X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כיצד מצליח הקורמורן הגדול להצטיין גם בתעופה, גם בשחיה וגם בצלילה? שאלה זאת העסיקה חוקרים מהטכניון; התשובה - הקורמורן מפעיל כוח עילוי שלילי, המאפשר לו לצלול, ומשלב גלישה בשחייתו על-מנת לחסוך באנרגיה
▪  ▪  ▪

חוקרים מהטכניון גילו את הסוד של הקורמורון. במשך תקופה ארוכה, עזקו החוקרים בשאלה - כיצד מצליח הקורמורן הגדול להצטיין גם בתעופה, גם בשחייה וגם בצלילה?
הקורמורן הוא ציפור בעלת כושר תעופה מעולה, שצוללת לעומק של עד כ-30 מטרים בחיפוש מזון ומצליחה לשהות מתחת למים מעל שתי דקות תמימות. "ניסינו להבין איך ציפור הבנויה לתעופה מצליחה לתפקד כל כך טוב מתחת למים ולהפוך לטורף ימי הניזון מדגים", הסביר אחד החוקרים, ד"ר ריבק.
לצורך הבדיקה חברו חוקרים מהפקולטה לביולוגיה ומהפקולטה להנדסת אוירונוטיקה וחלל. החוקרים בנו מערכת מחקר בעמק החולה, והשתמשו בקורמורנים מאולפים, אותם החלו לאלף ממש מזמן הבקיעה מהביצה.
הם אומנו לשחות מנקודה לנקודה בתעלה תת-מימית, ובסוף הדרך קיבלו דג כפרס. השחייה כולה מתבצעת מתחת לפני המים, ומצולמת בווידאו. בצילומים השתמשו חוקרי הטכניון לניתוח ממוחשב של התנועה.
הם גילו כי בסגנון שחיה ייחודי, מייצרים הקורמורנים כוחות עילוי שליליים, הפועלים כנגד הציפה. "כשם שמטוס מפעיל כוח עילוי שמחזיק אותו באוויר, כך הקורמורן מפעיל כוח עילוי שלילי, המאפשר לו לצלול", הם מסבירים.
"למעשה, הקורמורן מצא את שביל הזהב שבין הפינגווין לבין הברווז. הפינגווין הוא ציפור שוויתרה על התעופה לטובת הצלילה. הברווז מעופף היטב, אבל צולל גרוע. והקורמורן גם עף היטב וגם צולל היטב".
עוד גילו החוקרים כי במחזור החתירה של הקורמורן מתחת למים, משולבים שלבי גלישה. הוא אינו שוחה שחיה רצופה, אלא מכה ברגליו במים וגולש לאחר המכה. בצורת שחיה זו הוא חוסך אנרגיה בשיעור של לפחות 30%.
"נהוג לחשוב שאחת ההתאמות של קורמורנים לצלילה הוא מעטה נוצות שנרטב במגע עם המים, וחדירת המים לנוצות מקטינה את ציפת הציפור ומאפשרת לה לשקוע.
בניגוד לסברה זו, מצאנו כי הרטיבות של נוצות הקורמורן אינה משמעותית במיוחד לצלילה", מוסיף ד"ר ריבק. "יתירה מכך - כשקורמורן חש רטוב יתר על המידה, הוא אפילו יוצא ליבשה כדי להתייבש. זאת, משום שהנוצות משמשות לו חליפת צלילה. שמירה על נוצות יבשות חיונית לבידוד מהמים הקרים".
עתה בונה הטכניון מתקן מחקר חדש בשמורת החולה, בתמיכת משרד המדע ורשות הטבע והגנים, כדי להמשיך במחקר. לאחר שהבינו לראשונה כיצד הקורמורן שוחה בצלילה מאוזנת וישרה, ינסו חוקרי הטכניון להבין כיצד הוא מתמרן מתחת למים. המתקן החדש ישמש גם מתקן לימודי ותיירותי.

תאריך:  29/05/2005   |   עודכן:  29/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
מדי שנה נתרמים זמיר וצוות משרדו, אשר רואים בתרומה לחברה חלק בלתי נפרד מעבודתם, מתוך הכרה בצורך וביכולת לנצל לטובת הקהילה את הידע והכוח המקצועי שברשותם, לפרויקט חברתי, אשר נבחר לאחר התייעצות משותפת של צוות המשרד
שלומי דיאז
- כך החליט מפכ"ל המשטרה בעקבות טיהורו של לוי מעבירות פליליות    מח"ש קבעה כי לוי לא ביצע את המעשים החמורים שיוחסו לו    לוי יועמד עם זאת לדין משמעתי
מיכאל דבורין
כך עולה ממחקר שערכה קבוצת BDI בקרב מאות חברות שמירה ואבטחה במשק; המחקר מגלה עוד כי במהלך השנה החולפת נרשמה ירידה של כ-6% בהיקף ההכנסות של חברות השמירה והאבטחה בישראל
ענבל אביב
רהב, המייצג באמצעות משרד יחסי ציבור שבבעלותו אחדות מהחברות שנפגעו, מסר עדות במסגרת החקירה (לא כחשוד)    רהב מסר, כי הוא קיבל הודעה על כך מהמשטרה, ונדהם מהחדירה למחשבים במשרדו
מירב לוי
ח"כ ריבלין אמר את הדברים בטקס הענקת תארים ליותר מ-700 בוגרי המכללה; נשיא המכללה: מדובר במספר הגבוה ביותר של בוגרים מאז הקמת המכללה; כיום לומדים במכללת יהודה ושומרון מעל 8,500 סטודנטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il