בחסות מכללת ספיר ואיגוד האינטרנט הישראלי מנהלי הקהילות הם אלה שלמעשה מהווים את הצנזור האמיתי בקהילות הווירטואליות
▪  ▪  ▪

למרות המיתוס הציבורי, הרואה ברשת האינטרנט מרחב דמוקרטי לחלוטין של חופש ביטוי נקי מצנזורה, למעשה יש באינטרנט מנגנוני צנזורה חדשים - המקבילים והמוסיפים לצנזורה המדינתית הקיימת. כך עולה מנתוני מחקר חדש שערכה ד"ר קרין ברזילי יחד עם בעלה, פרופ' גד ברזילי, בנושא הצנזורה והדמוקרטיה ברשת.
ממצאי המחקר יוצגו בכנס שייערך השבוע, ב-19.5.05 במכללת ספיר שליד שדרות, בחסות מכללת ספיר ואיגוד האינטרנט הישראלי.
מנתוני המחקר עולה, שחרף תחושת החופש והיעדר הפיקוח ברשת - קיימים באינטרנט מנגנוני צנזורה, המתבססים על הסדרה עצמית של בעלי העניין השונים. המחקר מסתמך במידה רבה על נתונים, שנאספו ונותחו לגבי קהילות וירטואליות בישראל והוא מראה בבירור כיצד לדוגמא, מנהלות קהילות וירטואליות תהליכים של מחיקת הודעות למטרות צנזורה. בנוסף מנתח המחקר לעומק את הפרופיל של המשתמשים אשר עשויים להיות מצונזרים, ונבחנים כללי המשחק של הצנזורה החדשה.
"בשנים האחרונות נחלשה הצנזורה בישראל עקב התרחבות השימוש באינטרנט כאמצעי להספקת מידע וכאמצעי פוטנציאלי לביקורת ציבורית על הממסד הפוליטי והביטחוני", אומרת ד"ר ברזילי-נהון. "הדילמה בקהילות וירטואליות לגבי חופש הביטוי אינה פשוטה כלל ועיקר. מחד גיסא, כדי להימנע מהתערבות של רשויות המדינה, הקהילות עצמן צריכות לפקח על התכנים שבהן.
מאידך גיסא, הקהילות אינן מעוניינות להיראות הן כלפי חבריהן והן כלפי רשויות המדינה כמי שבוחנות את תכני השיח, שכן אז הן עלולות לשאת באחריות משפטית במקרים של עוולה. כיצד, אם כן, פותרות קהילות ווירטואליות את הפרדוקס הזה? איך מפקחים על מידע מבלי להיראות כמי שמפקחים עליו?".
"כאן נמצאת חשיבותם של מנהלי הקהילות הוירטואליות כרגולטורים. מנהלי הקהילות נבחרו על-ידי ספקי התשתית לנהל את הקהילה הווירטואלית ולדאוג לתפקודה היומיומי. בכך הם אלה שלמעשה מהווים את הצנזור האמיתי בקהילות הווירטואליות. בניגוד למצב המשפטי השגרתי שחל על עתונות מסורתית, שלפיו עיקר הצנזורה נתפסת כמדינתית ורשמית, האינטרנט יותר מן התקשורת הכתובה יצר מצב חדש בר התייחסות משפטית ומחוייב בדיון ציבורי", היא אומרת.
בין הנושאים הנוספים שידונו בכנס: "בין הקוד הפתוח לשומרי הסף, טכנולוגיה ואי שוויון", "ממשל זמין - דילמות והזדמנויות", ו-"אינטרנט וחברה - מקרי בוחן - האינטרנט כמנוף לשינוי חברתי".
את הכנס, שייערך במכללה האקדמית ספיר, יפתח פרופ' זאב צחור ממכללת ספיר, ולאחריו ירצה ד"ר אמיר עציוני, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי. בין המרצים ד"ר מיכאל בירנהק - מנהל המרכז למשפט וטכנולוגיה באונ' חיפה, רימון לוי - איגוד האינטרנט הישראלי, פרופ' שיזף רפאלי - אוני' חיפה, ד"ר צבי שולדינגר - המכללה האקדמית ספיר, עו"ד ד"ר טל זרסקי - אונ' חיפה, נאוה גלעד - איגוד האינטרנט הישראלי, איציק כהן - סגן בכיר לחשב הכללי וחה"כ מיכאל איתן. מידע נוסף ניתן לקבל באתר האינטרנט של הכנס.
איגוד האינטרנט הישראלי
איגוד האינטרנט הישראלי הינו עמותה ללא מטרת רווח, הפועלת בכדי לסייע בהתפתחות והטמעת האינטרנט כתשתית חינוכית, חברתית ועסקית בישראל. במסגרת זו, פועל האיגוד בכדי לקיים שירותי תשתית חיוניים לקיומו של האינטרנט בישראל. האיגוד אף מייצג את ישראל במסגרות בינלאומיות בעלות חשיבות רבה לקביעת עתיד האינטרנט.

תאריך:  16/05/2005   |   עודכן:  16/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
צוותא מגישה: ערב מחווה לאגי משעול    הערב מתקיים במסגרת הסידרה "צוותרבות" - ערבי הוקרה למשוררים
הדר פרבר
מבטיחה לשפר את ביצועי מחשבי ה-PC    בנוסף לאנטי וירוס תציע מיקרוסופט כלי נגד תוכנות ריגול ופיירוול משופר
מירב לוי
פלאפון חברה לאוניברסיטת בן-גוריון ליצירת מסלול חדש לתואר ראשון - ניהול תקשורת לקוחות; "אקדמיזציה של תחום שירות הלקוחות או יחסי הציבור"?
ארי סירקין
בית המשפט המחוזי בחיפה דחה תביעת פלשתיני נגד המפקד הצבאי באזור יהודה ושומרון ומדינת ישראל בגין נזקי גוף שנגרמו לו מאש כוחות צה"ל
מירב לוי
התפילה לעילוי נשמות הקורבנות שנספו בשואה תתקיים במסגרת משלחת יהודית-ערבית למחנות ההשמדה מטעם אוניברסיטת בר-אילן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il