X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מנתונים של איגוד לשכות המסחר יבוא הסחורות גדל ב-1.16 מיליארד דולר והסתכם ב- 9.25 מיליארד דולר גידול של 21% ביבוא חומרי גלם
▪  ▪  ▪

בארבעת החודשים הראשונים של השנה (ינואר-אפריל 2005) עלה היקף יבוא הסחורות למשק (ללא אניות, מטוסים ויהלומים, חומרי אנרגיה ומנוכה עונתיות) בשיעור של 14 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בגידול של 1.16 מיליארד דולר, והסתכם ב-9.25 מיליארד דולר. כך עולה מסקירת אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, העוסקת בהתפתחויות בתחום היבוא, על בסיס נתוני הלמ"ס.
העלייה ביבוא הסחורות משקללת גידול בשיעור של 21 אחוזים בהיקף יבוא חומרי הגלם, עלייה בשיעור של 7 אחוזים בהיקף יבוא מוצרי הצריכה ועלייה של 4 אחוזים ביבוא מוצרי ההשקעה.
חומרי גלם
מסקירת אגף הכלכלה עולה, כי היקף היבוא של חומרי גלם (ללא יהלומים וחומרי אנרגיה, ומנוכה עונתיות) בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2005 עלה בשיעור של 21 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 977 מיליון דולר, שהסתכם ב- 5.6 מיליארד דולר.
עוד עולה מהסקירה, כי התעשיות שהושפעו במיוחד היו ביבוא לתעשיות מכונות ואלקטרוניקה עלייה של 8 אחוזים המהווים גידול של 154 מיליון דולר, יבוא גומי ופלסטיקה שרשם עליה בשיעור של 31 אחוזים (גידול של 130 מיליון דולר) ויבוא כימיקלים שעלה ב-10 אחוזים (86 מיליון דולר).
יבוא מוצרי השקעה
מאגף הכלכלה נמסר כי היקף יבוא מוצרי השקעה (מנוכי עונתיות, ללא אוניות ומטוסים) בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2005 נרשמה עלייה בשיעור של 4 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 69 מיליון דולר, שהגיע ל-1.95 מיליארד דולר.
הנתונים משקפים עליה מתונה בשיעור של 2 אחוזים בהיקף היבוא של מכונות וציוד, ועליה בשיעור של 15 אחוזים ביבוא כלי תחבורה (ללא אניות ומטוסים) לצורכי השקעה (גידול של 43 מיליון דולר). מהם עלייה של 31 אחוזים ביבוא משאיות, טנדרים ואוטובוסים וירידה של 7 אחוזים ביבוא מכוניות נוסעים לצרכים עסקיים.
יבוא מוצרי צריכה
בהיקפי יבוא מוצרי צריכה (מנוכי עונתיות) נרשמה בשליש הראשון של 2005, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, עלייה בשיעור של 7 אחוזים, גידול של 113 מיליון דולר, שהסתכם ב-1.7 מיליארד דולר.
עלייה זו כוללת גידול של 7 אחוזים הן ביבוא מוצרים לצריכה שוטפת (גידול של 68 מיליון דולר) והן ביבוא מוצרים בני קיימא (45 מיליון דולר). ביבוא ריהוט ומוצרי חשמל לבית נרשמה עלייה של 8 אחוזים (גידול של 29 מיליון דולר) וביבוא הנעלה והלבשה נרשמה עלייה של 9 אחוזים (23 מיליון דולר).

תאריך:  23/05/2005   |   עודכן:  23/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מגיבה למחקרים בדבר היתרונות שבחשיפה לשמש: "די בחשיפה של 2-3 דקות ביום לאור השמש כדי לייצר את הכמות היומית הדרושה של ויטמין D"
הדר פרבר
זאת בעקבות תבוסה במדינת-מחוז הגדולה ביותר בה שלטה מפלגתו במשך 39 שנה
רנית נחום-הלוי
כך הוחלט בהצבעה חוזרת שהתקיימה בוועדת החינוך של הכנסת    ח"כ שריד שנמנע בהצבעה אמר: פורז אינו איש חינוך מובהק
רנית נחום-הלוי
את הדברים אמר בדיון שהתקיים בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת בנושא "פרשיות משרד החוץ"    ח"כ שלגי: על שר החוץ להתפטר מתפקידו    ח"כ יוסי שריד: גם בענייני שחיתות יש לקבוע מעלות ומדרגות    ח"כ חזן מגונן: אין שום שחיתות במשרד החוץ ח"כ אהוד יתום: שימותו הקנאים
שלומי דיאז
המיליונרית העידה במשפטו של בעלה, עופר גלזר, הנאשם בהטרדה מינית של אחות שטיפלה באריסון לאחר ניתוח שעברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il