X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא האוניברסיטה, פרופ' קוה: "התואר ניתן לרב לאו על היותו סמכות רוחנית עליונה המתאפיינת ביכולת מופלאה למתן את הקיטוב והשסעים החברתיים"
▪  ▪  ▪

הרב לאו, רבה הראשי של תל-אביב והרב הראשי לישראל לשעבר, יקבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בר-אילן, בחודש יוני הקרוב. התואר ניתן במסגרת אירועי היובל של אוניברסיטת בר-אילן, אשר במהלכם יוענקו תארי דוקטור לשם כבוד לאנשי מדע, רוח וציבור מובילים בחברה הישראלית.
אוניברסיטת בר-אילן החליטה להעניק את התואר לרב לאו מתוך הערכה מרובה לסגולותיו מעוררות ההשראה כרב וכמנהיג ציבור, למאמציו לקירוב לבבות בין כל חלקי האומה ולהיותו שותף בהגשמת מטרותיה החינוכיות והמדעיות של האוניברסיטה.
עוד מנימוקי ועדת הפרס: "הרב ישראל-מאיר לאו הוא סמל ומופת לכוחות ההישרדות של העם היהודי, שהיטלטל בדורות האחרונים בין בור התחתיות של אימי השואה לבין פסגות הריבונות והעצמאות בשנות התקומה".
הרב לאו נולד בפולין ב-1937, ולאחר מלחמת העולם השנייה בה נספו הוריו הגיע לארץ-ישראל עם אחיו ששוחרר יחד עמו ממחנה הריכוז בוכנוואלד.
ב-1960 הוסמך הרב לאו לרבנות. במקביל לכהונתו כרב בתי-כנסת הוא עסק בהוראת מקצועות היהדות בבתי-ספר תיכוניים, והחל לצבור מוניטין כדרשן וכמרצה בישיבות. בשנים 1979-1971 התמנה הרב לאו כרב אזורי בצפון תל-אביב, ולאחר מכן נבחר למשרת רבה הראשי של נתניה, והחל להרצות בקהילות יהודיות ברחבי העולם.
בשנת 1983 הצטרף הרב ישראל-מאיר לאו לשורות מועצת הרבנות הראשית לישראל, ולאחר חמש שנים נבחר לכהן כרבה הראשי של תל אביב-יפו. בשנים 2003-1993 שימש הרב לאו כרבה הראשי האשכנזי של מדינת ישראל וכנשיא בית הדין הרבני הגדול. בעשור זה, הוא פעל כסמכות רוחנית עליונה המתאפיינת ביכולת למתן את הקיטוב והשסעים החברתיים ולקרב בין כל חלקי הציבור.
כמו כן, פעל הרב לאו לגישור בין יהודי ישראל ליהודי התפוצות, נפגש עם מנהיגים עולמיים והציג להם את השקפות היהדות ומדיניותה של ישראל בסוגיות שונות.
בבר אילן מציינים כי הרב לאו ומשפחתו תרמו רבות לאוניברסיטה. מלבד הרצאותיו של הרב לאו, פועלת בפקולטה למדעי היהדות קתדרה למנהיגות בעתות מצוקה ע"ש הרב משה חיים-לאו זצ"ל, אביו של הרב לאו. הקתדרה מבקשת לקדם את המחקר וההוראה שעניינם דפוסי המנהיגות בקהילות יהודיות שונות לאורך ההיסטוריה.
ביום העצמאות הוענק לרב ישראל-מאיר לאו פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.

תאריך:  23/05/2005   |   עודכן:  23/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
יבוטלו מכתבי הפיטורין ומורים ייצאו לגימלאות בתנאים מועדפים    ארגוני המורים פתחו במתקפה מחודשת בעקבות הפרסומים לפיהם נחתם הסכם עם האוצר להעברת 400 מיליון ש"ח למשרד החינוך    לבנת: רק 2,500 מורים יפוטרו    בימים הקרובים יבוטלו מכתבי פיטורין שנשלחו לכ-500 מורים
מחלקה ראשונה
תערוכה מציגה את תמליל הפזמון "הבה נגילה"    הפרויקט מורכב מ-500 ציורים בשחור לבן
עומר שיקלר
כך עולה מנתונים של איגוד לשכות המסחר    יבוא הסחורות גדל ב-1.16 מיליארד דולר והסתכם ב- 9.25 מיליארד דולר    גידול של 21% ביבוא חומרי גלם
יפעת גדות
מגיבה למחקרים בדבר היתרונות שבחשיפה לשמש: "די בחשיפה של 2-3 דקות ביום לאור השמש כדי לייצר את הכמות היומית הדרושה של ויטמין D"
הדר פרבר
זאת בעקבות תבוסה במדינת-מחוז הגדולה ביותר בה שלטה מפלגתו במשך 39 שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il