מהנדסים וטכנאים ברשות שדות התעופה פתחו הבוקר (יום ג', 24.5.05) בעיצומים, לאחר שלטענתם נקטה ההנהלה בסחבת בחתימת ההסכם הקיבוצי במשך חודשים ולאחר שהתנתה קידום המו"מ בפיטורי עובדים.
במסגרת העיצומים, לא יתוקנו תקלות בשדה אלא בכפוף לאישור הוועד ולא יתקיימו ישיבות עבודה עם הדרגים העליונים ברשות. ועד העובדים ישלוט בעוצמת השיבושים החל בחוסר נוחות לציבור הנוסעים, שיבושים בלוח הטיסות וכלה בסגירת השדה.
העובדים מוחים על כך שבשבוע שעבר לאחר שגובשה עם הנהלת הרשות טיוטת הסכם לאישור המועצה, נוספו לטיוטה סעיפים "מאחורי גבם" של העובדים לרבות הסעיף המדבר על פיטורי עובדים. לטענת וועדי העובדים, ההנהלה באופן לא חוקי אף התנתה את גיל המפוטרים.
יו"ר הועד, אבי ניסנבוים מסר: "חודשים אנו נוהגים באיפוק וברסן ומנהלים מו"מ שקט וענייני אל מול ההנהלה, לצערנו מישהו מפרש את האיפוק הזה כחולשה ומנצל את התחשבותנו בציבור הנוסעים כדי להכניס סעיפים פוגעניים ובלתי חוקיים להסכם. לא יתכן שרק ההנדסאים והטכנאים יהיו ללא הסכם. לא יתכן שרק מתוכנו יפוטרו עובדים. אני מצטער על הפגיעה בציבור אבל לא הותירו לנו ברירה".
יצוין, כי עובדי ההט"מ החליטו להגביר את העיצומים בהדרגה.
בשלב הראשון ימוזער הנזק לנוסעים, "אולם אם לא תהיה ברירה ויאלצו אותנו להגיע לכך נשבית את השדה", הודיעו גורמים בוועד העובדים. מהסתדרות ההנדסאים והמהנדסים נמסר כי העובדים יקבלו גיבוי מלא.
הנהלת רשות שדות התעופה מסרה בתגובה, כי היא "תמהה על החלטת נציגות ועד ההנדסאים, הטכנאים, והמהנדסים לנקוט עיצומים, למרות נסיונות ההדיברות הנמשכים בינם לבין ההנהלה, העושה, מצידה, כל מאמץ לפתור את הסוגיה היחידה העומדת במחלוקת בין הצדדים.
הנהלת רש"ת הגיעה להבנות עם נציגויות העובדים ומשרד האוצר בדבר תנאי פרישה נדיבים ומשופרים לעובדים הפורשים. בשלב זה, לנציגות ועד ההנדסאים, המאגד כ-250 עובדים מכלל 3,000 עובדי הרשות, ישנן הסתייגויות לגבי מספר מצומצם ביותר של המועמדים לפרישה על-פי ההסכם, בשל גילם.
הנהלת רש"ת שבה וקוראת לעובדים שלא לפגוע בציבור הנוסעים לחו"ל ולא לנהל מאבקים בלתי מוצדקים בעליל על גבם של האזרחים. הנהלת הרשות מאמינה כי נציגות העובדים תגלה אחריות ותמשיך לשרת את ציבור הנוסעים לחו"ל בנאמנות ובמקצועיות. רשות שדות התעופה מציינת כי למרות ההכרזה על העיצומים, נמל התעופה בן גוריון ממשיך לפעול כסדרו בשעות אלה".