X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על ההחלטה סוכם בפגישה שהתקיימה היום בין המשנה לראש הממשלה, שר האוצר ושר הבינוי והשיכון הדגישו בתום פגישתם כי מדובר במבצע חד פעמי ומוגבל בזמן
▪  ▪  ▪

המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, שר האוצר, בנימין נתניהו ושר הבינוי והשיכון, יצחק הרצוג, סיכמו היום (ב', 23.5.05) על הפעלת מבצע סיוע לנגב ולגליל.
על-פי הסיכום, הממשלה תעמיד סך של 70 מיליון ש"ח לרכישת דירה בישובי הנגב והגליל הנכללים באזורי עדיפות לאומית א' וב'. בנוסף, יינתן עידוד לקליטת משפחות חדשות בישובי הנגב ובגליל. החלק הארי של התקציב למבצע יועבר ממשרד המשנה לראש הממשלה וממשרד הבינוי והשיכון.
עוד הוחלט בפגישה, כי תפתח הדברות אינטנסיבית בין משרד האוצר לבין משרד השיכון ומשרד המשנה לראש הממשלה, במטרה לגבש את עיקרי ההסכם להחזרת המענקים לפריפריה.
עקרונות המבצע שיחל מיידית ב-1.6.05:
א. מענק למשפחות רוכשי דירות בבניה רוויה באזור א'- 25 אלף ש"ח, באיזור ב'- 20 אלף ש"ח.
ב. המבצע הוא בנוסף לסבסוד משמעותי של הלוואות לזכאים בבנקים למשכנתאות על-פי החלטת הממשלה ולהטבות נוספות.
ג. המבצע הוא חד פעמי שימשך עד 31.10.05 ויחול על כל משפחה שתחתום על הסכם רכישת דירה עד מועד זה ותחזיק בתעודת זכאות.
יודגש, כי מדובר במבצע חד פעמי ונקודתי שמטרתו לעודד מעבר תושבים ממרכז הארץ אל הנגב והגליל ולחזק את האזורים ואת תושביהם. ההחלטה באה על רקע היווצרות מלאי דירות שלא שווק זמן רב וכשל שוק בענף הנדל"ן שנוצר באזורים אלה. ההטבות מתווספות לביטול המדרגה הראשונה של מס הרכישה הצפוי בתחילת יוני (המשמעות - אלפי ש"ח נוספים).
בנוסף, החליטו השרים על חיזוק ההתישבות הכפרית בנגב ובגליל (מושבים, קיבוצים וישובים קהילתיים) באמצעות סיוע לפיתוח תשתיות בישובים שיקלטו משפחות חדשות.
המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, אמר כי נוצרה עתה הזדמנות יוצאת דופן לחיזוק הנגב והגליל ולהפיכתם למוקד משיכה לאלפי משפחות חדשות.
שר האוצר, בנימין נתניהו, אמר כי לא מדובר בשינוי מדיניות, אלא בצעדים נקודתיים שנועדו לטפל במלאי הדירות ואשר בנוסף לצעדים הנלווים יעודדו את הצמיחה בנגב ובגליל.
שר הבינוי והשיכון, יצחק הרצוג, בירך על הסיכום המשולש וציין כי מדובר בסדר עדיפויות נכון למדינת ישראל ולהתמודדות עם ההאטה בענף הנדל"ן באזורים אלה. "מאז כניסתה של מפלגת העבודה לממשלה חרטנו על דגלנו לסייע לנגב ולגליל בכל דרך אפשרית, מתוך אמונה כי אזורים אלו לא יכולים להיות "החצר האחורית" של מדינת ישראל. מבצע החזרת המענקים לאזורים אלו הוא הישג חשוב שייטיב עם אלפי משפחות הנמנות עם קבוצות אוכלוסייה חלשות. בנוסף, אני מאמין כי המהלך ייסייע להמרצת שוק הנדל"ן באזורים אלו, אשר מזה זמן רב רב מצויים במיתון הולך וגובר".
עוד מבהיר השר הרצוג, כי מאז שהודיע על החלטתו לפעול להחזרת המענקים, זוכה השר לתמיכה נרחבת מצד ראשי רשויות רבים, חברי כנסת, ראשי שדולת ענף הבניה, ארגונים חברתיים רבים ואף עשרות מקבלני הנגב והגליל שהתחייבו בפני השר הרצוג שלא להעלות את מחירי הדירות אם יוחזרו המענקים לאזורי עדיפות לאומית. "מדובר בעסקה משולשת שלא יכלה לצאת אל הפועל ללא סיועו של השר שמעון פרס, ואני מודה לו רבות על כך", אמר השר הרצוג.
