X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד החינוך הגיש את תשובתו לקראת הדיון שייערך (יום ב') בבית הדין הארצי לעבודה: עלות העסקת 4,500 מורים - 360 מיליון ש"ח; השרה לבנת: אנחנו נותנים עוד סיכוי למו"מ, אך בד-בבד נערכים ליישום חד-צדדי של דוח דוברת
▪  ▪  ▪
"הצגה מגמתית של העובדות"

משרד החינוך הגיש את תשובתו לקראת הדיון שיתקיים (יום ב', 30.5.05) בבית הדין הארצי לעבודה, בעקבות עתירת ארגוני המורים נגד הפיטורים.
בעתירה דוחה משרד החינוך את טענות ארגוני המורים, לפיהן הנימוק לפיטור המורים המסתמך על קיצוץ של 700 מיליון ש"ח בתקציב, הינו פיקטיבי.
"משרד החינוך, כשאר משרדי הממשלה, הועמד בפני קיצוץ רוחבי בתקציבו אשר אילצו אותו לקצץ בשעות ההוראה המוענקת לילדי ישראלי, בין היתר על דרך פיטורי צמצום", נטען בתשובה.
בטיעוניו מפרט משרד החינוך, כי עלות העסקתם של 4,500 מורים במערכת החינוך אינה שווה במלוא ערך הקיצוץ של 700 מיליון ש"ח, אלא שוות ערך לכ-360 מיליון ש"ח בלבד.
"לו היה על משרד החינוך ליישם את הקיצוץ במלואו על שעות לימוד, הרי שמשמעות הדבר היתה פיטורי מורים בהיקף של כ-9,000 משרות הוראה... הנה כי כן, מיזער משרד החינוך את הפגיעה במורים ובילדי ישראל, ומנע "בריחת" שעות לימוד מן המערכת, על אף סירוב ארגוני המורים לקדם כל פתרון, על דרך המו"מ".
עוד נכתב בתשובת משרד החינוך, כי טענת ארגוני המורים לחוסר ניקיון כפיים והסתרת עובדות מבית הדין, מסולפת, ואינה חושפת את כל העובדות. "בהתייחסותם של ארגוני המורים להליכי הפיטורין, נעלמה משום מה העובדה כי טרם הוחל בהליכי הפיטורין".
"בהצגה מגמתית זו של השתלשלות העניינים, תוך הימנעות מפירוט עובדות "בלתי נוחות", פועלים ארגוני המורים בחוסר תום לב, תוך העלמת עובדות ממשיות ובעלות משקל".
בתשובתו מזכיר משרד החינוך, כי הקיצוץ בתקציבו עומד על 700 מיליון ש"ח, וכי "התוספות התקציביות שהוענקו למשרד בתקציב 2005 ניתנו בגין פעילויות ספציפיות או פעולות הוראה ייעודיות, מוגדרות ומוסכמות מראש, ושאינן מיועדות לשעות הוראה באופן כללי, ואף לא למערכת החינוך בכללה".
משרד החינוך מזכיר, כי על-פי ההסכם שנחתם עם האוצר ביום 15.8.04 בנוגע לתוספות התקציב, העמיד האוצר למשרד החינוך שתי חלופות:
- תוספת תקציבית של 1.2 מיליארד ש"ח עם יישום דוח דוברת, בהסכמה עם ארגוני המורים.
- במידה שדוח דוברת לא ייושם בשנת הלימודים תשס"ו, יועברו למשרד החינוך סכומים הנעים בין 250-500 מיליון ש"ח.
אולם, שתי החלופות שנזכרו לא הגיעו לנקודת הכרעה במועד קבלת חוק התקציב, הרי שהמקורות ליישומם, למרות ההבטחה למשרד החינוך, לא הועברו במסגרת התקציב.
על-פי מצב הדברים, נערך משרד החינוך ליישום החלופה השנייה בהסכם עם האוצר, שמשמעותה יישום חד-צדדי של דוח דוברת. במסיבת עיתונאים שערכה היום שרת החינוך, הבהירה לבנת כי משרדה נערך ליישום דוח דוברת באופן חד-צדדי.
"החלטתנו לא ללכת לצעדים חד-צדדיים כל עוד אנחנו רואים סיכוי למו"מ. התאריך האחרון הוא יום שלישי (31.5.05). כפי שזה נראה כרגע, אם לא יהיה הסכם עם ארגוני המורים או החלטה אחרת של בית הדין הארצי לעבודה, בתחילת חודש יוני, ובלית ברירה, אנו ניאלץ לפנות ליישום חד-צדדי של דוח דוברת", הבהירה השרה לבנת".

תאריך:  29/05/2005   |   עודכן:  30/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הפריצה והשתלת סוס טרויאני בוצעו לאחר שבגלובס פורסמו ידיעות על הנעשה בדירקטוריון אמדוקס    החשד מופנה כלפי גורמים נוספים שביקשו לדעת אילו ידיעות/כתבות יפורסמו בעיתון
רנית נחום-הלוי
את הדברים השמיע הרב גפני בוועדת העליה והקליטה של הכנסת    יו"ר הוועדה, קולט אביטל מתנגדת: סיווג דתי הוא פתרון חלקי ומשפיל    ח"כ פרוש: חמור מאד שח"כ חרדי מעלה הצעה מעין זו
רנית נחום-הלוי
הדברים נאמרו במסיבת עיתונאים שנערכה הערב בהשתתפות השייח' נימר דרוויש, חבר הפרלמנט הפלשתיני השייח' עימאד פלוג'י, וסגן שרת החינוך הרב מיכאל מלכיאור    הצדדים הכריזו על פתיחת המרכזים הראשונים למיגור השנאה ולקידום השלום בין ישראלים ופלשתינים
עומר כרמון, שלומי דיאז
מארגני החסימות: זוהי פעולה נוספת בשרשרת פעולות המאורגנות על-ידי מתנגדי הגירוש כחלק ממרי אזרחי בלתי-אלים נגד תוכנית אלימה ומרושעת
עומר כרמון
ראש מפלגת האופוזיציה האיסלמית בפקיסטן תקף במילים קשות את הנשיא מושרף שחלק שבחים לראש ממשלת ישראל: "הגנרל הפקיסטני הוכיח כי אין לו כבוד לדם הפלשתיני"    אירן דרשה הסברים על דברי מושרף בדבר רצונה לפתח נשק גרעיני    משרד החוץ הפקיסטני: הדברים לא צוטטו כהלכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il