שלושת השרים הדגישו בתום פגישתם הבוקר כי מדובר במבצע חד פעמי ומוגבל בזמן.
"שנתיים של מאבק שניהלה התאחדות הקבלנים נשאו פרי, כאשר שר האוצר בישר היום על החזרת המענקים לרוכשי דירות בפריפריה". כך אמר נשיא התאחדות קבלנים, אהרון כהן, שבירך על החלטתו של שר האוצר וטוען כי מדובר בבשורה לענף הבנייה הסובל ממשבר מתמשך מזה מספר שנים.
כהן מעריך, כי החזרת המענקים תביא באופן מיידי לרכישת מאות יחידות דיור בנגב ובגליל. הוא מסביר, כי על אף שהמענקים יעמדו עתה על כ-20,000-25,000 ש"ח בלבד, לעומת כ-50,000 ש"ח בעבר, הרי שיש מאות רוכשי דירות שדחו את רכישת הדירה בשל התקווה כי המענקים יוחזרו ועתה הם יכולו לממש את הרכישה. כהן מוסיף, כי המענק בסך 25,000 ש"ח יחד עם הפחתת מס רכישה על דירות שמחירן עד 550,000 ש"ח, הטבה בשווי של כ-6,000 ש"ח עליה בישר שר האוצר בסוף השבוע שעבר, תהווה סיוע נאה לרוכשי הדירות.
יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, נועד היום עם שר הבינוי והשיכון אשר עדכן אותו בדבר הסיכום אליו הגיע עם שר האוצר, בנימין נתניהו ועם המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס.
אלדר, שיבח את פעולתם של השרים בנדון, ואמר להרצוג כי זהו צעד נכון בכיוון הנכון, וכי יש ללוותו בעידוד הפריפריה בכל התחומים, לרבות תשתיות, חינוך ותעסוקה. לדבריו, החזרת ההטבות תסיע רבות לגליל ולנגב, ותביא להתעוררות בבינוי בפריפריה.
"אני מודה לשרים על פעילותם להחזרת ההטבות ואין לי ספק שהחלטה זו, לצד ההחלטה המבורכת על הקמת אוניברסיטה בגליל, תביא אלפי זוגות צעירים לגליל ולנגב. עכשיו עלינו לדאוג לתשתיות הולמות, לאפשרויות תעסוקה מגוונות ולמערכת חינוך משובחת לטובת אותם צעירים", אמר אלדר.

תאריך:  23/05/2005   |   עודכן:  23/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
בחודשים ינואר-אפריל כבשו חבילות ה-2 מגה 5% מכלל הגולשים באינטרנט המהיר של בזק    נכון לתחילת חודש מאי, 730,000 איש גולשים דרך השירות
גלית יצחק
כך עולה מסקר שערך המרכז לאימונים בעסקים    62% מהנשים וכ-64% מהגברים מאמינים שהמנהל בישראל מאמין שתפקיד המזכירות מתאים רק לנשים    74% מתושבי ירושלים ציינו כי לדעתם המנהל שוביניסט    מעדיפים את הגברים בתפקידים כגון: נהגים ומנהלי תפעול ואת הנשים כמזכירות ועוזרות
שלומי דיאז
החשוד תושב חיפה, נעצר בידי משטרת ההגירה    חלק מהתעודות, על-פי החשד, שימשו נערות לווי
רנית נחום-הלוי
כך לדברי מנכ"ל משרד רה"מ    מועצת חוף עזה: נגיש תביעת דיבה נגד אילן כהן    ח"כ קרא: הקראוונים למפונים יהיו טמפונים בשיטת השתמש וזרוק    דיווח שהועבר לוועדת הכספים: רוב המפונים הם ילדים    עד היום: 99 משפחות המעונינות להתפנות
יפעת גדות
כשמנקים את הבית היטב ניתן להתמודד עם איכות האויר שבתוך הבית, ולצמצם בכך את הגודש באף, השיעולים, ההתעטשויות, כאבי הראש ושאר תסמיני האלרגיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il